Jesteś ciekaw, jakie frazy są najczęściej wyszukiwane w Google przez internautów w Polsce? Chcesz wiedzieć, jakie tematy są obecnie na topie i interesują społeczeństwo? Nic prostszego – w tym wpisie pokażę Ci, jak za pomocą narzędzia Google Trends sprawdzać najpopularniejsze frazy.

Jak sprawdzić najczęstsze wyszukiwania w Google w Polsce? Poznaj narzędzie Trendy Google!

Baner z ebookiemTrendy Google to darmowa usługa umożliwiająca badanie popularności fraz kluczowych. Z narzędzia możemy korzystać dwojako – albo samodzielnie wpisywać konkretne słowa kluczowe i sprawdzać je pod kątem popularności, albo też obserwować czym żyje internet w raporcie „Najpopularniejsze wyszukiwania”.

W Google Trends możemy też znaleźć roczny raport najpopularniejszych wyszukiwań dla wybranej lokalizacji.

Aby sprawdzić najczęściej wyszukiwane frazy w Google w Polsce, wykonaj poniższe kroki:

  1. Otwórz stronę narzędzia Google Trends,
  2. kliknij ikonę trzech poziomych kresek (menu), znajdującą się w lewym górnym rogu,
  3. wybierz zakładkę „Najpopularniejsze wyszukiwania”,
  4. w górnym pasku ustaw opcje, które Cię interesują – „Dzienne wyszukiwania”, jeśli chcesz sprawdzić najpopularniejsze wyszukiwania z konkretnych dni lub „Trendy wyszukiwania w czasie rzeczywistym”, jeśli chcesz monitorować najpopularniejsze frazy na bieżąco. Z listy krajów wybierz oczywiście Polskę.

Aby sprawdzić roczny raport najczęściej wyszukiwanych w Google fraz na terenie Polski, wykonaj poniższe działania:

  1. Wykonaj kroki 1 i 2 z powyższej instrukcji,
  2. wybierz zakładkę „Rok w wyszukiwarce”.
    Wyświetli się raport najpopularniejszych fraz z ostatniego roku podzielony na poszczególne sekcje, m.in. „Najszybciej zyskujące na popularności”, „Tematy, o których się mówiło”, czy „Ludzie”.
  3. z listy krajów, znajdującej się przy tytule, wybierz Polskę.

Gotowe, wiesz już jak sprawdzać najpopularniejsze frazy wpisywane w Google na terenie naszego kraju. Możesz też podglądać jakie tematy interesują internautów z innych krajów, a nawet zbiorczo z całego świata. Baw się narzędziem i dowiedz się, co jest teraz na topie. 🙂

W jakim celu sprawdzać najczęściej wyszukiwane frazy w Polsce? Jak wykorzystać narzędzie Trendy Google?

Obserwowanie popularnych fraz może przynieść użytkownikom wiele korzyści. Zwłaszcza tym, którzy prowadzą blogi, publikują treści w social mediach czy w serwisie YouTube. Dzięki narzędziu Google Trends można dowiedzieć się, co obecnie interesuje internautów z Polski i na jakie tematy chcieliby coś przeczytać lub obejrzeć.

Trendy Google to idealna usługa dla dziennikarzy i publicystów. Ponadto przydaje się specjalistom SEO, copywriterom, właścicielom sklepów internetowych i wszelkim osobom związanym z marketingiem internetowym. Oprócz tego sprawdzanie co interesuje Polaków, jest ciekawe także dla zwykłych użytkowników.

Poniżej jako ciekawostkę zamieściłam przykład wykorzystania narzędzia Google Trends dla sklepu internetowego:

Oferta sklepu internetowego obejmuje elektronikę. Przed opublikowaniem treści na stronie w Trendach Google sprawdzona została popularność słów „telefon” i „smartfon”. Telefon okazał się być dużo częściej wyszukiwanym słowem kluczowym niż smartfon, w związku z czym więcej razy był używany w tekstach. Dzięki temu więcej użytkowników z wyszukiwarki Google może trafić na stronę sklepu.

Trendy Google a inne narzędzia do sprawdzania słów kluczowych

Google Trends pozwala ocenić popularność poszczególnych fraz w danym ujęciu czasowym i lokalizacji, przedstawiając wyniki w 100-stopniowej skali.

Narzędzie umożliwia też porównywanie różnych fraz i sprawdzanie, która z nich jest wyszukiwana częściej. Nie informuje jednak o tym, ile konkretnie było wyszukań danej frazy w miesiącu. Jeśli więc zależy nam na dokładniejszej analizie, musimy wykorzystać inne narzędzia.

Na szczęście na rynku istnieje kilka bardzo dobrych narzędzi do sprawdzania częstotliwości wyszukiwań słów kluczowych i fraz w Polsce i na świecie, m.in. Keyword Tool, Ahrefs, Senuto czy Ubersuggest. Każde z nich ma swoje zalety i wady i różni się nieco funkcjonalnościami. W przeciwieństwie do Google Trends narzędzia te wymagają jednak płatnej subskrypcji. Dedykowane są więc osobom, które frazy kluczowe wyszukują dla celów zawodowych.

Podsumowując wpis, sprawdzenie najczęściej wyszukiwanych fraz w Google w Polsce jest banalnie proste, darmowe i nie wymaga żadnych szczególnych umiejętności. Dla przeciętnego użytkownika wystarczającym narzędziem do sprawdzania popularności fraz jest usługa Google Trends.

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz