Tworzenie wartościowych treści to ciężka i żmudna praca. Niezależnie od tego, czy prowadzisz bloga osobistego, eksperckiego czy też firmowego (np. dla sklepu internetowego), z pewnością chcesz widzieć efekty swoich działań. Pojawia się więc pytanie, ile minimum artykułów miesięcznie publikować, by blog zyskiwał popularność. Dziś postaram Ci się na nie odpowiedzieć, bazując na swoim doświadczeniu zdobytym w zawodzie copywritera.
Jak często publikować wpisy na blogu?
Z mojego doświadczenia wynika, że wpisy najlepiej publikować jak najczęściej. Im więcej unikatowych treści będzie pojawiało się na Twoim blogu, tym szybciej zacznie on zbierać ruch i zdobywać popularność. Dzieje się tak z trzech powodów:
Po pierwsze, im więcej treści, tym więcej słów kluczowych
Słowa bądź frazy kluczowe to zapytania, które internauci często wpisują w wyszukiwarkę. Regularnie odpowiadając na nie za pomocą artykułów sprawisz, że Twój blog będzie wyświetlał się większej liczbie użytkowników. Dzięki temu z miesiąca na miesiąc będzie coraz bardziej rozpoznawalny.
Po drugie, Google lubi strony, na których coś się dzieje
Algorytmy Google faworyzują witryny, które są często aktualizowane i wzbogacane o nowe treści. Jeśli właściciel strony dba o swoich użytkowników poprzez dostarczanie im potrzebnych informacji, Google to wynagradza. Regularnie publikując wpisy na blogu sprawisz, że z czasem zaczną zajmować coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce.
Po trzecie, systematycznie publikując artykuły budujesz społeczność
Choć często podkreślam, że wiedza na temat SEO i pozycjonowania jest kluczowa w promocji bloga, to nie można zapominać o tym, że naszym odbiorcą jest człowiek. Bloga pisze się dla ludzi – czytelników i potencjalnych klientów, a nie dla wyszukiwarek. Nie należy więc zaniedbywać swoich czytelników, tylko starać się cały czas utrzymywać ich zaangażowanie.
To, że najbardziej korzystne dla bloga jest regularne publikowanie wpisów, jest oczywiste. Wiadomo jednak, że ciężko znaleźć na to czas, zwłaszcza jeśli pracujemy na etacie bądź prowadzimy firmę. Jakie jest zatem niezbędne minimum?
Jak często wstawiać posty na bloga – minimalna ilość wpisów miesięcznie
Nie ma z góry określonej liczby wpisów, którą należy publikować, by ruch na blogu utrzymywał tendencję wzrostową. W jednym miesiącu możemy dodać sześć wpisów, a w kolejnym tylko dwa lub zero i nie powinno to spowodować znaczących spadków w statystykach.
Jak wspominałam w artykule pod tytułem: “Ile czasu trwa rozkręcanie bloga”, zdobywanie ruchu na blogu ma charakter kuli śnieżnej. Świeżo opublikowane wpisy nie zbierają dużego ruchu od razu, tylko ich moc wzrasta z czasem.
Zatem nawet jeśli zrobimy sobie miesiąc czy dwa wakacji od pisania, to o ile w pozostałych miesiącach będziemy systematyczni, raczej nie odczujemy większych konsekwencji.
Pamiętać jednak musimy o naszych stałych czytelnikach. Jak zareagują na przerwę? Czy nie będą zawiedzeni i nie przestaną do nas zaglądać?
Jeśli planujemy dłuższą przerwę, a w końcu odpoczynek należy się każdemu, warto dodać taką informację na blogu. Dzięki temu stali czytelnicy będą wiedzieć co się z nami dzieje.
Przerwa, o ile zbytnio się nie rozciągnie, nie będzie jednak miała wpływu na napływ nowych użytkowników z wyszukiwarki Google. Raz napisany wpis “pracuje” na sukces bloga praktycznie cały czas.
W tym zakresie dostrzec można pewnego rodzaju przewagę własnej strony internetowej i bloga nad mediami społecznościowymi. Artykuły na blogu dzięki temu, że pozycjonują się w wyszukiwarce (o ile są prawidłowo zoptymalizowane) cały czas przyciągają nowych użytkowników i zaznajamiają ich z naszą marką. Żywotność wpisu na blogu jest praktycznie bezterminowa, o ile dany temat nie straci na aktualności. Z kolei żywotność posta na Facebooku czy na Instagramie jest bardzo krótka i szacuje się, że wynosi jedynie pół godziny. Po tym czasie post ginie w czeluściach innych treści i odchodzi w zapomnienie.
Zatem jak często publikować na blogu?
Jeśli dysponujesz dużą ilością wolnego czasu, publikuj nawet codziennie. Wtedy zobaczysz największe efekty. Jeśli jednak Twój czas jest ograniczony, staraj się by w miesiącu pojawiły się chociaż dwa wyczerpujące wpisy.
Pamiętaj, że warunkiem tego, by artykuły dobrze pozycjonowały się w Google i zbierały ruch, jest jest ich odpowiednia optymalizacja. Wpisy muszą mieć konstrukcję przyjazną SEO, tzn zawierać tag tytułowy h1, tagi nagłówkowe (h2, h3, h4 itp.), akapity, linki i metadane. W tekstach powinny znajdować się wspomniane przeze wcześniej słowa kluczowe. Zatem przed rozpoczęciem pisania należy sprawdzić za pomocą odpowiednich narzędzi, co interesuje naszych potencjalnych odbiorców i jakie zapytania bądź frazy wpisują w wyszukiwarkę. Jeśli nie wiesz jak to robić, polecam Ci mojego ebooka. Dowiesz się z niego jak pisać bloga, który będzie dobrze pozycjonował się w wyszukiwarkach.