82% marketerów aktywnie inwestuje w content marketing (HubSpot State of Marketing Report) i to nie bez powodu. Poznaj sprawdzone techniki marketingu treści, które doładują rozwój Twojego biznesu i wyróżnią Cię na tle konkurencji.
Świat content marketingu szybko się zmienia. Przy 88% marketerów B2B stosujących marketing treści jako część swojej ogólnej strategii (Content Marketing Institute), nie możesz sobie pozwolić na pominięcie tego istotnego aspektu w marketingu cyfrowym własnej firmy.
Czy content marketing faktycznie działa?
Badania pokazują, że marketing treści generuje ponad trzy razy więcej leadów niż tradycyjny marketing i kosztuje 62% mniej (Demand Metric). Co więcej, 60% konsumentów twierdzi, że dokonało zakupu w wyniku rekomendacji zawartej we wpisie na blogu (Ranktracker). Krótko mówiąc, content marketing działa i może zdziałać wiele również dla Twojego biznesu.
Dowiesz się, jak tworzyć atrakcyjne treści, które będą współgrać z docelowymi odbiorcami, napędzając ruch, generując leady i ostatecznie zwiększając przychody.
Taki marketing treści jest wart inwestycji
Codziennie do Internetu trafiają miliony artykułów blogowych. Na rynku contentu jest tłoczno, a klienci bez skrupułów wciskają czerwony krzyżyk i wracają do wyszukiwarki, za każdym razem, kiedy treść do nich nie przemawia.
Co najlepiej trafia do ludzi?
Ich własne słowa i firmy, które rozumieją to, czego tak naprawdę pragną. Zanim więc usiądziesz do tworzenia porywających treści, musisz wiedzieć dokładnie, do kogo chcesz dotrzeć.
Im lepiej znasz swoich idealnych klientów, tym większą masz szansę na przyciągnięcie ich do swojej firmy treściami, które z nimi rezonują.
Dowiedz się, jakich treści chcą Twoi klienci
Nawet najciekawsze, najbardziej chwytliwe tematy nie przyniosą Ci żadnego zysku, jeśli nie będą miały nic wspólnego z Twoją grupą docelową. Warto poświęcić czas na zrozumienie, jaki rodzaj informacji naprawdę przyniósłby korzyści tym, którzy szukają Twojej oferty.
Zamiast po prostu zamieszczać treści i mieć nadzieję, że rezonują z Twoimi odbiorcami, powinieneś zacząć od poznania ich. Przyjrzyj się stronom, które lubią i śledzą, a także temu, z jakimi materiałami najczęściej wchodzą w interakcję.
W ten sposób dowiesz się, które tematy najbardziej do nich przemawiają i będziesz mógł tworzyć treści, które je pogłębiają.
Aby zbadać, co jest interesujące dla klientów, skorzystaj z takich narzędzi jak m.in. Facebook Ads Manager, Google Analytics i planer słów kluczowych.
Wykorzystując głos klienta, możesz upewnić się, że Twoje treści są adekwatne do jego potrzeb. Korzystanie z badań słów kluczowych pomoże Ci zidentyfikować te frazy i słowa, których Twoi odbiorcy aktywnie poszukują w kontekście tego, co masz im do zaoferowania.
Upewnij się, że piszesz treści, które odpowiadają temu, czego szukają Twoi klienci. W przeciwnym razie wszystkie Twoje wysiłki pozostaną niezauważone, a ludzie, którzy najbardziej Cię potrzebują, nie znajdą do Ciebie drogi.
Zapoznaj się z frazami, których ludzie używają, aby kiedy zaczną rozglądać się w sieci, nie mieli wątpliwości, gdzie powinni wylądować – w Twojej firmie.
Inwestuj w content evergreen
Jeśli szukasz treści, które pozostaną aktualne i będą napędzać ruch przez lata, to evergreen content jest świetnym rozwiązaniem. Tworzenie “wiecznie zielonych” treści jest drogą, którą należy podążać, aby napędzać do firmy długoterminowy ruch.
Evergreen content pozostaje aktualny mimo upływu czasu i zmieniających się trendów. Zawsze więc ktoś będzie go szukał.
Zamiast skakać po nowinkach, poświęć czas na sprawdzenie, jakie tematy były konsekwentnie popularne przez wiele lat. Wykorzystaj do tego Google Trends. Wpisz konkretne słowo kluczowe i prześledź jego trend. Tak szybko zidentyfikujesz evergreen content.
Aktualizuj treści, które już masz
Przeanalizuj treści na swojej stronie internetowej. Odkryj ukryte skarby, które można poprawić, aby uzyskać lepsze wyniki. Może się okazać, że połączenie kilku istniejących artykułów w jeden potężny materiał, pomogłoby im lepiej działać razem.
Nie trać czasu na tworzenie czegoś zupełnie nowego, jeśli istnieje świetny materiał, który potrzebuje tylko odrobiny optymalizacji. Pozwoli Ci to zaoszczędzić energię i jednocześnie zwiększyć widoczność.
Testuj wsparcie ze strony sztucznej inteligencji (AI)
Treści generowane przez AI są nadal gorącym tematem. Warto być świadomym korzyści i ograniczeń płynących z korzystania ze sztucznej inteligencji w marketingu.
AI może znacznie uprościć życie, wykonując wiele zadań z niesamowitą wydajnością. Możesz korzystać z ChatuGPT do celów badawczych, a nawet tworzenia schematów lub wymyślania pomysłów. Nie znaczy to jednak, że powinieneś zlecić mu wykonanie całej pracy od podstaw!
Specjalista, jego wiedza, selekcja i weryfikacja są niezastąpione. Dlatego upewnij się, że wykazujesz się własnym doświadczeniem podczas tworzenia treści, zamiast polegać zbyt mocno na zautomatyzowanych rozwiązaniach. Szczególnie, jeśli chcesz uzyskać dobre wyniki zarówno ze strony wyszukiwarek, jak i czytelników.
Dla wyszukiwarki Google niezmiennie ważne jest autorytatywne pisanie, które stawia ponad robotycznym copywritingiem w swoich rankingach. Doświadczenie z pierwszej ręki i głębia wiedzy są niezbędne do dostarczenia pomocnych informacji, którym użytkownicy mogą zaufać.
Takie treści Google umieszcza wysoko w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, potencjalni klienci mogą do nich łatwo dotrzeć. Pamiętaj, że Twoi odbiorcy chcą ciekawych historii i przydatnych informacji, opowiedzianych za pomocą starannie dobranych słów.
Wzywaj czytelników do działania za pomocą chwytliwych CTA
Kiedy już zaczniesz pozyskiwać ruch na swojej witrynie ważne, żebyś wiedział gdzie go przekierować. W innym wypadku może zwyczajnie “wyparować”, nie przynosząc Ci żadnych korzyści.
Większość przychodzących na stronę gości nie zostanie Twoimi rzeczywistymi klientami lub subskrybentami, jeśli im tego nie zaproponujesz w jasnym wezwaniu do działania (CTA).
Zachęcaj czytelników do podjęcia działań, takich jak pobranie materiałów, zapisanie się na newsletter, skorzystanie z oferty lub cokolwiek innego, co popchnie ich do przodu na drodze do zostania Twoim klientem.
Wykorzystuj content marketing w swoim biznesie
Dobre treści są w stanie budować autorytet i zaufanie do Twojej marki. Edukują klientów w zakresie korzyści oferowanych przez produkty i usługi. Kierują darmowy ruch na stronę i pomagają dopinać sprzedaż. Jak widzisz są mocnym narzędziem w arsenale każdego marketera.
Ważne jest, aby nie tylko zrozumieć, jakiego rodzaju tematów oczekują klienci, ale także przekształcić je w wiele formatów, które przemawiają do szerszej publiczności. Docieraj do “wiecznie żywych” tematów evergreen i pielęgnuj treści, które firma już ma. Wszystko to przy wsparciu strategicznych CTA.