Tapowanie na TT (TikToku) to nic innego, jak dwukrotne dotknięcie ekranu podczas transmisji na żywo. Sprawia ono, że autor danego live’a otrzymuje serduszko (polubienie). Podczas trwania live’a na TikToku, odbiorcy mogą wielokrotnie wysyłać autorom transmisji serduszka (nie istnieją żadne limity polubień). Takie masowe tapowanie pozytywnie wpływa na zasięgi danego live’a w serwisie. Szczegółowo to, w jaki sposób działa tapowanie na TikToku, wyjaśniam poniżej.

Na czym polega tapowanie na TikToku?

Co to znaczy tapować na TT (TikToku)?Jak wspomniałam na wstępie, tapowanie na TikToku polega na wielokrotnym zostawianiu polubień przez odbiorców w trakcie trwania danego live’a. Sprowadza się więc to do powtarzania dwukrotnych kliknięć w ekran przez widzów transmisji. Im więcej polubień podczas live’a otrzyma dany twórca, tym jego transmisja ma szansę zdobyć większe zasięgi.

Dlaczego twórcy na tt zachęcają do tapowania?

Twórcy podczas swoich transmisji na żywo zachęcają odbiorców do tapowania, ponieważ chcą, by ich live’y zdobywały jak największe zasięgi na TikToku. Im większe zasięgi na TikToku ma dany twórca, tym na większe zarobki może liczyć. Jak to dokładnie działa i jaki ma z tym związek tapowanie wyjaśniam poniżej.

Co konkretnie daje tapowanie na TikToku?

Tapowanie na TikToku sprawia, że live danego twórcy cieszy się sporym zaangażowaniem. Zaangażowanie z kolei to jeden z czynników, jaki algorytmy TikToka biorą pod uwagę podczas decydowania o sposobie wyświetlania treści w serwisie. Im większe zaangażowanie będzie miała dana transmisja na TikToku, tym większej liczbie kolejnych osób najprawdopodobniej zostanie wyświetlona. W ten sposób live może zdobyć naprawdę ogromne zasięgi.

TikTok ma tak zwaną stronę FYP, w wersji polskiej – Dla Ciebie. Właśnie w tej sekcji wyświetlają się użytkownikom proponowane filmy i live’y, oceniane przez algorytm między innymi właśnie na podstawie interakcji (zaangażowania). Twórcy liczą więc, że tapowanie spowoduje, iż ich live zostanie wyświetlony znacznej liczbie użytkowników w tej sekcji.

Tapowanie a zarobki na TikToku

Co to znaczy tapować na TT i jaka jest z tego korzyśćJak wspomniałam wcześniej, im większe zasięgi, tym większa szansa twórcy na zarobek. Tyczy się to wszystkich treści, jednak przede wszystkim live’ów. Twórcy na TikToku mają różne możliwości monetyzacji swoich kont – mogą nawiązywać współprace z markami, dołączyć do funduszu twórców (Creator Fund), sieci partnerskich, czy sprzedawać własne produkty i usługi, a nawet konta na TikToku. Najciekawszym sposobem na zarabianie na TikToku, jest chyba jednak prowadzenie live’ów.

TikTok wprowadził opcję otrzymywania prezentów od fanów podczas transmisji na żywo. Polega to na tym, że odbiorcy kupują za pieniądze wirtualną walutę na TikToku – monety, a następnie wymieniają na prezenty i wysyłają twórcom podczas live’ów. TikTokerzy z kolei wymieniają je na Diamenty, a potem na prawdziwe pieniądze (TikTok pobiera prowizję 50%).

Tapowanie podczas live’ów zwiększa zaangażowanie, a to sprawia, że live dociera do większej liczby odbiorców. To z kolei powoduje, że więcej osób przekazuje prezenty takiemu twórcy i zarabia on więcej.

Czy każdy twórca może prowadzić live’y na TikToku i zachęcać do tapowania?

Nie każdy twórca na TikToku może prowadzić live’y i zachęcać odbiorców do tapowania. Opcję tworzenia transmisji na żywo mają jedynie Ci TikTokerzy, którzy uzbierali minimum 1000 obserwujących. Ponadto kolejnym warunkiem do robienia live’ów jest pełnoletność. Więcej na ten temat pisałam w artykule pt. Jak zrobić live na TikToku?

Czy tapowanie na TikToku jest płatne?

Samo tapowanie na TikToku nie jest płatne, polega po prostu na klikaniu w ekran i zostawianiu serduszek twórcom podczas live’ów. TikTok nie pobiera za to żadnych pieniędzy (nie ma w ogóle takiej możliwości, by pieniądze od użytkowników były pobierane bez ich wiedzy). Dopiero wysyłanie prezentów wiąże się z wydatkami, jednak by w ogóle było ono możliwe, trzeba najpierw świadomie kupić monety, czyli wirtualną walutę TikToka. Nie ma więc opcji, by wydać na TikToku pieniądze przypadkiem i niechcący.

Bitwy na TikToku na tapowanie

Twórcy na TikToku często tworzą pewnego rodzaju challenge / bitwy na tapowanie. Polegają one na tym, że co najmniej dwóch twórców publikuje live, na przykład tańczą do jakiejś piosenki czy wykonują playback i zachęcają odbiorców do „głosowania” na nich poprzez tapowanie (ponadto zachęcają ich także do wysyłania im prezentów). Jest to sprytne zagranie ze strony TikTokerów, ponieważ rywalizacja jeszcze bardziej skłania odbiorców do aktywnego, masowego tapowania, co z kolei powoduje, że ich live’y mogą zdobyć jeszcze większe zasięgi.

Podsumowanie

Podsumowując wpis, tapowanie na TT (TikToku) to po prostu dwukrotne kliknięcie w ekran podczas transmisji na żywo. Sprawia ono, że dany TikToker otrzymuje serduszko (polubienie). Tapowanie zwiększa zasięgi live’ów, co oznacza, że docierają one do większej liczby odbiorców. To z kolei przekłada się na większe zarobki TikTokerów. Jak to dokładnie działa, opisałam powyżej. 🙂

Author

Cześć! Mam na imię Jola. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 6-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz