Słowo content stało się ostatnio bardzo popularne. Używane jest przede wszystkim przez osoby związane z marketingiem internetowym, prowadzące blogi lub portale, a także posiadające sklepy internetowe.

Co oznacza słowo content? Definicję znajdziesz poniżej.

Content — co to znaczy? Definicja

Content oznacza całą zawartość (treść) strony internetowej. Obejmuje wszystkie teksty widoczne na stronie, tj: artykuły blogowe, opisy produktów i kategorii, teksty na podstronach, ofertę, cennik itp. Słowo to pochodzi z języka angielskiego i w dosłownym tłumaczeniu oznacza zawartość.

Jak pisałam w artykule Kontent czy content — której formy używać?, jedynymi właściwymi odpowiednikami tego wyrazu w języku polskim są słowa treść i zawartość. Błędem jest spolszczanie słowa content poprzez zamianę c na k zapis kontent.

Gałęzią marketingu, która koncentruje się na tworzeniu dobrego contentu na strony internetowe, jest content marketing, czyli marketing treści.

Jakie znaczenie content ma dla stron www? Podstawowe założenia content marketingu

Tworzenie dobrego contentu, czyli wartościowych treści na stronę internetową to podstawa funkcjonowania każdego sklepu internetowego, portalu i bloga. Zarówno duże, jak i małe firmy, przeznaczają spore budżety na content. Umieszczanie dobrych treści stronie internetowej przynosi wiele długofalowych korzyści. Ponadto ma realny wpływ na wzrost sprzedaży i przychodów.

Poniżej zamieściłam kluczowe korzyści wynikające z publikowania dobrej jakości contentu na stronie internetowej.

Znaczenie contentu dla strony www:

1. Pozycjonowanie w wyszukiwarce

Jest to jeden z głównych powodów, dla których firmy inwestują w dobre treści. Umieszczanie odpowiednich słów kluczowych i dbanie o linkowanie wewnętrzne w tekstach powoduje, że konkretne podstrony (np. z produktami) jak i cała witryna, wyświetlają się wyżej w wyszukiwarce Google.

2. Budowanie zaufania do marki

Ciekawe opisy produktów, a także artykuły, które rozwiązują problemy użytkowników i pomagają im dokonywać właściwych wyborów sprawiają, że marki szybciej zyskują zaufanie potencjalnych klientów.

3. Wzrost zasięgu i ruchu stronie oraz zwiększenie świadomości marki

Tworzenie obszernych opisów i artykułów blogowych umożliwia dotarcie do coraz większego grona odbiorców z wyszukiwarki Google.

4. Budowanie oryginalnej osobowości marki

Publikowanie treści to sposób na komunikację marki z otoczeniem. Dbając o spójność w przekazie, można zbudować markę o konkretnym wizerunku.

5. Większa liczba klientów i konwersji

Wszystkie powyższe korzyści przynoszą najważniejszy skutek – zwiększają sprzedaż i przychody.

Aby powyższe korzyści zostały osiągnięte, content musi być wartościowy. Co to znaczy? W kolejnym akapicie wymieniłam cechy dobrych treści na strony internetowe.

Co to znaczy dobry content?

Cechy dobrych treści:

1. Optymalizacja pod kątem seo

Aby teksty zajmowały wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, muszą mieć odpowiednią konstrukcję, tzn. zawierać właściwe słowa kluczowe, tagi nagłówkowe, linki i metadane. Treści zoptymalizowane pod wyszukiwarkę nazywa się w skrócie tekstami seo. Wszystkie treści, które mają pojawić się na stronie sklepu internetowego, firmy usługowej, portalu czy bloga muszą być atrakcyjne dla algorytmu Google. W przeciwnym razie nie będą widoczne dla odbiorców. Warto powierzać pisanie treści tylko doświadczonym copywriterom, którzy wiedzą jak tworzyć prawidłowe teksty seo.

2. Unikalność

Niepowtarzalność contentu to kluczowa kwestia z dwóch powodów – po pierwsze publikowanie splagiatowanych treści jest nielegalne i podlega odpowiedzialności karnej, po drugie – algorytmy wyszukiwarki łatwo wyłapują skopiowane teksty i ograniczają ich widoczność.

3. Naturalność

Częstym błędem, który można zauważyć na wielu stronach internetowych jest brak autentyczności contentu i nachalny przekaz. W tekstach wyczuwalna jest presja na zakup. Warto wiedzieć, że odbiorcy nie lubią agresywnej reklamy i “wciskania” produktów. Zdecydowana większość chce mieć poczucie, że samodzielnie i świadomie podejmuje decyzje zakupowe.

4. Poprawność językowa

Teksty na stronach internetowych powinny być pisane poprawną polszczyzną. Poprawność językowa nie tylko wpływa na decyzje zakupowe klienta, ale także na pozycje w wyszukiwarce Google.

5. Spójny komunikat dopasowany do wizerunku marki i grupy docelowej

Bardzo ważny jest dobór odpowiedniego stylu i języka, w jakim będziemy komunikować się z odbiorcą za pomocą contentu. Język powinien odzwierciedlać wartości marki, a także pasować do odbiorców (wieku, płci i przyzwyczajeń grupy docelowej).

Mam nadzieję, że udało mi się wyczerpująco odpowiedzieć na pytanie co to znaczy content. Ps. Jeśli potrzebujesz dobrych tekstów seo, napisz do mnie 😉

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz