Ponieważ regularnie przyglądam się ciekawym i często wyszukiwanym w internecie markom oraz publikuję ich charakterystyki na blogu, nie mogło wśród nich zabraknąć brandu Tom Tailor. Tom Tailor to marka odzieżowa o niezwykle ciekawej historii, wizerunku i strategii marketingowej. Jest to jedna z tych marek, które od lat wierne są spójnej komunikacji i wartościom. Jeśli zastanawiasz się, jaką marką jest Tom Tailor, koniecznie przeczytaj wpis.

Tom Tailor co to za marka

Tom Tailor to niemiecka marka oferująca odzież casualową dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Produkty marki można opisać takimi słowami jak minimalizm, prostota, elegancja, spójność i… kolor niebieski. Są to ubrania na co dzień dla osób ceniących dobry styl i elegancję. Niebieski nawiązuje do wód otaczających miasto Hamburg, z którego wywodzi się firma. W kolekcjach regularnie pojawiają się produkty w różnych odcieniach tego koloru – jasnych, ciemnych i morskich. Marka Tom Tailor jest wierna swojemu wizerunkowi niemal od początku istnienia i nie podąża ślepo za trendami i sezonowością.

Tom Tailor - co to za markaHistoria i pochodzenie marki Tom Tailor

Początki firmy sięgają 1962 roku, w którym to mieszkający w Hamburgu Uwe Schröder i Hans-Heinrich Pünjer założyli HENKE & CO – przedsiębiorstwo zajmujące się handlem tekstyliami. Projekt rozpoczął się więc od zwykłych ręczników frotte, ale szybko ewoluował do bardziej „ambitnych form”, czyli kompletnej odzieży męskiej.

Ważnym momentem dla firmy było wprowadzenie do sprzedaży pierwszych sztruksowych spodni, które nazwano „Tom”. W 1967 Uwe Schröder wybrał się w podróż do Hongkongu w poszukiwaniu zakładu produkcyjnego, ale ostatecznie postanowił o założeniu własnej fabryki w Wietnamie. Ta niestety po zaledwie dwóch latach została zniszczona podczas wojny. Porażka tylko jednak dodała ambitnemu przedsiębiorcy skrzydeł, który do istniejącej nazwy „Tom” dodał „Tailor” i rozpoczął sprzedaż pierwszych koszulek pod brandem Tom Tailor.

Na przestrzeni lat marka bardzo się rozwinęła i rozszerzyła swoją ofertę o ubrania damskie oraz dziecięce. Jej kolekcje zyskały rozpoznawalność dzięki charakterystycznemu stylowi, będącemu połączeniem prostoty, elegancji i swobody. Tom Tailor zdobył międzynarodowe uznanie, stając się jednym z kluczowych graczy na europejskim i globalnym rynku odzieżowym.

Tom Tailor – jakie produkty sprzedaje?

Tom Tailor oferuje szeroki asortyment produktów, który nie ogranicza się jedynie do odzieży. Obejmuje on także akcesoria, obuwie, domowe artykuły tekstylne, a nawet perfumy. Odzież marki Tom Tailor jest casualowa, ale zdecydowanie nie brakuje jej elegancji. Produkty dedykowane są tym osobom, które nawet na co dzień lubią czuć się stylowo, a jednocześnie nie przesadnie i adekwatnie do sytuacji, w których się znajdują. Ważną część asortymentu marki Tom Tailor stanowią jeansy, które uzupełniają stylizacje o kolor niebieski. Jak wspomniałam wcześniej, niebieski nawiązuje do wód otaczających Hamburg.

Marketing, misja i wizerunek marki Tom Tailor

Strategia marketingowa marki Tom Tailor opiera się na budowaniu spójnego wizerunku opartego na trzech filarach: jakości, stylu i dostępności. Pierwszym hasłem reklamowym marki było „we dress people”, czyli „ubieramy ludzi”. To podkreśla wizję i misję marki, jaką jest tworzenie stylowych produktów przeznaczonych dla zwykłych ludzi do użytku na co dzień. Tom Tailor wyróżnia się więc wśród większości marek, które przedkładają oryginalność ponad użyteczność i komfort.

Firma w swoim marketingu aktywnie wykorzystuje media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, YouTube czy TikTok, kampanie reklamowe oraz udział w wydarzeniach modowych, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej. Współpraca z influencerami modowymi i celebrytami pozwala marce dotrzeć do szerszego kręgu odbiorców.

Tom Tailor – opinie o produktach

Choć Tom Tailor swoim wizerunkiem przywodzi na myśl luksusową markę premium, to trzeba mieć na uwadze, że jest to marka oferująca produkty ze średniej półki cenowej. Nie korzysta więc raczej z luksusowych tkanin, jak kaszmir, jedwab czy wełna. Marka często jednak wykorzystuje w swoich produktach naturalne materiały, takie jak bawełna czy wiskoza.

Niemniej jednak niektórzy zwracają uwagę na nieco wyższe ceny w porównaniu do innych sieciówek, co sprawia, że spodziewają się lepszej jakości i trwałości.

Opinie na temat jakości produktów marki są jednak różne i zależą w zasadzie od konkretnego produktu. Ogólnie można jednak powiedzieć, że klienci cenią sobie produkty marki, a w szczególności ich uniwersalny design, który pasuje do większości okazji.

Co to za marka Tom Tailor – podsumowanie

Podsumowując, Tom Tailor to niemiecka marka odzieżowa o ciekawej historii i wizerunku. Oferuje odzież casualową, akcesoria, obuwie i artykuły domowe, z sukcesem łącząc prostotę z elegancją. Wizerunek i komunikacja marki Tom Tailor opiera się trzech filarach: jakości, stylu i dostępności.

Charakterystycznym elementem dla marki jest kolor niebieski, nawiązujący do wód otaczających Hamburg. W swojej strategii marketingowej Tom Tailor skupia się na spójności wizerunku i wykorzystuje różne kanały komunikacji. Opinie o produktach są zróżnicowane, ale generalnie marka cieszy się uznaniem wśród klientów za swój uniwersalny design. Jest to marka ze średniej półki cenowej, co czyni je dostępną dla szerokiego kręgu konsumentów, ale buduje skuteczny wizerunek marki z wyższej półki.

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz