Konto profesjonalne na Instagramie przeznaczone jest dla osób, które prowadzą profil w celach zarobkowych. W związku z tym, że użytkownicy serwisu mają do wyboru dwa rodzaje konta profesjonalnego – firmowe i twórcy, często mają wątpliwości które konto wybrać.

W teorii konto firmowe i twórcy dedykowane są zupełnie innym użytkownikom, w praktyce niewiele je różni. Z mojego dzisiejszego artykułu dowiesz się jakie są podobieństwa i różnice pomiędzy kontem firmowym a kontem twórcy.

Konto profesjonalne (firmowe lub twórcy) – co daje i czy warto?

jak pisać i pozycjonować bloga ebookNa początek kilka słów o tym, dlaczego w ogóle warto przełączyć się z konta osobistego na konto profesjonalne. Jeśli chciałbyś w przyszłości zarabiać za pomocą Instagrama lub już czerpiesz zyski ze swojej działalności (np. współpracujesz z markami lub prowadzisz sprzedaż produktów bądź usług) konto profesjonalne to tak naprawdę jedyny słuszny wybór. W przeciwieństwie do konta osobistego, konto profesjonalne daje dostęp do wielu istotnych funkcji, które wspierają docieranie do odbiorców oraz sprzedaż. Są to między innymi:

  • rozbudowane statystyki
  • możliwość sponsorowania postów i tworzenie reklam
  • możliwość założenia sklepu na Instagramie
  • możliwość umieszczania linków w relacjach (dla kont powyżej 10 tys. obserwujących)

Rozbudowane statystyki umożliwiają dokładne poznanie zachowań odbiorców oraz analizę efektywności działań. Dostarczają między innymi informacji o tym jakie treści są najbardziej interesujące dla odbiorców, jakie mają największy potencjał sprzedażowy (liczba dotknięć adresu witryny) i kim są nasi obserwatorzy.

Reklamy pozwalają dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców i klientów. Możliwość tworzenia płatnych promocji jest niezbędna zwłaszcza wtedy, jeśli prowadzimy sprzedaż.

Założenie sklepu na Instagramie z kolei znacznie upraszcza i przyspiesza proces zakupowy. Potencjalny klient nie musi już samodzielnie przechodzić na stronę internetową i samodzielnie szukać produktów, które zobaczył na Instagramie, tylko zostanie przekierowany do strony produktowej za pomocą jednego kliknięcia.

Możliwość dodania linku do InstaStory również zachęca większą liczbę użytkowników do przejścia na bloga czy stronę sklepu. To także podnosi potencjał sprzedażowy profilu.

Konto firmowe i konto twórcy – podobieństwa i różnice

W teorii i jak podaje sam Instagram konta firmowe są najlepsze dla sprzedawców, lokalnych firm, marek, organizacji i usługodawców. Konta twórcy dedykowane są osobom publicznym, producentom materiałów, artystom i influencerom.

Jak wiadomo influencer może prowadzić jednocześnie lokalny biznes lub sprzedaż internetową (obecnie istnieje trend prowadzenia biznesu opartego na marce osobistej). Pojawia się więc pytanie jakie konto wybrać, jeśli jesteśmy twarzą swojej marki.

W praktyce nie ma to większego znaczenia. Konto firmowe i konto twórcy są do siebie bardzo zbliżone i różnią je jedynie detale. Nie mają one jednak większego znaczenia ani dla obserwacji zachowań odbiorców ani dla sprzedaży.

Zarówno na koncie firmowym jak i koncie twórcy uzyskujemy dostęp do rozbudowanych statystyk, możemy założyć sklep czy tworzyć reklamy i sponsorować posty. Na obu kontach możemy też dodawać linki w relacjach. Wszystko praktycznie wygląda i działa tak samo.

Jedyną drobną różnicą jest to, że na koncie firmowym możemy w zakładce “Edytuj profil” i “Opcje kontaktu” dodać adres siedziby firmy. Będzie on widoczny w bio i po kliknięciu przeniesie odbiorcę do map (klient może więc łatwo wyznaczyć trasę). Jest to jedyna różnica, na którą się natknęłam (nie wykluczam, że jest ich więcej i być może czegoś nie zauważyłam. Jednak fakt, że od razu nie dostrzegłam znaczących różnic świadczy o tym, że konta firmowe i twórcy są do siebie bardzo zbliżone).

Według mnie to jaki typ konta profesjonalnego wybierzemy nie ma większego znaczenia. Oczywiście z czasem może się to zmienić (jeśli np. Instagram wprowadzi nowe funkcje, osobne dla kont firmowych i twórcy). Na ten moment jednak oba rodzaje kont są niemal identyczne.

Zobacz także:

1. Kiedy publikować na Instagramie?

2. Dlaczego Instagram ucina zasięgi?

Author

Cześć! Mam na imię Jola. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 6-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz