Problemy z promowaniem postów są częstą zmorą użytkowników Instagrama. Dla osób prowadzących konta biznesowe brak możliwości reklamowania się to ogromna przeszkoda. Sytuacji nie ułatwia fakt, że znalezienie przyczyny problemu bywa skomplikowane, a support serwisu opiera się na gotowych formularzach. Niestety – gigant społecznościowy nie jest w stanie zapewnić każdemu użytkownikowi indywidualnego podejścia i wsparcia człowieka.

Na dziś przygotowałam listę 7 najczęstszych przyczyn uniemożliwiających promowanie postów na IG wraz z możliwymi rozwiązaniami. Mam nadzieję, że okażą się dla Ciebie pomocne. 🙂

Dlaczego nie mogę promować posta na Instagramie? 7 Przyczyn i rozwiązań

Baner z ebookiemOto najczęstsze przyczyny uniemożliwiające promowanie postów na Instagramie. Do każdej z nich znajdziesz możliwe rozwiązania. Przeanalizuj je i sprawdź, które z nich mogą dotyczyć Twojego konta.

1. Błędy i usterki aplikacji

Choć może się to wydawać nieprawdopodobne, częstą przyczyną problemów z promowaniem postów są po prostu błędy i usterki aplikacji. Sama tego doświadczyłam, gdy jeszcze prowadziłam Instagrama.

Jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy w działaniu aplikacji, od razu polecam przejść na stronę Downdetector. Dzięki niej dowiesz się, czy serwis aktualnie boryka się z awarią i czy problem występuje również u innych użytkowników.

Polecam przejrzeć sekcję komentarzy – tam użytkownicy chętnie dzielą się i wymieniają swoimi doświadczeniami.

Jak rozwiązać ten problem?

Jeśli przyczyną problemu są usterki po stronie Mety, praktycznie jedynym wyjściem jest przeczekanie awarii. Pracownicy starają się na bieżąco usuwać wszelkie błędy. Jeśli jednak problem występuje jedynie u Ciebie, pomóc może odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji, a także zrestartowanie smartfona.

2. Niewłaściwa interpretacja intencji reklamodawcy

Meta ma jasno i klarownie sprecyzowane zasady zamieszczania reklam i standardy społeczności, których trzeba przestrzegać. Czasami jednak błędnie interpretuje intencje reklamodawców. Na przykład problem z promowaniem postów często mają osoby oferujące usługi marketingowe, takie jak chociażby prowadzenie social mediów.

Nierzadko są one interpretowane przez algorytm jako promujące marketing wielopoziomowy. Warto wiedzieć, że reklamowanie network marketingu jest sprzeczne z zasadami serwisu. W przypadku marketerów problemem często jest też zakaz używania w reklamach nazw własnych „Facebook” i „Instagram”.

Kiedyś spotkałam się też z sytuacją, że problem z promowaniem posta był związany ze skierowaniem komunikatu do konkretnych odbiorców. Treść posta zaczynała się od słów: „Jesteś dietetykiem?…”. Algorytm uznał to za odnoszenie się do cech osobistych i odrzucił promocję. Rzeczywiście odwoływanie się do pewnych cech osobistych, jest zakazane. Listę tych cech możesz znaleźć tutaj: link.

Jak rozwiązać ten problem?

Zwróć uwagę na powiadomienia, które pojawiają się na Instagramie po każdej próbie promocji posta. Możesz dowiedzieć się z nich, z jakiego powodu Instagram odrzucił promocję. Jeśli przeoczyłeś powiadomienie, nic nie szkodzi. W sekcji Jakość konta znajdują się informacje na temat reklam i ewentualnych problemów.

Następnie postaraj się edytować treść, nie zapominając o hashtagach. Być może to któryś z nich jest dla algorytmu „podejrzany”.

Uwaga – nigdy nie proś o ponowną weryfikację reklamy bez zmiany jej treści! W przeciwnym razie narażasz się na całkowitą blokadę konta reklamowego. Z algorytmami się nie dyskutuje – nawet jeśli nie mają racji.

3. Treść reklamy sprzeczna z zasadami

Choć często promocje na Instagramie odrzucane są przez błędną interpretację algorytmu, nie da się ukryć, że sami użytkownicy równie często publikują treści niezgodne z zasadami serwisu. Zwykle robią to jednak nieświadomie.

Zasad w platformie Meta jest mnóstwo i są one podzielone na różne kategorie. Można się więc pogubić. Zwłaszcza, że pewne zasady są nieoczywiste, jak np. zakaz używania nazw własnych „Facebook” czy „Instagram” czy zwracanie się do konkretnej grupy odbiorców, np. osób w określonym wieku.

Jak rozwiązać ten problem?

Rozwiązanie tego problemu jest takie samo, jak w poprzednim kroku. Najpierw należy sprawdzić i przeanalizować, co Instagram podpowiada nam w powiadomieniu, a następnie edytować treść posta i hashtagów. Dopiero po naniesionych zmianach warto prosić o ponowną weryfikację posta.

4. Brak konta profesjonalnego

Jeśli w ogóle nie widzisz opcji Promuj na Instagramie, możliwe, że po prostu korzystasz z konta osobistego. Aby móc promować posty, konieczne jest posiadanie konta profesjonalnego – firmowego lub twórcy.

Jak rozwiązać ten problem?

Na szczęście problem ten jest banalnie prosty do rozwiązania. Wystarczy kliknąć swoje zdjęcie profilowe znajdujące się w prawym dolnym rogu, wybrać ikonę menu (trzy poziome kreski), a następnie: Ustawienia >> Konto. W dalszej kolejności należy przewinąć w dół i sprawdzić, czy dostępna jest opcja: „Przejdź na konto profesjonalne”. Jeśli tak, oznacza to, że do tej pory korzystaliśmy z konta osobistego. Trzeba więc przesiąść się na konto profesjonalne.

Aby jednak móc to zrobić, konto na Instagramie musi być połączone z Facebookiem. Jeśli Twoje konto nie jest połączone i nie wiesz, jak to zrobić, odsyłam Cię bezpośrednio do instrukcji Mety.

5. Problem z administratorem strony

Jeśli masz konto profesjonalne, ale nadal nie możesz promować postów, może to oznaczać, że nie jesteś administratorem strony na Facebooku połączonym z Twoim IG.

Jak rozwiązać ten problem?

Poproś administratora strony na Facebooku o dodanie Cię jako administratora. Tylko w ten sposób będziesz mógł rozpocząć promocję postów na Instagramie.

6. Zablokowane konto reklamowe

Jeśli wcześniej zdarzało Ci się przesyłać reklamy do ponownej weryfikacji bez zmiany ich treści, bardzo możliwe, że Twoje konto reklamowe zostało zablokowane. Jeszcze raz więc odsyłam Cię do sekcji Jakość konta, z której dowiesz się, czy występują problemy.

Jak rozwiązać ten problem?

Jeśli w sekcji Jakość konta widnieje komunikat, że na Twoje konto reklamowe nałożono ograniczenia, konieczna będzie weryfikacja przy pomocy dowodu osobistego. Dzięki pomyślnej weryfikacji będziesz mógł odzyskać możliwość promocji. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Niestety, może się też okazać, że ograniczenie zostało nałożone na stałe. Dzieje się tak wtedy, gdy w porę nie zareagujemy na blokadę konta (użytkownicy mają na to 30 dni). Wtedy jedynym wyjściem jest założenie nowego konta reklamowego.

7. Ograniczone konto

Nie tylko konto reklamowe może zostać zablokowane. Możliwe, że algorytm nałożył ograniczenia na całe konto na Instagramie. Przyczyną tego stanu rzeczy są zwykle publikacje łamiące zasady i regulamin serwisu, bądź też nadmierna aktywność, taka jak masowe lajkowanie czy wysyłanie wiadomości.

Jak rozwiązać ten problem?

Jeśli publikowałeś treści sprzeczne z zasadami, usuń je. Możesz też rozważyć założenie nowego konta z „czystą kartą”. Nie wykonuj żadnych masowych działań – nie udzielaj się na zbyt wielu profilach i nie wysyłaj hurtowo wiadomości.

Podsumowując wpis, istnieją różne przyczyny powodujące problemy z promowaniem postów na Instagramie. Najczęstsze z nich wymieniłam powyżej, więc mam nadzieję, że uda Ci się rozwiązać problem. Kiedy tak się stanie, koniecznie opisz swoje doświadczenia w komentarzu. Z pewnością przydadzą się innym użytkownikom.

Author

Cześć! Mam na imię Jola. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 6-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz