Wiele osób, które dotychczas korzystały jedynie z prywatnego konta na Facebooku, ma pewne obawy przed podpięciem do niego konta firmowego. Użytkownicy boją się na przykład tego, że reklamy będą wyświetlać się ich znajomym.
Są też osoby, które nigdy nie miały i nie chcą mieć konta prywatnego (osobistego), a potrzebują konta firmowego do reklamowania swoich produktów bądź usług. Nie brakuje też użytkowników, którzy po prostu chcą oddzielić życie prywatne od zawodowego.
Często pojawia się więc pytanie – jak założyć konto firmowe na Facebooku bez konta prywatnego? Z mojego dzisiejszego dowiesz się, czy to możliwe i jak obejść pewne regulacje Facebooka.
Czy konto prywatne jest niezbędne do posiadania konta firmowego na Facebooku?
Założenie konta firmowego na Facebooku bez konta prywatnego jest niemożliwe. W przeciwieństwie do wielu innych zasad Facebooka tej w żaden sposób nie da się ominąć. Po prostu – tak skonstruowany jest ekosystem serwisu.
Istnieją jednak pewne regulacje, które można obejść, dzięki czemu możliwe jest korzystanie z konta firmowego bez prywatnego. Nie oznacza to jednak, że wszystkie sposoby są oficjalnie dozwolone.
Chcę korzystać z konta firmowego, ale nie z prywatnego – co robić?
Jak wspomniałam, założenie konta firmowego bez konta prywatnego jest niemożliwe, jednak wcale nie oznacza to, że korzystanie z konta prywatnego na Facebooku jest obowiązkowe. 😉
Jeśli chcesz korzystać z konta firmowego bez konta prywatnego, zobacz 2 sposoby, jak to zrobić:
1. Załóż konto prywatne (osobiste) na Facebooku, ale go nie używaj (w 100% dozwolone)
Choć dla większości osób jest to oczywiste, wspominam o tym, bo niektórzy naprawdę nie zdają sobie z tego sprawy – nie trzeba korzystać z konta prywatnego na Facebooku!
To, że założysz konto prywatne na potrzeby stworzenia konta firmowego, nie oznacza, że musisz go używać. Konto może pozostać zupełnie puste – nie trzeba dodawać zdjęcia profilowego, informacji o sobie, znajomych czy postów.
Ponadto w Ustawieniach, w sekcji „Kontrola i prywatność” możesz ograniczyć widoczność swojego konta np. w wyszukiwarce Google, a także zadecydować, kto będzie mógł zobaczyć Twój profil i zapraszać Cię do znajomych.
Jeśli więc nie masz konta prywatnego na Facebooku, a przed jego założeniem hamuje Cię strach, że będziesz musiał z niego korzystać, wiedz, że nie ma takiego obowiązku.
2. Załóż drugie konto prywatne na Fb na potrzeby stworzenia konta firmowego (sprzeczne z zasadami)
Jeśli nie chcesz łączyć swojego głównego konta prywatnego na Facebooku z kontem firmowym, rozwiązaniem może być założenie drugiego konta osobistego. Przestrzegam jednak, że jest to oficjalnie sprzeczne z zasadami Facebooka. Zgodnie z regulaminem serwisu każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto osobiste. Wiele osób jednak łamie tę zasadę (w tym ja) i zakładają drugie, po to by nie łączyć życia zawodowego z prywatnym. 🙂
Tego nie rób:
Jeśli już zdecydujesz się na ten krok, przestrzegam – nie warto zakładać drugiego konta osobistego na fałszywe imię i nazwisko! To znacząco zwiększa ryzyko usunięcia konta, a ponadto może przysporzyć Ci problemów w przyszłości. Na przykład wtedy, gdy konieczna będzie weryfikacja konta reklamowego przy pomocy dowodu osobistego (czasami jest to konieczne, np. gdy użytkownik utraci dostęp do konta lub zostaną nałożone ograniczenia).
Jak więc to zrobić?
Pamiętaj, jeśli już naginasz zasady Facebooka, przynajmniej rób to minimalnie. Alternatywne konto prywatne załóż wyłącznie na prawidłowe imię i nazwisko. Zdrobnienia i różne wersje imion są dozwolone, jeśli więc np. na głównym koncie prywatnym Twoja nazwa użytkownika to Anna Konieczna, na drugim koncie możesz użyć imienia Anka lub Ania. Pamiętaj też, by drugie konto założyć na inny adres e-mail, niż pierwsze.
Czy moi znajomi zobaczą moje reklamy?
Kwestią, która hamuje wielu użytkowników przed założeniem konta firmowego na dotychczasowym koncie prywatnym, jest obawa przed tym, że znajomi zobaczą ich reklamy i posty firmowe. Nie każdy chce przyznawać się do tego, że założył biznes.
Jeśli ta kwestia niepokoi również Ciebie, nie musisz się tym dłużej przejmować. O ile nie zaprosisz znajomych do polubienia swojej strony firmowej, nie będą im się wyświetlać posty, które na niej publikujesz.
Jeśli chodzi o reklamy – te zawsze mogą wyświetlić się Twoim znajomym, niezależnie do tego, z jakiego konta osobistego korzystasz. Targetując reklamy Facebook bierze pod uwagę m.in. zainteresowanie daną tematyką i gotowość do zakupu.
Podsumowując wpis, konto prywatne jest niezbędne do posiadania konta firmowego na Facebooku, jednak wcale nie trzeba z niego korzystać. Osoby, które chcą oddzielić życie zawodowe od prywatnego, bez problemu mogą to zrobić.