Napisanie posta powitalnego to świetny sposób na stworzenie miłej atmosfery wśród członków społeczności Facebooka. W zależności od celu, jaki chcemy osiągnąć, może być to metoda na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki czy też wkupienie się do wybranej grupy.
W moim dzisiejszym wpisie podpowiadam, jak pisać posty powitalne na Fb zarówno w imieniu marki, jak i swoim prywatnym. Ponadto w artykule znajdziesz 3 przykłady różnych postów powitalnych – zarówno takich, które nadają się na stronę firmową, jak i grupę na Facebooku.
Jaki jest cel pisania postów powitalnych na Fb?
Nim przejdę do zasad tworzenia i przykładów postów powitalnych na Fb, kilka słów o tym, po co w ogóle je tworzyć. Jak wspomniałam na wstępie, przy pomocy posta powitalnego można osiągnąć różne cele.
Z pewnością inny cel będzie przyświecał marce, która chce zdobyć aprobatę potencjalnych klientów, a inny administratorom czy członkom grup na Facebooku.
Celem administratorów grup jest zazwyczaj powitanie nowych członków, odesłanie ich do regulaminu oraz nakreślenie zasad panujących w grupie. Z kolei zwykli członkowie facebookowych grup piszą posty powitalne z zupełnie innych powodów. Niektórzy chcą poczuć się częścią społeczności, inni wzbudzić sympatię wśród pozostałych członków grupy (po to, by potem łatwiej uzyskiwać potrzebne informacje), jeszcze inni zwyczajnie lubią opowiadać o sobie i dzielić się swoimi doświadczeniami.
Jak napisać post powitalny na Fb? Zasady
Post powitalny, którego celem jest wkupienie się do grupy na Fb, powinien wyglądać inaczej, niż post na fanpage’u marki.
Dlatego też zasady tworzenia postów powitalnych podzieliłam na te, których miejscem docelowym jest grupa oraz na takie, które mają się znaleźć na stronie marki na Facebooku.
Dodatkowo, wskazówki dotyczące pisania pierwszych postów na grupach podzieliłam na dedykowane administratorom oraz zwykłym członkom.
Jak wspomniałam w poprzednim akapicie, cele pisania postów powitalnych są różne i zależą nie tylko od miejsca publikacji w serwisie, ale także od roli danego użytkownika.
Aby post powitalny został dobrze przyjęty przez innych członków społeczności Facebooka, należy przestrzegać kilku zasad i zadbać o parę niuansów.
Zasady pisania skutecznych postów powitalnych na grupach na Facebooku
Poniżej znajdziesz wskazówki, jak pisać powitalne posty na grupach na Facebooku, jeśli jesteś jej administratorem lub członkiem.
Wskazówki dotyczące pisania postów powitalnych dla administratorów grup:
1. Skorzystaj z opcji oznaczania nowych członków grupy.
Za nowych członków Facebook uznaje te osoby, które dołączyły do grupy w ciągu 7 ostatnich dni. Aby ich przywitać, wykonaj kolejno poniższe kroki:
- zaloguj się do Facebooka, w kolumnowym menu po lewej stronie wybierz zakładkę „Grupy”, a następnie przejdź do swojej grupy,
- wybierz pozycję „Członkowie” znajdującą się pod zdjęciem w tle,
- wybierz opcję „Napisz post powitalny” znajdującą się z prawej strony,
- następnie napisz i opublikuj wiadomość, uwzględniając poniższe wskazówki.
2. Przypomnij nowych osobom o konieczności zapoznania się z regulaminem grupy.
Jeśli chcesz, by na grupie panował porządek, a członkowie przestrzegali ustalonych zasad, przypomnij im o konieczności zapoznania się z regulaminem.
3. Zamieść linki do często poruszanych zagadnień.
4. Wypisz główne cele grupy.
Każda grupa powstaje w jakimś celu. Choć większość zasad i celów grup znajduje się w ich regulaminach, warto najważniejsze z ich wypisać w poście. Opisz pokrótce, co jest dozwolone, a czego na grupie robić nie wolno.
5. Poinformuj o istnieniu lupki.
Problemem grup jest to, że wiele pytań jest powielanych i z czasem robi się na nich bałagan. Dzieje się tak, ponieważ wielu użytkowników nie wie o istnieniu lupki, dzięki której można odnaleźć wcześniejsze odpowiedzi na podobne pytania.
6. Napisz kilka miłych słów.
Post powitalny to nie tylko pouczenia i instrukcje, ale jak sama nazwa wskazuje, ma on na celu przywitanie nowych członków.
Wskazówki dotyczące pisania postów powitalnych dla zwykłych członków grup:
- poinformuj innych użytkowników grupy, że to Twój pierwszy post i chciałbyś się przywitać. Możesz też dodać hashtag #postpowitalny. Nie przedstawiaj się z imienia i nazwiska – te informacje są widoczne na Twoim profilu,
- napisz kilka słów o sobie i o swoich doświadczeniach w wybranym temacie. Pamiętaj, że odbieganie od głównego tematu grupy jest niewskazane. Pisząc o sobie, bądź zwięzły i konkretny. Nie rozpisuj się, ponieważ ludzie nie interesują się zbytnio cudzymi historiami,
- napisz, czego do tej pory udało Ci się dowiedzieć i jaką masz wiedzę w obszarze tematycznym grupy. Pamiętaj, że jeśli chcesz czerpać informacje od innych członków grupy, sam musisz dużo dawać od siebie,
- zadaj pytanie lub poinformuj o swoich wątpliwościach. Najpierw jednak użyj lupki i sprawdź, czy dany temat nie był już poruszany,
- podziękuj za dodanie do grupy i pozdrów innych jej członków.
