Czy wiesz, że za współczesnym wizerunkiem Świętego Mikołaja stoi Coca-Cola – napój, który można kupić niemal na całym świecie, będący jednym z symboli Stanów Zjednoczonych? Są marki, które urosły do rangi symboli, a ich komunikaty reklamowe wpływają na kształt współczesnej kultury. Jak sprawić, by tworzony przez Ciebie produkt mógł zbliżyć się do tego ideału rozpoznawalności? Podpowiadamy!

Wizerunek – coś więcej niż logo

Rozwijając swój biznes, warto dokładnie zastanowić się nad jego wizerunkiem – a ten zawiera w sobie o wiele więcej niż projekt logo i dobranie spójnej kolorystyki. To także określenie sposobu komunikacji z odbiorcami, a także dobór właściwych środków przekazu. Co więcej, marka stworzona w przemyślany sposób będzie oferować odbiorcom dodatkowe wartości, wykraczające swoim zakresem poza korzyści, wynikające z używania sygnowanego nią produktu.

W ostatecznym rozrachunku silna marka wiąże się także z większą rozpoznawalnością i łatwiejszym pozyskiwanie nowych klientów. To inwestycja, która zaprocentuje w przyszłości. Warto poświęcić swój czas i środki, by dokładnie przemyśleć powyższe zagadnienia. Dzięki temu będziesz podejmować działania świadomie, zwiększając prawdopodobieństwo tego, że Twoje komunikaty marketingowe rzeczywiście dotrą do osób zainteresowanych.

Buduj na konkretnych wartościach

Obecnie o uwagę klientów walczy mnóstwo firm – aby się o tym przekonać, wystarczy zajrzeć do najbliższego sklepu. Często produkty różnią się od siebie w niewielkim stopniu, dlatego, aby podjąć właściwą decyzję zakupową, konsumenci zwracają uwagę na dodatkowe kryteria. Nie zawsze cena wygrywa: w każdym markecie dostaniesz tańsze odpowiedniki Coca-Coli, a mimo to oryginalna marka wciąż ma się dobrze. Klienci są w stanie zapłacić więcej, byle otrzymać produkt, który w ich mniemaniu jest lepszy.

Za marką taką jak Coca-Cola stoi ponad sto lat konsekwentnie budowanego wizerunku, jednak nie ma przeszkód, abyś i Ty w swoim biznesie wzmacniał obraz marki, tworząc skojarzenia między oferowanym produktem a dodatkowymi wartościami. Pomyśl: co jest ważne dla Ciebie i dookoła jakiej idei chciałbyś zjednoczyć swoich klientów? Chcesz zaangażować się w działalność społeczną, a może w pomoc lokalnemu schronisku dla zwierząt? Wybierz coś, co naprawdę jest Ci bliskie, a jednocześnie będzie interesujące dla Twoich odbiorców.

Zaplanuj właściwe działania

Kiedy już nazwiesz wszystkie najważniejsze wartości, zastanów się, w jaki sposób Twoja marka może działać na ich rzecz? Możesz przekazać pewien procent zysków na działalność wybranej organizacji, lub wykorzystywać zasięgi swoich mediów społecznościowych do wypowiadania się na ważne tematy. Dbaj o to, by podejmowane przez Ciebie działania nie były jedynie na pokaz – współcześni klienci są bardzo wrażliwi na tego typu praktyki, a w dobie Internetu z łatwością można zweryfikować wszystkie fakty.

Bądź szczery ze swoimi odbiorcami i postępuj w sposób etyczny, unikając tanich chwytów marketingowych. Inicjuj akcje, które faktycznie wpłyną na polepszenie, chociażby, małego kawałka rzeczywistości. Zobaczysz, że taka taktyka z powodzeniem przełoży się na zaangażowanie potencjalnych klientów i wzmocnienie wizerunku marki, która odtąd będzie kojarzona jako ta, która nie waha się podjąć działań w kierunku zmiany świata.

Inwestuj w swój rozwój

Zainteresowały Cię nasze wskazówki? Chciałbyś w pełni rozwinąć potencjał swojej marki? Podstawowa wiedza z dziedziny marketingu ułatwi nie tylko samodzielne budowanie wizerunku, ale także współpracę z agencjami i zewnętrznymi podwykonawcami. Warto inwestować w poszerzanie swoich kompetencji.

Zastanów się nad wzięciem udziału w kurs budowy marki – w tym artykule zaledwie dotknęliśmy tego wieloaspektowego tematu. Czerpiąc wiedzę od specjalistów, z powodzeniem wyniesiesz swój marketing na wyższy poziom i zwiększysz szanse na prowadzenie skutecznych kampanii. A kto wie, może to właśnie Twoja marka za kolejne sto lat będzie podawana jako klasyczny przykład silnego brandu?

Napisz komentarz