Zastanawiasz się jak pozyskać klientów i rozwinąć prowadzoną działalność? Sprawdź jakich technik sprzedażowych oraz marketingowych nie używasz i wyślij pracowników na szkolenia sprzedażowe oraz kursy marketingu. Zacznij pozyskiwać klientów na nowe sposoby!
Jak pozyskać klienta?
Każda firma musi pozyskiwać klientów, a na silnie konkurencyjnym rynku z roku na rok wymaga to nowych metod i działań. Każdy przedsiębiorca ma też wypracowane własne metody pozyskiwania klientów, ale najczęściej tylko co czwarta firma dobrze dywersyfikuje sposoby pozyskiwania klientów i używa różnorodnych technik i narzędzi.
Wiele firm działa wciąż w tradycyjnym modelu, w którym za pozyskanie klientów odpowiedzialny jest zespół sprzedaży i handlowcy. Tymczasem najlepsze efekty przynosi jednoczesne zaprzęgnięcie sprzedaży i marketingu do realizacji wspólnych celów. Pozwala to z jednej strony budować świadomość marki oraz zaufanie do niej poprzez działania marketingowe, a następnie domykać sprzedaż poprzez kontakt ze strony wykwalifikowanego handlowca. Marketing może być również źródłem generowania kontaktów handlowych, które później zamieniane są w rozmowy handlowe i kontrakty.
Jakie szkolenia dla sprzedaży i marketingu warto rozważyć, żeby wykorzystać potencjał obydwu tych dziedzin w pozyskaniu klienta?
Szkolenia sprzedażowe
Techniki sprzedaży – lista technik sprzedaży jest niezwykle długa. I chociaż dobry sprzedawca nie musi stosować ich wszystkich, to dobrze jednak poznać zasoby, z których może korzystać w komunikacji z klientem. Szkolenie sprzedażowe z technik sprzedaży pozwala poznać takie techniki jak stopa w drzwiach, drzwiami w twarz, oferta ograniczona w czasie, dodatkowe korzyści zamiast zniżki itp.
Zarządzanie sprzedażą – zarządzanie sprzedażą to cały szereg działań zaczynających się od planowania i prognozowania sprzedażą, poprzez zarządzanie sprzedażą pod kątem strategicznym i operacyjnym. Szkolenia z zarządzania sprzedażą omawiają między innymi jak ustalać cele sprzedażowe, jak tworzyć plan działań i monitorować jego realizację, w jaki sposób zaplanować i zarządzać zasobami handlowymi, jakie metody, techniki i narzędzia utrzymywania relacji handlowych z klientami wdrożyć. A także jak zarządzać zespołem sprzedawców, motywować handlowców, zapobiegać rutynie itp.
Negocjacje handlowe – celem szkoleń dla sprzedaży z prowadzenia negocjacji jest wyposażyć pracowników w elastyczne umiejętności prowadzenia negocjacji, w których obie strony mają poczucie odnoszenia korzyści (tzw. negocjacje win-win). Pozwala to zbudować wysoką satysfakcję klientów, dostawców oraz współpracowników, co jest podstawą do nawiązania długoterminowych relacji biznesowych i handlowych.
Obsługa klienta i obsługa trudnego klienta – szkolenia dla sił sprzedaży poświęcone obsłudze klienta oraz obsłudze trudnego klienta mają na celu wyposażyć pracowników w umiejętność rozpoznawania typów klientów, dostosowania komunikacji do potrzeb klienta oraz radzenia sobie z nawet najtrudniejszymi sytuacjami w obsłudze, tak aby przekuwać je w pozytywne doświadczenia i długotrwałe relacje handlowe.
Wymienione szkolenia sprzedażowe to tylko wycinek możliwości. Warto poznać inne szkolenia ze sprzedaży odwiedzając internetową bazę szkoleń dla sprzedaży dostępną na https://eventis.pl/szkolenia-kursy/sprzedazowe. Znajdziemy w niej kilkaset pozycji kursów i szkoleń dla sprzedaży, handlowców, przedstawicieli handlowych czy key account managerów.
Szkolenia marketing, kursy marketing
Marketing internetowy – marketing internetowy to ogół czynności wspierających sprzedaż i budujących wizerunek marki w sieci Internet i z użyciem zdalnych kanałów kontaktu z klientem i potencjalnymi klientami. Efektem wdrożenia przemyślanej strategii z zakresu marketingu internetowego może być zwiększenie rozpoznawalności firmy i jej produktów i usług, poprawa wizerunku, a także bezpośrednie zwiększenie liczby kontaktów handlowych oraz zainteresowania ofertą.
Reklama Google Ads, Facebook Ads itp. – wyszukiwarki takie jak Google oraz portale społecznościowe jak Facebook ugruntowały swoją pozycję jako miejsce generowania leadów sprzedażowych. Dzięki dużej liczbie użytkowników możemy poprzez te media internetowe docierać do klientów bez względu na to w jakiej branży działamy. Szybkie efekty pozwala osiągnąć zaangażowanie się w programy reklamowe takie jak Google Ads i Facebook Ads pozwalające precyzyjnie docierać z przekazem reklamowym, pozyskiwać zainteresowanie konsumentów i wpływać na poziom sprzedaży.
Pozyskiwanie klienta przez media społecznościowe – media społecznościowe to nie tylko reklama płatna, ale też tzw. natywne formy komunikacji. Poprzez publikowanie w mediach społecznościowych ciekawych i przydatnych treści marki i firmy są w stanie zainteresować klientów swoimi produktami i usługami. Tego typu forma reklamy i sprzedaży wymaga jednak dogłębnego poznania mechanizmów rządzących mediami społecznościowymi oraz dostępnych w nich narzędzi. Pomóc w tym mogą szkolenia oraz kursy dla marketerów i sprzedaży.
Telemarketing – ta metoda sprzedaży straciła na znaczeniu w ostatnich latach z powodu przesycenia rynku dużą liczbą przedsiębiorców nadużywających telemarketingu. Wciąż jednak może to być doskonałe narzędzie na zwiększenie sprzedaży o ile telemarketing opiera się o zgodę klienta i służy realizowaniu potrzeb konsumentów, a nie jedynie podmiotu próbującego sprzedać swoje usługi czy produkty. Warto przeszkolić zespół marketingu i sprzedaży z nowoczesnych zasad prowadzenia telemarketingu poprzez odpowiednie szkolenie lub kurs.
Te oraz dużo więcej szkoleń marketingowych znajdziemy na https://eventis.pl/szkolenia-kursy/marketing. Strona zawiera szkolenia i kursy marketing realizowane zarówno jako tradycyjne szkolenia stacjonarne, jak i jako kursy e-learning oraz kursy internetowe z zajęciami na żywo. Pozwala to wybrać kurs marketingu lub szkolenie najlepiej odpowiadające naszym potrzebom i stylowi uczenia się.
Połączenie sprzedaży i marketingu, spójnych działań tych dwóch działów w firmie na rzecz realizacji wspólnych celów może przynieść przedsiębiorstwu wiele korzyści. Od poprawienia wizerunku i wzmocnienia rozpoznawalności marki, aż po wygenerowanie kontaktów sprzedażowych, które handlowcy mogą zamienić na umowy handlowe. Warto dywersyfikować i stale rozwijać sposoby pozyskiwania klientów wraz ze zmianami w zwyczajach zakupowych wśród klientów.