Kopirajter to bez wątpienia profesja, która zyskała w ostatnich latach na popularności – głównie ze względu na rozwijający się marketing w Internecie. Słowa mają siłę sprzedażową, motywują do podjęcia działania i budują wiarygodność marki. Copywriting ma więc swoje silne, ugruntowane miejsce w reklamie.
W dzisiejszym poradniku opiszemy kim jest kopirajter i jak z nim współpracować. Zapraszamy serdecznie!
W czym może pomóc Ci kopirajter?
Kopirajter jest osobą, która tworzy treści na różne potrzeby. Słowa znajdują się dosłownie wszędzie – na ulotkach, w filmach reklamowych, na stronach internetowych i w dziesiątkach innych miejsc. Niegdyś jeszcze definicja tego słowa była ściśle związana z marketingiem, jednak kopirajter może również odpowiadać za artykuły o wysokiej wartości merytorycznej, czyli artykuły eksperckie.
Warto wiedzieć również o SEO copywritingu, czyli tworzeniu treści zoptymalizowanych pod kątem pozycjonowania. Oczywiście wciąż są to treści pisane dla ludzi, jednak w zgodzie ze sztuką przyjaznego dla użytkownika formatowania.
Kopirajter może więc stworzyć dla Ciebie teksty reklamowe, merytoryczne i pod kątem SEO. Choć bardzo popularną usługą jest również copywriting np. do kanałów w social mediach.
Za treści w sklepach internetowych również odpowiada kopirajter. Mowa tutaj o opisach produktów, kategorii czy artykuły blogowe opisujące zagadnienia z danej podbranży handlowej. Dobry kopirajter dobierze odpowiednio styl pod charakterystykę danego asortymentu.
Podsumujmy więc krótką listą najpopularniejszych usług kopirajtingu:
- Treści reklamowe
- Teksty na stronę internetową
- SEO copywriting
- Opisy produktów
- Opisy kategorii
Jak zlecić teksty kopirajterowi?
Jeżeli szukasz osoby, która przygotuje dla Ciebie profesjonalne treści reklamowe i robi to od wielu lat – kopirajter jest osobą, której szukasz.
Kopirajterzy ogłaszają się w różnych miejscach m.in. na Facebooku, Linkedinie, portali typu oferia, OLX lub mają własne strony internetowe.
Nie bój się z nim skontaktować, aby uzyskać bezpłatną wycenę. Pamiętaj, żeby przekazać informacje o planowanej długości tekstów, gdyż z reguły wycena opiera się właśnie o ilość znaków.
Zapytaj również o portfolio – jeżeli kopirajter przedstawi Ci treści z tej samej dziedziny, możesz mieć większą pewność, że to prawdopodobnie odpowiednia osoba do wykonania zlecenia. Zapoznaj się ze stylem, jak również powiedz, jakie masz co do niego oczekiwania!
Podsumowanie
Warto wiedzieć, że kopirajting to pożądana usługa na rynku, a jednocześnie próg wejścia na rynek jest bardzo nisko ustawiony. Tym samym musisz uważać, aby skuszenie się na cenie, nie skutkowało gorszą jakością otrzymanego tekstu i problemami z otrzymaniem treści spełniających oczekiwań. Zachęcam więc do rozważenia skorzystania z usług doświadczonej osoby w zakresie copywritingu z udokumentowanym portfolio. Pamiętaj, że treści to inwestycja jednorazowa – dobry tekst może spełniać swoją funkcję do końca istnienia firmy!
Artykuł przygotowany przez Adama Skrzyńskiego, www.wordmatters.pl.