Utworzyłeś niedawno firmową stronę internetową i nie masz pomysłu na treści?
Jeśli nie wiesz jak napisać dobry opis dla swojej firmy i zapełnić tekstem zakładkę „o nas” lub „o firmie“, skorzystaj z przykładów, które na dziś przygotowałam. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz — budowlanej, transportowej, elektrycznej, gastronomicznej, czy może jeszcze innej, znajdziesz tu inspiracje dla siebie. 🙂

Pamiętaj jednak, by w znacznym stopniu pozmieniać teksty, które przygotowałam. Dostosuj teksty do potrzeb swojej firmy, poszukaj synonimów i przekształć szyki zdań, by algorytm Google nie uznał treści na Twojej stronie za duplikat. W przeciwnym razie, Twoja witryna może zostać „ukarana” filtrami od Google i wyrzuceniem z indeksu. Najlepiej sprawdź unikalność gotowego tekstu za pomocą darmowego narzędzia do wyłapywania plagiatu, na przykład na TEJ STRONIE.

Tymczasem przechodzę do meritum, czyli przykładów opisów firmy dla różnych branż.

Opisy firmy, zakładka „O nas” — przykłady

Przygotowałam dla Ciebie 4 propozycje — przykładowy opis firmy remontowo-budowlanej, transportowej, elektrycznej i gastronomicznej. Jeszcze raz profilaktycznie przestrzegam Cię przed duplikowaniem treści. Poniższe opisy potraktuj tylko jako inspirację — dostosuj teksty do swoich potrzeb i pozmieniaj je, a następnie upewnij się, że Twoja treść nie jest plagiatem.

Miej na uwadze, że przykłady opisów, które umieściłam w tym poście, są dość ogólne. Aby Twój opis był wyjątkowy i spersonalizowany, dodaj coś więcej od siebie. Zaprezentuj swój zespół, podziel się historią firmy, czy też przedstaw jej misję i wartości. Każde przedsiębiorstwo jest inne, ma inne zalety i wyróżnia się indywidualnymi cechami. Dlatego też opis Twojej firmy powinien być unikatowy i jedyny w swoim rodzaju. 🙂

Jeśli potrzebujesz pomocy w napisaniu profesjonalnych, unikalnych treści na swoją stronę internetową, polecam Ci swoje usługi (więcej informacji znajdziesz w zakładce Oferta). 🙂

Tymczasem, przechodzę do meritum, czyli przykładowych opisów firmy dla różnych branż.

Przykład. 1. Opis firmy remontowo-budowlanej

Jesteśmy firmą z X (miasto), która już od X lat świadczy solidne usługi remontowo-budowlane. Mamy na koncie X zakończonych sukcesem projektów, a o naszym zaangażowaniu świadczą rzesze zadowolonych klientów i partnerów biznesowych. Każdą pracę wykonujemy z najwyższą starannością i precyzją. Z powodzeniem łączymy metody tradycyjne z najnowszymi osiągnięciami techniki. Zajmujemy się wszelkiego rodzaju pracami budowlanymi, instalacyjnymi, remontowymi i konserwacyjnymi. Nasz dorobek zawodowy i doświadczenie obejmuje zarówno budowę i remonty domów, jak i efektowych budynków użytkowych. Działamy na terenie całego kraju, realizując usługi jako generalny wykonawca oraz firma wykończeniowa.

Cieszymy się renomą i zaufaniem, ponieważ robimy wszystko, by zadowolić naszych klientów. Wybierając naszą firmę, zyskujecie Państwo pewność, że Wasz projekt będzie dopracowany w każdym szczególe i wykonany z najwyższą starannością. Dzięki nam ominą Was zmartwienia i troski związane planowaną budową.

Zapraszamy do zapoznania się z nasza ofertą.

