Frazy kluczowe są jednym z najważniejszych elementów w pozycjonowaniu stron internetowych. Dowiedz się, jakie są najważniejsze rodzaje słów kluczowych, jak przeprowadzić analizę fraz i finalnie – jak dobrać frazy relewantne do Twojego biznesu.
Przed doborem słów kluczowych niezbędna jest analiza
Analiza słów kluczowych jest niezwykle istotna w przypadku działań SEO. Stanowi ważny element pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarkach – pozwala na zidentyfikowanie słów i wyrażeń, które są najbardziej istotne dla naszej strony. Ma także bardzo duży wpływ na zdobywanie widoczności w wyszukiwarce i generowanie ruchu organicznego pochodzącego z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Aby jednak zająć się analizą słów kluczowych, należy znać najważniejsze rodzaje keywords.
Rodzaje słów kluczowych
- Ogólne słowa kluczowe (short-tail keywords) – są to krótkie, ogólne frazy, które skupiają się na szerokim temacie np. „sukienka”.
- Długie ogony (long-tail keywords) – są to bardziej szczegółowe i dłuższe frazy, które są ukierunkowane i specyficzne dla konkretnego zapytania użytkownika. Słowa te mogą bardziej przyciągać ruch na stronę i mają większą szansę na konwersję np. „niebieska sukienka na wesele”.
- Lokalne słowa kluczowe – odnoszą się do konkretnej lokalizacji. Warto je stosować w przypadku, gdy prowadzimy działalność w konkretnym miejscu. Pozwalają dotrzeć do osób poszukujących usług w określonym obszarze geograficznym np. „pizzeria Kraków”.
- Informacyjne słowa kluczowe – są to słowa, które użytkownicy wpisują, gdy szukają informacji lub porad. Są one szczególnie przydatne w tworzeniu treści, które odpowiadają na pytania użytkowników np. „jak stosować SEO”
- Słowa kluczowe transakcyjne – są to słowa, które wskazują na zamiar zakupu lub wykonania konkretnej czynności. Słowa kluczowe tego typu są istotne szczególnie wtedy, gdy chcemy dotrzeć do użytkowników planujących zakup, np. „zakup ebooka”.
- Brandowe słowa kluczowe – są to słowa związane z daną marką czy nazwą konkretnego produktu np. „Veneo”.
- Słowa kluczowe dostosowane do języka klientów – są to słowa dostosowane do sposobu, w jaki klienci poszukują informacji, np. używane skróty, słowa potoczne np. „dżinsy / jeansy”.
Dobór fraz kluczowych to fundament SEO
Aby dobór fraz kluczowych przyniósł określone rezultaty biznesowe, w postaci np. wyższej pozycji w wyszukiwarce Google, content powinien odpowiadać na realne potrzeby użytkownika.
Algorytmy Google premiują nie tyle treści odpowiednio nasycone frazami kluczowymi, ale te, które realnie odpowiadają na potrzeby użytkownika na danym etapie lejka zakupowego. Inny content musimy dostarczać osobie, która robi rozeznanie w kategorii danego produktu, a zupełnie inny, jeśli jest już gotowa podjąć decyzję zakupową.
Sam dobór fraz kluczowych jest jedynie częścią całościowych strategii SEO. Odpowiedni ich dobór fraz może w znacznym stopniu wesprzeć Twój e-biznes, ale tylko pod warunkiem, że są to działania synergiczne, biorące pod uwagę specyfikę Twojego biznesu, otoczenie konkurencyjne itp.
W wielu przypadkach niezbędne będzie skorzystanie z usług agencji specjalizującej się w obszarze SEO. Brak strategii tego typu może doprowadzić do m.in. do tzw. kanibalizacji słów kluczowych, przez co osiągnięte zostaną efekty odwrotne od zamierzonych.
Dzięki odpowiedniemu dobraniu fraz kluczowych i ich odpowiednim umieszczeniu, jesteśmy w stanie lepiej wypozycjonować naszą witrynę, wpłynąć na poprawę jej widoczności oraz zwiększyć ruch na stronie. Skupienie się na doborze fraz kluczowych pozwala na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, która jest zainteresowana konkretną ofertą, co przełoży się na wzrost liczby konwersji.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak dobierać słowa kluczowe, aby Twoja strona była na szczycie wyników wyszukiwania, sprawdź publikację na stronie Veneo Performance: https://veneoperformance.pl/blog/jak-dobierac-slowa-kluczowe-aby-twoja-strona-byla-na-szczycie-wynikow-wyszukiwania/