Wielu użytkownikom Instagrama od czasu do czasu wyświetla się komunikat o treści: „Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie”. W dzisiejszym wpisie wyjaśniam, czym jest on spowodowany, w jakich sytuacjach się pojawia i co robić, by rozwiązać problem. Przeczytaj wpis. 🙂

Dlaczego na Instagramie pojawia się komunikat: „Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie”?

To, że na Twoim koncie na Instagramie wyświetla się informacja „Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie” oznacza, że Twoje konto zostało tymczasowo zablokowane przez algorytm Instagrama. Algorytmy blokują konta niektórych użytkowników w momencie, gdy wykryją u nich nienaturalne lub podejrzane zachowania.

Blokowanie kont to zabezpieczenie Instagrama, które ma na celu ochronę i walkę z botami. Nie jest tajemnicą, że Instagram boryka się z problemem botów praktycznie od samego początku istnienia.

Jakie zachowania i działania prowadzą do wyświetlania takiego błędu, wyjaśniam poniżej.

„Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie” na Instagramie – kiedy się pojawia?

Komunikat o treści „Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie” na Instagramie pojawia się w zwykle w sytuacjach, gdy użytkownicy zbyt szybko lub masowo wykonują jakąś czynność. Może to być na przykład wielokrotne logowanie i wylogowywanie się z konta w krótkim czasie. Takie masowe, zautomatyzowane zachowania są typowe dla botów, a jak wspomniałam przed chwilą, Instagram zaciekle z nimi walczy.

Co robić, gdy na Instagramie wyświetla się: „Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie”?

Przechodzę do możliwych rozwiązań tytułowego problemu. Na początek chciałabym Cię jednak uspokoić, że o ile do tej pory nie prowadziłeś żadnych “botopodonych” działań na swoim koncie, takich jak na przykład masowe obserwacje innych profili czy zostawianie komentarzy i serduszek, raczej nie będziesz mieć problemu z odzyskaniem swojego konta.

Jeżeli jednak zdarzało Ci się wykonywać masowe działania, a być może nawet już wcześniej na Twoim koncie pojawiały się różne komunikaty ostrzegawcze, informacja “Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie” może utrzymywać się dłużej. Poniżej zawarłam cztery kroki, które warto przetestować:

Krok 1. Bądź cierpliwy i czekaj

Instagram: Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie - krok 1.Najlepszym i najbardziej rozsądnym rozwiązaniem jest przeczekanie problemu. Jeżeli Twoje konto zostało uznane za “podejrzane” z uwagi na szybkie i masowe działanie (np. częste wylogowywanie i się logowanie), najgorsze co możesz zrobić, to powtarzać tę samą czynność. Choć Instagram rekomenduje poczekać kilka minut, jeszcze lepszym rozwiązaniem jest odczekanie kilku godzin lub nawet kilku dni do ponownej próby logowania.

Jeżeli wykonywałeś na swoim koncie masowe działania, takie jak częste lajkowanie czy obserwacje dużej liczby kont, sugeruję poczekać nawet kilka dni przed ponowną próbą zalogowania. Ponadto, jeżeli konto jest świeże – polecam założenie nowego. Metody takie jak followforfollow czy like4like prowadzą jedynie do ograniczenia zasięgów lub utraty konta, o czym wielokrotnie pisałam, np. w artykule: „Dlaczego Instagram ucina zasięgi”?.

Krok 2. Wyczyść pamięć i dane aplikacji

Instagram: Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie - krok 2.Jeżeli pomimo odczekania danego czasu komunikat o treści „błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie” nadal się pojawia, dobrym rozwiązaniem może być wyczyszczenie pamięci aplikacji. Aby to zrobić, należy przejść do ustawień swojego smartfona, wpisać w pole wyszukiwania słowo „Aplikacje” i odszukać aplikację Instagram. Następnie przejść do sekcji „Pamięć” lub „Domyślna pamięć” (w zależności od marki i modelu smartfona) i wybrać opcję odpowiedzialną za czyszczenie pamięci i danych.

Krok 3. Zaktualizuj aplikację Instagram

Instagram: Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie - krok 3.Upewnij się, że korzystasz z aktualnej wersji aplikacji, ponieważ korzystanie ze starych wersji może prowadzić do różnego rodzaju problemów w jej funkcjonowaniu. Nie jest pewne, że to rozwiąże ten akurat problem, ale istnieje takie prawdopodobieństwo, a poza tym – z pewnością nie zaszkodzi.

To, czy korzystasz z aktualnej wersji aplikacji Instagram najprościej sprawdzić w Sklepie Play (lub App Store, jeśli korzystasz z iPhone’a). Wystarczy wyszukać aplikację Instagram, a jeżeli obok niej zamiast przycisku „Otwórz” zobaczysz przycisk „Aktualizuj”, oznacza to, że jest dostępna nowa wersja.

Krok 4. Przełącz się z transmisji danych na WiFi lub odwrotnie

Instagram: Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie - krok 4.Czwartym rozwiązaniem, które warto wypróbować, jest przełączenie się na inne źródło internetu. Możliwe, że to adres IP, z którego logujesz się do Instagrama, stanowi problem i uniemożliwia Ci korzystanie z aplikacji.
Jeżeli korzystałeś z komórkowej transmisji danych, przełącz się na WiFi i odwrotnie – jeżeli korzystałeś z danych komórkowych, połącz się z WiFi. Następnie, jeżeli oczywiście minął już jakiś czas od ostatniej próby logowania, postaraj ponownie się zalogować.

Podsumowanie

Podsumowując wpis, „Błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie” pojawia się zwykle, gdy użytkownik zbyt szybko lub wielokrotnie wykona to samo działanie. Na przykład częstym powodem pojawienia się tego błędu jest zbyt częste wylogowywanie i ponowne logowanie się do aplikacji. Warto się temu przyjrzeć, zwłaszcza jeśli do naszego konta logują się dwie lub więcej osób.

Aby rozwiązać problem z komunikatem o treści: „błąd odczekaj kilka minut, zanim spróbujesz ponownie”, warto wykonać 4 kroki: na początek odczekać sugerowany czas (a nawet dłużej), wyczyścić pamięć i dane aplikacji, zaktualizować Instagrama i przełączyć się na inne źródło internetu.

Daj znać w komentarzu, czy któraś z powyższych metod (lub inna) rozwiązała problem.

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

1 komentarz

  1. Od wczoraj Instagramie zrobiłam błąd przez telefon numer i kod
    Akurat odczekaj kilka minut zanim spróbujesz ponownie.

Napisz komentarz