Podobnie jak na innych największych portalach społecznościowych, tak i na TikToku bezpośredni kontakt z pracownikami obsługi jest utrudniony. Na oficjalnej stronie TikToka próżno szukać numeru telefonu lub adresu e-mail, przez które użytkownicy mogliby się kontaktować z supportem i rozwiązywać bieżące wątpliwości.

Niestety użytkownicy TikToka często napotykają problemy podczas korzystania z platformy. Bywa to szczególnie frustrujące dla osób, które prowadzą konta firmowe i reklamują się w serwisie.

Konta użytkowników są też niekiedy banowane przez pomyłkę algorytmu. To wtedy właśnie kontakt z supportem TikToka jest dla nich szczególnie ważny.

Dlatego też w dzisiejszym wpisie opisuję 4 sposoby na to, jak napisać do TikToka. Mam nadzieję, że zawarte w poście informacje okażą się dla Ciebie pomocne.

Jak napisać do TikToka?

Baner z ebookiemPrzechodzę od razu do sedna sprawy – poniżej znajdziesz 4 sposoby na to jak napisać do TikToka w celu rozwiązania swoich problemów z kontem. Możliwości obejmują: kontakt przez e-mail, aplikację, formularz i Twittera.

1. Wysyłanie wiadomości na e-mail

Jak wspomniałam na wstępie, TikTok celowo nie udostępnia na swojej stronie internetowej adresu e-mail, na który w razie pytań lub wątpliwości mogliby pisać zwykli użytkownicy. Gdyby adres mailowy był dostępny dla każdego, obsługa prawdopodobnie nie dałaby rady odpowiadać na zapytania.

Na zagranicznych blogach znalazłam jednak adresy e-mail, na które podobno można pisać w celu skontaktowania się z TikTokiem. Nie wiem do końca, czy są one aktualne, ale poniżej zamieszczam listę:

  1. Ogólne adresy e-mail do TikToka do zgłaszania problemów:
    [email protected], [email protected], [email protected]
  2. Adresy e-mail do TikTok Creator Marketplace (platforma łącząca influencerów i reklamodawców):
    Ogólnoświatowy – [email protected]
    Dla Europy – [email protected]
  3. Adresy e-mail do TikToka dla reklamodawców:
    [email protected]

Z ciekawości wysłałam testowego maila na [email protected] – e-mail z pewnością był prawidłowy, ponieważ nie dostałam zwrotki Mailer Daemon. Nie jestem jednak pewna, czy otrzymałabym wiadomość zwrotną po wysłaniu maila z opisem konkretnego problemu.

Niemniej jednak myślę, że warto próbować. Jeśli masz jakikolwiek problem z kontem na TikToku, najlepiej przetestuj wszelkie możliwości.

2. Kontakt poprzez opcję „Zgłoś problem” w aplikacji

Choć TikTok nie udostępnia oficjalnego adresu e-mail ani numeru telefonu na swojej stronie internetowej, jednocześnie nie pozostawia swoich użytkowników bez pomocy. Drugą i proponowaną przez sam serwis możliwością na kontakt z supportem jest funkcja „Zgłoś problem”. Opcja ta dostępna jest z poziomu aplikacji. Aby z niej skorzystać, należy wykonać kolejno poniższe kroki:

  1. Zalogować się do aplikacji TikTok,
  2. wybrać ikonę ludzika z napisem „Profil” znajdującą się po prawej stronie na dole,
  3. kliknąć ikonę menu (trzech poziomych kresek) znajdującą się na górnym pasku,
    przewinąć w dół do sekcji „Wsparcie” i wybrać opcję „Zgłoś problem”,
  4. wybrać dotyczący nas temat, a następnie ikonę kartki i długopisu znajdującą się na górze.

3. Napisanie do TikToka przez formularz

Kolejną możliwością jest napisanie do TikToka poprzez formularz. Znajduje się on na oficjalnej stronie TikToka – tutaj link.

Formularz umożliwia wybór obszaru pomocy (wśród nich jest np. problem zbanowanego lub zawieszonego konta), dokładny opis problemu i dodanie załączników.

Przed wysłaniem formularza należy upewnić się, czy podany przez nas e-mail jest prawidłowy, ponieważ to na niego przyjdzie odpowiedź zwrotna.

4. Kontakt przez Twittera

Ostatnią z możliwości jest napisanie do TikToka na Twitterze. TikTok stworzył specjalny profil o nazwie @TikTokSupport, poprzez który oferuje pomoc użytkownikom 7 dni w tygodniu od 8:00 do 17:00 (czasu pacyficznego, trzeba więc wziąć pod uwagę różnicę godzin).

Do supportu TikToka na Twitterze można pisać bezpośrednio w wiadomościach prywatnych.
Warto też obserwować profil po to, by być na bieżąco ze wszelkimi awariami i usterkami. Czasami to one są przyczyną problemów z kontem, więc nie trzeba od razu pisać do TikToka. Support o wszystkim informuje na swojej tablicy.

Kiedy nie pisać do TikToka?

Czasami kontakt z TikTokiem nie jest potrzebny, a ewentualne problemy można rozwiązać samodzielnie. W tym celu TikTok utworzył specjalne Centrum Pomocy, zbliżone formą do Centrum Pomocy Facebooka. Można w nim znaleźć rozwiązania najczęstszych problemów, z którymi borykają się użytkownicy, a także przydatne artykuły i instrukcje.

Rozwiązania poszczególnych problemów TikTok sugeruje również w aplikacji podczas korzystania z opcji „Zgłoś problem” i wybierania poszczególnych tematów.

Jeśli tylko to możliwe zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest poświęcenie czasu na samodzielne odszukanie potrzebnych informacji i rozwiązanie problemu na własną rękę. Zadawanie sobie trudu na kontakt z TikTokiem bywa bardziej czasochłonny i męczący, aniżeli skorzystanie z bazy wiedzy dostępnej w Help Center.
Nie każdy problem da się jednak rozwiązać samodzielnie. Wtedy napisanie do supportu TikToka jest jak najbardziej wskazane.

Mam nadzieję, że dzięki opisanym przeze mnie powyżej sposobom udało Ci się napisać do TikToka i wkrótce otrzymasz wiadomość zwrotną, które rozwiąże Twój problem.

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz