Wielu właścicieli firm zastanawia się, jak wykorzystać potencjał Facebooka, aby efektywnie promować swoją stronę. Czy są jakieś zasady gwarantujące sukces? Reklamować jest łatwo, ale jak stworzyć kampanię, która przyniesie konkretne rezultaty? Odpowiedzi na te pytania nie są tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Facebook posiada dwie twarze i aby wykorzystać go do promocji swojej firmy, musisz zrozumieć obie. Jedną z nich jest twarz skierowana do prywatnych użytkowników, a drugą – do reklamodawców.
Promowanie strony na Facebooku
Jak wypromować stronę na Facebooku za darmo? Aby to robić bez nakładów na reklamę Facebook Ads potrzeba świetnego profilu i regularnych postów, które uderzają w sam środek potrzeb i problemów klientów.
Tylko tak Twoi odbiorcy będą chcieli udostępniać Twoje treści, dzięki czemu Ty za darmo zaczniesz docierać do większej publiczności. Trzeba na to jednak czasu i zaangażowania.
Mając budżet reklamowy można te działania podbudować dodatkowo kampaniami skierowanymi konkretnie do Twoich wymarzonych klientów.
Jak reklamować firmę na Facebooku? Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Przyciąganie uwagi i wybór odpowiedniego formatu reklamowego
Kampania reklamowa na Facebooku to nie jest tylko wrzucenie baneru i czekanie na efekty.
Tutaj masz cały wachlarz możliwości, który obejmuje między innymi przyciąganie użytkowników do Twojego profilu firmowego na Facebooku, angażowanie ich w postach, kierowanie odbiorców poza Facebooka (na Twoją stronę www) oraz pozyskiwanie kontaktów.
Formaty reklam również są różne – od wideo, przez obrazy, po pełnoekranowe kreacje na urządzeniach mobilnych.
Kluczowe decyzje dotyczące kampanii
Trzeba zdecydować się na typ kampanii. Istnieją jej dwie zasadnicze formy – jedna skierowana do osób, które nie miały nigdy styczności z Twoją marką i druga dla osób, które już Cię znają.
W pierwszym przypadku budujesz swoją publiczność, podczas gdy w drugim, docierasz do osób, które już kojarzą Twoją firmę i są bardziej skłonne do kupowania od Ciebie.
Tworzenie reklam na Facebooku: które formaty mają największy potencjał?
W reklamie internetowej rządzi format wideo. Nic tak skutecznie nie przyciąga uwagi jak dobrze zrealizowane wideo.
Właśnie dlatego musisz pamiętać, że to nie film sam w sobie jest kluczem do sukcesu. Musi on być odpowiednio przygotowany – czytelny, zrozumiały i angażujący.
To nie znaczy jednak, że trzeba zrezygnować z innych formatów. Najbardziej opłacalne jest testowanie różnych możliwości i sprawdzanie, co rezonuje najlepiej z konkretną grupą odbiorców.
Masz do dyspozycji również reklamy graficzne. Co ważne, zadbaj, aby obraz był nie tylko efektowny, ale przede wszystkim jasno przemawiał do odbiorcy. Dlatego oprócz grafiki trzeba również starannie wyselekcjonować słowa, które na niej umieszczasz.
Kolejna opcja to karuzela. Karuzela reklamowa to strategia, która pozwala na przekazanie dużej ilości informacji w zwięzłej formie.
Pozwala pokazać kilka różnych obrazów czy filmów, co przekłada się na większą ilość przekazanych informacji i daje możliwość zbudowania pewnej historii.
Pamiętaj jednak, że pierwszy materiał jest najważniejszy – to on zdecyduje o tym, czy odbiorca zainteresuje się pozostałymi elementami.
Format kolekcji szczególnie cenią sobie właściciele sklepów internetowych. Dlaczego?
Dlatego, że można go porównać do połączenia mini sklepu z reklamą. Dzięki temu potencjalni klienci mogą „wejść” do Twojego sklepu bezpośrednio z poziomu Facebooka, a dzięki materiałom błyskawicznym skupić się totalnie na Twojej ofercie.
Tych błędów nie powielaj!
Błędy, które wiele osób robi na początku swojej przygody z Facebookiem to między innymi:
- kierowanie reklam do zbyt ogólnych grup,
- upychanie zbyt wielu reklam w jednej grupie,
- unikanie kierowania użytkowników poza Facebooka.
Odpowiednie skierowanie reklam, ograniczenie ilości kreacji w jednej grupie i dobór przekonujących treści reklam mogą znacznie zwiększyć skuteczność Twojej kampanii.
Zrozumienie jak Facebook działa na poziomie reklamowym może przynieść i pomnożyć Twój zysk.
Jeśli gdzieś usłyszałeś, że promocja strony na Facebooku i reklamowanie się na tym portalu nie działa, prawdopodobnie tak jest – reklama, którą stworzyła, uruchomiła i być może nawet optymalizowała osoba wypowiadająca tę opinię faktycznie nie działa.
Jednak Ty masz możliwość, aby Twoja reklama działała i przynosiła oczekiwane rezultaty. Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się pomoc, znajdź dobrych specjalistów od Facebook Ads i wykorzystaj kolejny kanał dotarcia do nowych klientów.