Właściciele biznesów poszukują nowych sposobów na przyciągnięcie potencjalnych klientów. W tym celu wykorzystuje się między innymi media społecznościowe, e-mail marketing, zaawansowane strategie sprzedażowe, portale ogłoszeniowe, platformy handlowe, grupy dyskusyjne i wiele innych form działania. Jednak, przedsiębiorcy zapominają, że naprawdę skuteczne wyniki można osiągnąć, wykorzystując jedynie potencjał przeglądarki Google. W jaki sposób? Zapraszamy do lektury!

Widoczność na pierwszym miejscu

To właśnie pozycjonowanie strony SEO rozpoczyna dzisiejsze zestawienie, zapewniając dostęp do prostych, ale bardzo efektywnych technik. Serach Engine Optimization pozwala bowiem na wykorzystanie wszystkich możliwości organicznych wyszukań, ale wymaga także pewnych kroków przygotowawczych.

W tym celu konieczne jest przeanalizowanie realnych potrzeb odbiorców i zidentyfikowanie najlepszych słów kluczowych, które zainteresują potencjalnych klientów. Kolejnym krokiem jest stworzenie wartościowego i praktycznego pakietu treści, które odpowiadają na realne problemy oraz wyzwania odbiorców. W ten sposób sprzedawca buduje swój wizerunek prawdziwego eksperta i fachowca, co z pewnością przełoży się na samą sprzedaż.

Dodatkowo, portal musi być ergonomiczny, responsywny i zoptymalizowany pod kątem czynników UX. W konsekwencji, strona powinna doskonale funkcjonować, niezależnie od ulubionej formy przekazu samego użytkownika. To oznacza, że witryna gwarantuje doskonałe warunki do obsługi przy pomocy urządzeń mobilnych, które sprzyjają zakupom. Portal musi być jednocześnie szybki, sprawny i bardzo intuicyjny, udostępniając przemyślaną nawigację.

Świetnym uzupełnieniem tego aspektu jest stworzenie specjalnej wizytówki Google My Business, czyli Google Moja Firma. Dzięki temu klienci otrzymują aktualne i dokładne informacje na temat charakteru przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, godzin pracy, a także opinii oraz komentarzy dotychczasowych konsumentów.

Reklama Google

Google Ads to następny poziom na drodze do widocznego zwiększenia sprzedaży. Opisywane narzędzie pozwala na projektowanie rozbudowanych kampanii reklamowych, skupiając się na konkretnych kategoriach klientów.

Google Ads mogą zatem aktywować się podczas wyszukiwania określonych fraz kluczowych, ale nie tylko. Reklamy świetnie wspierają konkretne serie produktów lub usług, docierając również do tych konsumentów, którzy są świadomi istnienia danego portalu, a mimo to nie zdecydowali się na finalizację zakupu. Zakres działań jest zatem naprawdę szeroki, co prowadzi do optymalizacji kosztów i skuteczności.

Lokalny biznes i ciągły rozwój

Warto podkreślić, że zainteresowanie daną ofertą, w dużym stopniu wynika z jej lokalnego charakteru. Przeglądarka Google umożliwia wprowadzenie rozwiązań, które sprzyjają budowaniu lokalnego SEO. Może to bazować na frazach związanych z daną lokalizacją lub wykorzystywaniu potencjału regionalnych baz biznesowych.

Finalnym poziomem jest regularne i konsekwentne monitorowanie osiąganych wyników. Również w tym przypadku należy skorzystać z modeli sygnowanych znakiem Google, na przykład Google Analytics, aby śledzić rezultaty i wdrażać niezbędne modyfikacje!

Artykuł gościnny.

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz