Na Instagramie widać, kto odwiedza profil jedynie w niektórych sytuacjach, to znaczy kiedy użytkownik przegląda konkretne treści. Samo przejście na profil innego użytkownika nie powoduje, że ten może się o tym dowiedzieć.

Jeśli zastanawiasz się, przeglądanie jakich treści sprawia, że na Instagramie widać, kto odwiedza dany profil, przeczytaj mój dzisiejszy wpis. 🙂

Czy na Instagramie widać, kto odwiedza profil?

Jak wspomniałam na wstępie, odpowiedź na pytanie, czy na Instagramie widać, kto odwiedza profil zależy od tego, czy mowa o samym wyświetleniu profilu, czy też przeglądaniu konkretnych treści.

Czy na Instagramie widać, kto odwiedza profil - szybka odpowiedźSamo przejście na czyjś profil nie powoduje, że staje się to widoczne dla tej osoby. Dopiero wyświetlenie wybranych treści sprawia, że widz zapisuje się na liście odbiorców. Wtedy właśnie właściciel takiego profilu może się dowiedzieć, że dana osoba go odwiedziła.

Kiedy na Instagramie widać, że odwiedzaliśmy czyjś profil?

Na Instagramie widać, gdy odwiedzamy czyjś profil, w momencie, gdy wyświetlamy takie treści jak:

  • Relacje (Instastories)
  • Wyróżnione Relacje*

*tylko wtedy, gdy od opublikowania relacji nie minęło 48 godzin. Więcej na ten temat pisałam w artykule pt.: Czy widać, kto ogląda wyróżnione relacje na Instagramie?

Wyświetlając powyższe treści, zapisujemy się na liście odbiorców. Wtedy właśnie właściciel danego konta może zobaczyć, że odwiedzaliśmy jego profil.

Ponadto, jak można się domyślać, właściciel profilu może się dowiedzieć, że odwiedzaliśmy jego profil, gdy zaczniemy aktywnie reagować na jego treści – na przykład polajkujemy lub skomentujemy jego post. Jest to jednak sprawa tak oczywista, że nie ma sensu bardziej szczegółowo tego wyjaśniać. 🙂

Kiedy na Instagramie nie widać, że odwiedzaliśmy czyjś profil?

Jak wspomniałam, samo przejście na czyjś profil nie powoduje, że jego właściciel może się o tym dowiedzieć. Ponadto nie dowie się o tym nawet wtedy, gdy przejrzymy takie opublikowane przez niego treści jak:

  • posty ze zdjęciami
  • posty z filmami
  • rolki (reels)
  • wyróżnione relacje*

*tylko wtedy, gdy od opublikowania danej relacji minęło minimum 48 godzin. Po tym czasie statystyki i lista odbiorców wyróżnionych relacji znika. Oznacza to, że po upływie 48 godzin możemy obejrzeć wszystkie wyróżnione relacje danego użytkownika, a ten się o tym nie dowie.

W statystykach dotyczących powyżej wymienionych treści nie da się sprawdzić konkretnych użytkowników, którzy je wyświetlili, a jedynie ogólne informacje, takie jak ilość wyświetleń czy demografia odbiorców.

Czy da się sprawdzić poza Instagramem, kto nas odwiedza w serwisie?

Jak pisałam w jednym z ostatnich wpisów, istnieją aplikacje do sprawdzania, kto oglądał nasz profil na Instagramie. Do aplikacji tych należą m.in. Influxy, InStalker – Profile Tracker, Kto oglądał mój profil – WProfile, Who Viewed My Profile for IG – Followly Reports oraz InstaFor, Stalker Reports.

Aplikacje tego rodzaju dostępne są w Sklepie Play oraz App Store, jednak to nie znaczy, że są bezpieczne. Wymagają logowania przy użyciu danych z Instagrama, co oznacza, że niepożądane osoby mogą uzyskać dostęp do naszego konta w serwisie. To w efekcie niesie ze sobą szereg różnych zagrożeń, np. ktoś może zacząć wysyłać wiadomości do naszych znajomych czy też publikować spam na naszym profilu. Możemy też trwale utracić dostęp do naszego konta na Instagramie.

Co robić, by inna osoba nie widziała, że oglądam jej profil?

Aby inne osoby nie widziały, że oglądamy ich profile, najlepiej przeglądać jedynie te treści, do których Instagram nie udostępnia listy odbiorców. Do treści tych, jak wspomniałam wcześniej, należą posty ze zdjęciami, filmami oraz rolki.

Jeżeli zależy nam na obejrzeniu relacji na Instagramie incognito, najlepiej skorzystać z zewnętrznego narzędzia online, takiego jak instanavigation.com. Umożliwia ono oglądanie relacji poza Instagramem, dzięki czemu można to robić anonimowo. Możliwe jest to jednak jedynie w przypadku gdy mamy do czynienia z kontem publicznym.

Podsumowując wpis, na Instagramie widać, gdy odwiedzamy czyjś profil jedynie wtedy, gdy oglądamy niektóre treści. Do publikacji tych należą relacje (stories) oraz wyróżnione relacje, o ile od ich opublikowania nie minęło 48 godzin. Po tym czasie bowiem Instagram przestaje aktualizować listę odbiorców.

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz