Na Facebooku sporą popularnością cieszą się posty z pytaniami “co wolisz?”. Odbiorcy chętnie angażują się pod takimi postami, ponieważ dostarczają one rozrywki. Na czym polegają i po co się je tworzy? Zobacz 55 pomysłów na posty co wolisz na Facebooka. 🙂
Posty na FB „co wolisz” – na czym polegają?
Posty na Facebooku „co wolisz?” polegają na przedstawieniu odbiorcom różnych opcji do wyboru (najczęściej dwóch lub trzech) i poproszeniu ich o wybór jednej z nich. Zadaniem odbiorcy jest odpowiedź na pytanie „co wolisz?” przy pomocy reakcji.
Na przykład, autor przedstawia w poście zdjęcie morza opatrzone symbolem „lajka” oraz zdjęcie gór opatrzone symbolem serduszka. Jeżeli odbiorca woli morze, zostawia pod postem lajk, a jeśli góry – serduszko. W ten sposób odpowiada na zadane w poście pytanie „co wolisz?”.
W jakim celu tworzy się posty na Fb „co wolisz”?
Posty na Facebooku co wolisz powstają przede wszystkim w celu zaangażowania odbiorców. Użytkownicy social mediów lubią wszelkiego rodzaju quizy, ponieważ dzięki temu mogą podzielić się swoją opinią. Jednocześnie, odpowiedź na tego typu posty nie wymaga od nich dużego wysiłku i wkładu pracy.
Warto wiedzieć, że użytkownicy social mediów lubią się angażować, pod warunkiem że nie jest to dla nich czasochłonne. Jeśli więc chcemy uzyskać jakieś informacje od naszych odbiorców, czasami zamiast długich i skomplikowanych ankiet, lepiej zrobić prosty quiz z pytaniami „co wolisz?”.
Na pewno warto unikać otwartych pytań, które wymagają pisania długich odpowiedzi.
Posty na FB „co wolisz” – 55 przykładów
Poniżej znajdziesz inspiracje/pomysły na posty co wolisz na Facebooka. Jeśli chcesz, możesz je wykorzystać. 🙂
- Lato czy zima?
- Pizza czy lody?
- Harry Potter czy Zmierzch?
- Plażowanie czy zwiedzanie?
- Mieszkanie czy dom?
- Ogród czy taras?
- Facebook czy Instagram?
- Instagram czy TikTok?
- Kawa czy herbata?
- Czekolada czy żelki?
- Psy czy koty?
- Cola czy Pepsi?
- Pizza czy frytki?
- Popcorn czy nachosy?
- Wieczór w domu czy impreza ze znajomymi?
- Szminka czy błyszczyk?
- Beże czy pastele?
- Pączek czy donut?
- Naleśniki czy gofry?
- Sandały czy szpilki?
- Złoto czy srebro?
- Torebka – mała czy duża?
- Jeansowa kurtka czy skórzana ramoneska?
- Rock czy Pop?
- Lata 90. czy 00.?
- DJ czy zespół?
- YouTube czy Spotify?
- Beyoncé czy Rihanna?
- Miasto czy wieś?
- Netflix czy kino?
- Książka czy film?
- Jedzenie na mieście czy w domu?
- Horror czy komedia?
- Późny wieczór czy wczesny ranek?
- Praca w biurze czy home office?
Posty typu „co wolisz” na Facebooku warto też wykorzystywać w celach marketingowych i sprzedażowych. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i konto firmowe na Facebooku, przedstawiaj swoim odbiorcom różne wersje produktów i dowiaduj się, co im się podoba i co chcieliby zobaczyć w nowej kolekcji.
Przykłady marketingowych i sprzedażowych postów typu „co wolisz” na Fb:
- Skórzane mokasyny czy czółenka w szpic?
- Okulary w złotej czy czarnej oprawie?
- Spódnica ołówkowa czy rozkloszowana?
- Torebka matowa czy błyszcząca?
- Kolekcja w kolorach nude czy intensywna?
- Sukienki mini, midi czy maxi?
- Topy czy body?
- Bluzki wzorzyste czy gładkie?
- Haft czy nadruk?
- Planery książkowe czy do druku?
- Książka czy e-book?
- Dekolt v czy okrągły?
- Kozaki do kolan czy za kolano?
- Botki na koturnie czy płaskie?
- Komplet czy kombinezon?
Dzięki temu nie tylko poinformujesz odbiorców o planowanych nowościach, ale także zaangażujesz ich w proces twórczy. To z kolei sprawi, że będą oni bardziej skłonni kupować Twoje produkty.
Jeśli rozwijasz profil na Facebooku dzięki postom „co wolisz” możesz się też dowiedzieć, jakie treści wolą Twoi odbiorcy. Na przykład, zrób serię pytań:
- Relacje czy posty?
- Live’y czy nagrania?
- Live rano czy wieczorem?
- Reelsy czy Stories?
- Posty edukacyjne czy biznesowe
Jak robić kolaże do postów na FB „co wolisz?”
Kolaże do postów „co wolisz?” na Facebooka bez problemu zrobisz w Canvie – darmowym programie graficznym online z szeroką bazą darmowych zdjęć. Na przykład, kolaż ze zdjęciem morza i gór, który zamieściłam powyżej, powstał właśnie w tym programie. Jego przygotowanie zajęło mi niecałe pół minuty. 🙂
W Canvie działa wyszukiwarka podobna do Google, jeśli więc potrzebujesz ikonę „like” czy zdjęcie gór, po prostu wpisujesz dane słowo kluczowe. Elementy przeciągasz na projekt i gotowe. Wcześniej oczywiście wybierasz projekt, który potrzebujesz – np. wpis na Facebooka lub post na Instagram.
Możesz skorzystać z gotowych szablonów lub stworzyć coś całkowicie od podstaw. Program jest dziecinnie prosty i intuicyjny w obsłudze, więc z pewnością sobie poradzisz. 🙂
Podsumowując wpis, posty na Fb „co wolisz” to świetny sposób na zaangażowanie odbiorców. Możemy je wykorzystywać zarówno w celu dostarczenia odbiorcom rozrywki, jak i typowo w celach sprzedażowych.