Nie da się ukryć, że marketing w dzisiejszych czasach stał się podstawą istnienia jakichkolwiek firm. W dobie powszechnej cyfryzacji, kiedy absolutnie każdy z nas ma dostęp do sieci, to właśnie na łamach Internetu odbywają się najważniejsze wydarzenia. Mowa tutaj również o tym, że w sieci działa obecnie wiele firm, a co za tym idzie, stale rywalizują one ze sobą o potencjalnego klienta. Nie można jednak zapomnieć o tym, że działania marketingowe można prowadzić w charakterze wielokanałowym. Nie warto skupiać się jedynie na optymalizacjach stron czy kampaniach reklamowych w wyszukiwarce Google. Obecnie rosnącą potęgą są social media, które również świetnie sprawdzają się jako nośnik przekazu reklamowego. Wobec tego jak skutecznie promować firmę i prowadzić działania marketingowe w social mediach?
Wykorzystanie dostępnych social mediów podstawą sukcesu
Wielokanałowe działania marketingowe- zgodnie ze statystykami- spotykają się ze znacznie większym odzewem, a także mają o wiele większe szanse na to, by dotrzeć do założonej grupy docelowej. Nie da się ukryć, że praktycznie każdy z naszych potencjalnych klientów, posiada profil na chociażby jednym z portali społecznościowych. Wobec tego nie skupiajmy się jedynie na działaniach marketingowych np. na Facebooku, skoro do wykorzystania mamy o wiele więcej platform. Warto więc uwzględnić wszystkie, dostępne możliwości komunikacji z klientem, co z pewnością wpłynie na efektywność naszego przekazu reklamowego.
Przekaz estetyczny i nienachalny
Użytkownicy social mediów mają coraz to większe wymagania w odniesieniu do oglądanych przez nich treści. Nie da się bowiem ukryć, że sami prowadzą oni swoje profile zgodnie z zasadami estetyki, gdyż również chcą, by ich zdjęcie czy post zobaczyło jak najwięcej odbiorców. Kreując więc przekaz reklamowy z przeznaczeniem na social media, musimy pamiętać o tym, że musi być on dopracowany i rzetelny. Słabej jakości zdjęcie czy relacja, opatrzona jednym hasztagiem z całą pewnością nie przyciągnie na nasze profile odbiorców. Z drugiej strony, jeśli przekaz będzie zbyt nachalny i agresywny, może on ich dodatkowo zniechęcić. Kluczem do prowadzenia sukcesywnego marketingu w social mediach jest więc zachowanie zdrowej granicy i balansu pomiędzy estetycznym i interesującym a ekstrawaganckim i bezsensownym przekazem.
Przekaz dopasowany do grupy docelowej
Pamiętamy, że marketing prowadzony w social mediach, musi być idealnie dopasowany do potrzeb i wymagań naszej grupy docelowej. To właśnie ona jest naszym wzorem i przykładem potencjalnego klienta, więc przekaz musi być tworzony właśnie z uwzględnieniem preferencji grupy docelowej. Wobec tego warto zwrócić szczególną uwagę na język postów, a także i wykorzystywana kolorystykę. Warto także zwrócić uwagę na ewentualny dynamizm relacji i animacji, tak by nie był on zbyt intensywny np. w przypadku starszej grupy odbiorców. W ten sposób z pewnością szybko zwrócimy uwagę naszej grupy docelowej i o wiele skuteczniej będziemy mogli się z nią komunikować.
Szukasz ekspertów od social mediów? Sprawdź ofertę FEB