Jak napisać post powitalny na stronę na Facebooku?
Post powitalny to świetny sposób na zachęcenie użytkowników Facebooka do śledzenia profilu marki. Żeby jednak post powitalny na fanpage’u spełnił swoje zadanie, uwzględnij poniższe wskazówki:
- zamieść w poście powitalnym tylko kluczowe i najciekawsze informacje na temat swojej marki. Opisywanie całej historii firmy raczej nie jest wskazane, no chyba że jest ona rzeczywiście spektakularna,
- przedstaw zalety swojej firmy, jednak bez przesadnego jej zachwalania. Unikaj nadużywanych sloganów, takich jak „produkty wysokiej jakości” czy „lider na rynku”,
- podkreśl cechy, które wyróżniają Twoją markę i produkty od konkurencji,
napisz, dlaczego warto śledzić profil Twojej marki i co odbiorca może dzięki temu zyskać (np. kody rabatowe, najlepsze okazje itp.), - przypnij post powitalny na samej górze. Pamiętaj, że na profil Twojej marki najprawdopodobniej cały czas będą trafiać nowi odbiorcy. Z pewnością nie będą oni przewijać całej tablicy na dół.
Przykłady postów powitalnych na Fb
Przechodzę do najważniejszej części wpisu, czyli konkretnych przykładów powitalnych postów na Fb. Poniżej znajdziesz 3 przykłady – dla administratora grupy, zwykłego członka grupy oraz na fanpage marki.
I. Przykład posta powitalnego dla administratora grupy
Powitajmy nowych członków grupy!
@nazwauzytkownika1
@nazwauzytkownika2
@nazwauzytkownika3
@nazwauzytkownika4
@nazwauzytkownika5
itd.
Cieszymy się, dołączyliście do naszej społeczności. Zapoznajcie się z regulaminem i przestrzegajcie zasad.
W związku z tym, że tak jak nas interesuje Was temat X, poniżej podsyłam pomocne linki do najczęściej poruszanych zagadnień i najważniejszych wątków na grupie:
Link 1 – [krótki opis]
Link 2 – [jw.]
Link 3 – [jw.]
Link 4 – [jw.]
itd.
Aby ułatwić Wam korzystanie z grupy i zapobiec nieporozumieniom, przypomnę kilka zasad:
- Na tej grupie poruszamy tematy wyłącznie związane z X.
- Panuje tu absolutny zakaz autopromocji i spamu.
- Wszystkie kwestie omawiamy wspólnie w komentarzach, nie w wiadomościach prywatnych. Wszystkie osoby, które piszą w komentarzach „priv” mogą zostać usunięte z grupy.
- Nie wyśmiewamy i nie obrażamy innych użytkowników.
- Nie dublujemy wątków i pytań. Korzystamy z lupki.
- Na grupie jest możliwość dodawania postów anonimowo. Administracja zastrzega sobie jednak prawo do odmowy ich publikacji.
- Używanie tagów w postach jest obowiązkowe.
II. Przykład posta powitalnego dla członka grupy
Cześć! #postpowitalny
Jestem nowym członkiem grupy. Chciałbym się przywitać oraz podzielić dotychczasowym doświadczeniem i wiedzą w temacie X, którą udało mi się uzyskać.
Temat X jest mi bliski od Y lat. Przetestowałem różne warianty i możliwości. To, co najlepiej sprawdza się u mnie to:
[Wypisz w punktach]
Nadal szukam informacji na temat X. Przeszukałem zawartość grupy przy pomocy lupki, słów kluczowych i tagów, ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Czy wiecie jak [Twoje pytanie]? Jeśli odpowiedź znajduje się już w jakimś wątku i zwyczajnie nie udało mi się jej znaleźć, będę wdzięczny za podanie linka.
III. Przykład posta powitalnego na fanpage marki (marka odzieżowa)
Kilka słów o nas i o naszej marce
Jesteśmy młodą, prężnie rozwijającą się marką odzieżową z Poznania. Naszą ofertę kierujemy do kobiet, które chcą wyglądać elegancko i profesjonalnie, ale na pierwszym miejscu stawiają wygodę. Udowadniamy, że dobry gust i szyk mogą iść w parze z komfortem, a elegancki ubiór do pracy nie musi oznaczać szpilek i dopasowanej garsonki. Wiemy, jak wiele wyzwań ma przed sobą współczesna kobieta i jak ważne jest to, by czuła się ona pewnie i komfortowo.
Co nas wyróżnia?
- Wygoda i szyk, które idą w parze.
- Produkty, które są tworzone od A do Z w Polsce.
- Produkcja, która nie jest nastawiona na masową skalę.
- Wysokiej jakości materiały, dzięki którym ubrania starczają na lata.
[Nazwa marki] to elegancja, która nie krępuje ruchów i dodaje kobietom sił, by szły po więcej!
Obserwuj nasz profil, żeby nie przegapić kodów rabatowych i promocji.
#postpowitalny #pierwszypost
Jak widzisz, w powyższym przykładzie skupiłam się głównie na podkreśleniu kluczowej misji, cech i zalet marki oraz na tym, by wybrzmiały różnice dające jej przewagę nad konkurencją. Choć pisałam już o tym w akapicie pt. Jak napisać post powitalny na stronę na Facebooku?, jeszcze raz to podkreślę – aby napisać dobry post powitalny na fanpage’u swojej firmy, należy przemyśleć, co jest jej głównym wyznacznikiem i czym wyróżnia się wśród innych.
Mam nadzieję, że powyższe przykłady i wskazówki okazały się dla Ciebie pomocne i że dzięki nim stworzysz własny, skuteczny post powitalny na Facebooka.