Posiadasz serwis WWW? Masz niewiele czasu, aby zainteresować internautę swoją ofertą. Być może spędzi na stronie zaledwie kilka sekund, a w tym czasie musi trafić na coś, co przykuje jego uwagę. Kluczowe znaczenie w tym przypadku odgrywają treści, które mają zachęcić do pozostania w serwisie i dokładniejszego poznania produktów czy usług danej firmy. Sprawdź, jak napisać dobry tekst na stronę WWW.

Ile czasu internauta spędza na witrynie?

W sieci możesz trafić na różne badania związane z czasem, który masz na zainteresowanie użytkownika zawartością witryny. Niektóre sugerują, że to nawet część sekundy. Z analizy przeprowadzonej przez Original BOX wynika, że najwięcej użytkowników spędza na stronie 2-3 minuty. Na kolejnej pozycji znaleźli się ci, którzy poświęcają jej 3-4 minuty.

Z innego badania, przeprowadzonego przez Contentsquare, wynika, że w zależności od branży, średni czas spędzany na stronie wynosi od około 40 do blisko 100 sekund. W tej analizie średnia wyniosła 55 sekund. Jak widzisz, masz niewiele czasu na zainteresowanie internauty, co nasuwa istotną wytyczną przy budowaniu treści – użytkownik nie zdąży się zapoznać z bardzo długim tekstem. Dlatego kluczowe jest podanie mu krótkich informacji zawierających najważniejsze dane związane z ofertą. Bardzo ważną rolę odgrywa wezwanie do działania w treściach. O czym warto pamiętać, tworząc content na witrynę?

Jak napisać dobry tekst na stronę internetową?

Optymalnie wykorzystaj czas użytkownika. Podaj najważniejsze informacje, które mają go zachęcić do skorzystania z oferty. Weź pod uwagę także kwestie związane z SEO – w dużej mierze tekst zoptymalizowany pod wymagania Google jest również treścią dopasowaną do oczekiwań internauty.

Zrozum grupę docelową

Zanim zaczniesz tworzyć treść, dowiedz się jak najwięcej o Twojej grupie docelowej. Kto do niej zależy? Co ich motywuje do podejmowania zakupów? Czego oczekują od produktu? Jaki problem chcą rozwiązać? Wiedząc, jakie mają intencje, możesz zaprezentować swój produkt lub usługę w atrakcyjny dla nich sposób.

Sprawdź teksty na stronie konkurencji

Nie chodzi o kopiowanie, lecz ustalenie, na które aspekty oferty czy parametry produktów inne firmy zwracają uwagę internautów. Musisz ocenić, czy Twój artykuł jest pod tym względem tak samo dobry lub lepszy. A może lepiej zwrócić uwagę na inny parametr, który przekona zainteresowanych do zakupu?

Minimum słów – maksimum przekazu

Jeśli dany komunikat można jasno przekazać za pomocą 50 słów, to nie wykorzystuj do tego 150 wyrazów. Nie trać czasu internauty. Wielokrotnie przeczytaj dany tekst i sprawdź, co może z niego zniknąć bez szkody dla przekazu.

Używaj prostych słów

Kiedy tworzysz treści, weź pod uwagę grupę docelową. Jeśli należą do niej wyłącznie specjaliści, którzy doskonale znają się na danym zagadnieniu, możesz sobie pozwolić na korzystanie ze słownictwa branżowego. Z drugiej strony weź pod uwagę, że na stronę mogą trafić osoby, które jeszcze się na tym nie znają. Jeśli będą musieli często sprawdzać, o co właściwie chodzi, trudno się spodziewać, że pozytywnie ocenią treść. Staraj się używać powszechnie znanych słów i buduj proste zdania. Te wielokrotnie złożone mogą być niejasne dla odbiorcy.

Najważniejsze informacje umieść na początku treści

Dzięki temu zwiększasz szansę, że internauta dotrze do kluczowego przekazu. Przyjmij zasadę, że im mniej istotne informacje, tym powinny się znaleźć niżej.

Używaj słów kluczowych

Słowa kluczowe to frazy, które najlepiej opisują dany produkt lub usługę. Do ich ustalenia możesz wykorzystać popularne narzędzia SEO, takie jak Senuto, Semstorm czy Ahrefs. Dzięki optymalizacji treści pod słowa kluczowe zwiększasz szanse na zdobycie większej widoczności w wynikach wyszukiwania Google.

Umieść nagłówki w tekście

Nie stawiaj na ścianę tekstu, którą możesz wyłącznie zniechęcić czytelnika do zapoznania się z treścią. Dodaj nagłówki opisowe, dzięki którym content będzie wyglądać atrakcyjniej, a czytelnik będzie widzieć, o czym może poczytać w poszczególnych częściach. Najlepiej niech jeden akapit składa się z maksymalnie kilku zdań.

Atrakcyjnie prezentuj ważne dane

Używaj wypunktowań i pogrubionej czcionki w przypadku najważniejszych informacji. Rób to jednak oszczędnie, aby rzeczywiście korzystać z nich tylko w kluczowych częściach treści.

Odpowiednio oznacz linki

Jeśli treść zawiera odnośniki do innych podstron lub zewnętrznych stron, powinny się wyróżniać na tle pozostałej treści. Możesz użyć w ich przypadku, np. innego koloru.

Wezwij do działania

Wejdź, zobacz, kliknij tutaj, skorzystaj z promocji – to tylko przykłady. Co istotne, to działa i jest standardem w contencie używanym na stronach WWW.

Pokaż dowody informacji zawartych w tekście

Mogą to być historie sukcesu, opinie klientów, przykładowe realizacje. Jeśli internauta zobaczy, że produkt rzeczywiście pomaga osiągnąć dany cel i nie są to tylko gołe słowa, łatwiej przekonasz go do wykonania oczekiwanej akcji.

Dodaj elementy wizualne

Czy wiesz, że ludzie zapamiętują tylko 20% tego co czytają, ale 80% tego, co widzą?. Dlatego wzbogać treść o filmy, zdjęcia czy infografiki, ale nie przesadź. Zbyt duże nagromadzenie takich materiałów może spowodować, że odwrócisz uwagę od realizacji celu, tzn. oczekiwanej reakcji internauty.

Wprowadzaj zmiany i analizuj wyniki

Czasami zmiana jednego słowa w CTA czy inna kolejność tych słów mogą spowodować, że skuteczność przekazu będzie inna. Przykładowo, marka DeWalt testowała w swoim sklepie treść wezwania do zakupu. Buy Now zmieniono na Shop Now. Okazało się, że pierwszy wariant powodował o 17% więcej kliknięć, co przy wielkości i popularności sklepu miało ogromny wpływ na przychody. Warto wdrażać zmiany, ale jednak przeważnie to te najpopularniejsze wezwania do działania są najskuteczniejsze.

Powyższych zasad warto się trzymać nie tylko w przypadku landing page’y czy stron opisów produktów, ale także wpisów na blogu. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj: https://smartbees.pl/blog/prowadzenie-bloga-firmowego.

Napisz komentarz