Przykład. 2. Opis firmy transportowej

Firma X funkcjonuje i nieustannie rozwija się od X roku. W tym czasie zdobyliśmy bogate doświadczenie w branży transportowej i zbudowaliśmy renomę zaufanego partnera dla wielu klientów. Jesteśmy polską, rodzinną firmą z wartościami. Obsługujemy zarówno małe lokalne firmy, jak i wielkie międzynarodowe korporacje. Zapewniamy profesjonalną obsługę w zakresie transportu krajowego i międzynarodowego wszelkich ładunków, niezależnie od ich rozmiaru. Proponujemy jasne i przejrzyste warunki współpracy, które gwarantują pewność i bezpieczeństwo. Uwzględniamy wizje i oczekiwania naszych partnerów i proponujemy im najlepsze rozwiązania w najkorzystniejszych cenach. Wiemy, że w biznesie kluczowy jest budżet, dlatego robimy wszystko, by koszty operacyjne przewozu były możliwie jak najniższe.

Oferujemy indywidualny dobór pojazdu do danego rodzaju transportu, optymalny czas tranzytu i elastyczne terminy dostaw. Naszą flotę tworzą pojazdy wyposażone w niezbędne elementy dla operacji logistycznych.

Aktualnie jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firm transportowych w Polsce. Jeśli szukają Państwo rzetelnego i uczciwego przewoźnika z doświadczeniem, zachęcamy do kontaktu.

Przykład. 3. Opis firmy elektrycznej

Firma X założona została w X roku w mieście X. Od ponad X lat świadczymy usługi elektryczne i działamy na terenie X. Jesteśmy polską, rodzinną firmą, która za cel stawia sobie zadowolenie i radość klienta. Naszą ofertę kierujemy zarówno do klientów indywidualnych, jak i małych i dużych przedsiębiorstw.

Do powierzonych prac podchodzimy z należytą odpowiedzialnością i rzetelnością. Zatrudniamy jedynie doświadczonych fachowców, posiadających niezbędne uprawnienia elektryczne. Nasza wiedza i doświadczenie pozwalają nam na świadczenie usług zgodnie z prawem oraz obowiązującymi normami i standardami bezpieczeństwa. Dbamy o to, by zapewnić naszym klientom komfort i bezpieczeństwo podczas codziennego użytkowania urządzeń i instalacji elektrycznych.

Zajmujemy się zarówno rzetelnym wykonywaniem, jak i projektowaniem instalacji elektrycznych. Oferujemy kompleksowe usługi, takie jak: pomiary elektryczne, projekty całych układów zasilania, wymiana instalacji, przeglądy budynków, wykonywanie nowych instalacji odgromowych i innych.

Nasi klienci zyskują spokój i gwarancję satysfakcji. Zapraszamy do kontaktu.

Przykład 4. Opis firmy gastronomicznej

Jesteśmy firmą z tradycjami, która stawia na smak i wysoką jakość produktów. Gastronomią zajmujemy się od X lat. Oferujemy szeroki zakres usług, takich jak catering, obsługa stołówek pracowniczych i bufetów oraz obsługa kulinarna eventów i wydarzeń kulturalnych. Wszystkie posiłki przygotowujemy własnoręcznie, wkładając w to nasze serca i miłość do jedzenia. Zaopatrujemy się jedynie u lokalnych, sprawdzonych producentów i rolników, dla których dostarczanie świeżej i smacznej żywności jest misją. Specjalizujemy się w tradycyjnej kuchni polskiej, do której wprowadzamy nowoczesne i nieszablonowe rozwiązania. W naszej kuchni próżno szukać gotowych mieszanek i półproduktów — wszystko przygotowujemy sami, od A do Z. Szkolimy się i odwiedzamy restauracje w całej Polsce, po to by czerpać inspiracje i dostarczać Państwu jak najlepsze doznania smakowe. Serdecznie zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszych usług.

Jak napisać dobry opis firmy? Jak wypełnić treścią zakładkę „O nas”?

Dobry opis firmy to taki, który zachęca potencjalnego klienta do interakcji. W zakładce „O nas” warto posługiwać się językiem korzyści, pisać o tym co wyróżnia firmę i co klient może zyskać, decydując się na współpracę. Jeśli chcesz samodzielnie napisać dobry opis firmy, pamiętaj o kilku niezbędnych elementach.

Poniżej zamieściłam 5 cech dobrego opisu firmy:

1. Wyjątkowość

Opis firmy powinien być jedyny w swoim rodzaju i niebanalny. Jego zadaniem jest w końcu przybliżenie potencjalnym klientom naszego przedsiębiorstwa. Dlatego też warto wzbogacić zakładkę „O nas” o informacje charakterystyczne tylko dla danej firmy, tzn. podzielić się jej początkami, wspomnieć o drodze, jaka została pokonana oraz wymienić cechy i osiągnięcia, której nie ma konkurencja. Warto też pokazać „ludzką twarz” firmy, opisując zespół i jego wartości.

2. Zwięzłość

Opis firmy może być długi tylko wtedy, kiedy jej historia jest na tyle fascynująca, by nie znudzić i nie zniechęcić odbiorcy do interakcji. Warto opisać aspekty takie jak początki firmy czy jej misja, ale trzeba pamiętać o odpowiedzi na najważniejsze pytanie – czym zajmuje się przedsiębiorstwo. Ważne jest też to, by treść zakładki „O nas” była dla odbiorcy jasna i zrozumiała.

3. Autentyczność

Opisując firmę, warto posługiwać się tzw. językiem korzyści i skupić się na tym, co potencjalny klient może zyskać, decydując się na współpracę. Trzeba jednak pamiętać o tym, że zakładka „O nas” to nie miejsce na puste przechwałki. Lepiej unikać banalnych zwrotów, takich jak „najlepsza firma”, „firma nr 1 w Polsce” czy „lider”. Tego typu zwroty są nadużywane i odbiorcy są na nie wyczuleni. Lepiej pochwalić się konkretnymi osiągnięciami firmy.

4. Dopasowanie do odbiorców

Tworząc treści na stronę internetową firmy, trzeba pamiętać o tym, do kogo kierujemy przekaz. W niektórych przypadkach wskazany jest luz i nonszalancja, w innych zdecydowanie lepiej posługiwać się językiem oficjalnym. Wszystko zależy od tego, kim jest nasz potencjalny klient oraz to, jaki wizerunek firmy chcemy kreować. Warto dobrze to przemyśleć.

5. Unikalność

O tym, że tekst w zakładce „O nas” jak i na każdej innej podstronie powinien być unikalny, chyba nie muszę nikogo przekonywać. Nie warto powielać treści z innych stron internetowych, ponieważ jest to niezgodne z prawem a ponadto stanowi naruszenie, którego nie znosi Google. Jeśli chcemy być widoczni w internecie, musimy postawić na dobre, niepowtarzalne treści.

Dlaczego opis firmy jest tak istotny?

Zakładka „o nas” jest bardzo często odwiedzana, zarówno przez potencjalnych klientów i partnerów biznesowych, jak i pracowników. Na podstawie opisu firmy odbiorcy dokonują wyborów dotyczących zapoznania się z ofertą i nawiązania kontaktu.

Dlatego tak ważne jest, by rzeczywiście przyłożyć się do napisania dobrego tekstu na tę podstronę.

Opis firmy to potwierdzenie wiarygodności przedsiębiorstwa, szansa na pokazanie się potencjalnym klientom i pracownikom od prawdziwej, „ludzkiej” strony oraz zdobycie zaufania. Przede wszystkim jednak zachęcający opis firmy to szansa na rozwój firmy i owocną sprzedaż.

Mam nadzieję, że dzięki moim przykładom i wskazówkom, uda Ci się napisać niepowtarzalny i zachęcający opis dla swojej firmy. Życzę Ci powodzenia w rozwijaniu biznesu. 🙂

Author

Cześć! Mam na imię Jola. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 6-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz