Marketing treści, czyli content marketing, to określenie dla wysoce skutecznej strategii, która charakteryzuje się pozyskiwaniem klientów poprzez publikację wartościowych i unikalnych treści dostosowanych do potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Czym powinien wyróżniać się skuteczny marketing treści? Szereg przydatnych porad i wskazówek prezentujemy w poniższym poradniku.
Marketing treści – co to jest?
Marketing treści, czyli content marketing, to strategia sprowadzająca się do tworzenia treści atrakcyjnych, unikalnych oraz wzbudzających zainteresowanie wśród potencjalnych klientów. Osoby, które poszukują informacji na określony temat, mają możliwość znalezienia odpowiedzi na naszym blogu. W ten sposób istnieje duże prawdopodobieństwo, że zdecydują się również na zrealizowanie zakupów w naszym sklepie – kupią produkt bądź skorzystają z usługi.
Podstawowa różnica pomiędzy marketingiem treści a innymi formami marketingu polega na tym, że tutaj stawia się przede wszystkim na budowanie długoterminowych relacji z odbiorcami. Najważniejszym zadaniem w kontekście prowadzenia właściwych działań w tym zakresie jest sprecyzowanie grupy odbiorców oraz wybór kanału, który będzie najbardziej atrakcyjny. Firma może prowadzić blog, a także kanały na YouTube czy w innych portalach społecznościowych.
Samodzielne prowadzenie działań content marketingowych może być trudne. Na szczęście, istnieją wyspecjalizowane agencje, które świadczą tego typu usługi. Jedną z nich jest Obtk. Więcej informacji na temat jej oferty można znaleźć na https://obtk.pl/content-marketing.
Jak powstaje Content Marketing?
W jaki sposób powstaje content marketing? Warto wiedzieć, że najważniejsze jest to, by content marketing miał taką formułę, która będzie dostosowana do specyfiki grupy docelowej. Najpopularniejsze formy marketingu treści są następujące:
- prowadzenie firmowego bloga, na którym publikowane są porady powiązane tematycznie z branżą, w której działa przedsiębiorstwo,
- własna strona internetowa,
- prowadzenie profili w mediach społecznościowych,
- zakup reklam w kanałach zewnętrznych,
- tworzenie e-booków,
- tworzenie webinarów,
- tworzenie podcastów i materiałów wideo.
Dopiero wtedy, gdy ustalimy, jaka jest charakterystyka grupy docelowej oraz określimy, gdzie i w jaki sposób będziemy umieszczać treści, będziemy mogli przystąpić do wdrażania strategii content marketingu. Warto też przeanalizować, jakich informacji poszukują klienci naszego sklepu. Tworzone treści powinny wyróżniać się przede wszystkim czytelnością, być przystępne dla przeciętnego czytelnika oraz w pełni unikalne.
Zasady skutecznego content marketingu
O czym należy pamiętać tworząc treści? Poniżej przedstawiamy kilka istotnych wskazówek:
- content powinien być zróżnicowany i odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów,
- treści muszą być unikalne oraz wzbudzające zainteresowanie,
- tworząc treści na bloga niezwykle istotny jest tytuł – powinien on jak najlepiej odzwierciedlać zawartość danego wpisu i zachęcać do kliknięcia,
- warto dbać o to, by posty publikowane na blogu posiadały meta description, ponieważ znacznie zwiększy to prawdopodobieństwo kliknięcia przez osoby odwiedzające wyszukiwarkę,
- we wpisach blogowych warto umieszczać zdjęcia, infografiki oraz filmiki – dzięki temu treści będą łatwiejsze w odbiorze dla czytelników.
Jak działa content marketing w internecie?
Marketing treści działa na podobnych zasadach co marketing wirusowy. Dzięki publikacji wartościowych treści firma ma możliwość pozyskania nowych klientów, a dodatkowo kreuje wizerunek swojej marki – zyskuje zaufanie i renomę.
Podsumowanie
Skuteczny content marketing pozwala na zwiększenie widoczności firmy w internecie, poprawę zysków, wygenerowanie ruchu na stronie a także budowę silnego wizerunku marki. Przedsiębiorstwa, które inwestują w content marketing, mają znacznie większe szanse na odniesienie sukcesu w sieci.