Dziś kolejny wpis dla mniej zaawansowanych użytkowników, którzy nie znają popularnych pojęć związanych z surfowaniem po internecie. Wbrew pozorom często tak jest, że słowa i wyrażenia, które powszechnie wydają się znane i zrozumiałe, dla wielu osób wcale takie nie są. Jeśli zastanawiasz się, czym jest post internetowy, przeczytaj wpis. 🙂
Co to jest post internetowy?
Post internetowy to z definicji informacja, wypowiedź lub inny element treści opublikowany w sieci, zwykle w mediach społecznościowych (takich jak Facebook czy Instagram), bądź na blogu lub innego rodzaju stronie internetowej.
Post internetowy a post w social mediach i blogowy
Wiele osób używa słowa „post” jedynie w kontekście krótkich wypowiedzi, które publikowane są w social mediach. Ponieważ wpis na blogu to z reguły dłuższa forma, często zamiast słowa „post” używa się wyrazów „wpis” lub „artykuł”. Używanie formy post blogowy nie jest jednak błędem.
Samo pojęcie „post internetowy” jest raczej rzadko używane. Słowo „internetowy” jest bardzo ogólne. Znacznie częściej wskazuje się więc konkretną lokalizację posta.
Na przykład w kontekście wypowiedzi opublikowanej na blogu zamiast sformułowania „post internetowy” raczej używa się formy „post blogowy”. Podobnie, wypowiedzi publikowane w social mediach częściej nazywa się po prostu postami na Facebooku lub postami na Instagramie, aniżeli ogólnie „postami internetowymi”.
Do czego służą posty internetowe?
Posty służą do wszelkiej komunikacji w internecie – dzielenia się spostrzeżeniami, poglądami, chwilami z życia czy do wyrażania opinii. Dla firm posty to przede wszystkim potężne narzędzia marketingowe. Umożliwiają one docieranie do nowych klientów oraz angażowanie dotychczasowych.
Jak wygląda post internetowy? Przykłady
Dla użytkowników, którzy pomimo zapoznania się z definicją posta internetowego, nadal nie rozumieją, czym jest on w praktyce, poniżej zamieściłam 3 przykłady. Są to posty z mojej strony firmowej na Facebooku, jeszcze z czasów, gdy chciało mi się prowadzić profil. 😉
Od czego zależy popularność posta internetowego?
Na popularność postów internetowych wpływa mnóstwo czynników. O ich powodzeniu w głównej mierze decyduje treść, a konkretnie to, jak reagują na nią odbiorcy. W social mediach ciekawe posty internetowe są często szeroko udostępniane przez innych użytkowników. Dzięki temu zdobywają ogromną popularność.
W przypadku postów blogowych również najważniejsza jest treść. Posty, które są interesujące, wciągają użytkowników na dłużej. To z kolei sprawia, że treści mają większe szanse na wybicie się na szczyt w wyszukiwarce Google.
Ponadto kluczowa jest oczywiście dotychczasowa popularność i renoma danego profilu, strony czy marki. Często nawet słabe i mało interesujące posty biją rekordy popularności, gdy publikują je znane i rozpoznawalne osoby.
Kolejną kwestią mającą wpływ na popularność postów są oczywiście zdjęcia. Są one kluczowe szczególnie na Instagramie, ponieważ jest to medium stricte wizualne.
W przypadku postów w social mediach nie bez znaczenia są też oczywiście hashtagi, a także pora dnia i godzina publikacji.
Post internetowy a post-internetowy
Być może zdarzyło Ci się spotkać gdzieś zapis z myślnikiem, a więc nie post internetowy, a – post-internetowy. Wiedz jednak, że post internetowy i post-internetowy to dwa zupełnie inne wyrażenia.
Słowo post-internetowy nie oznacza fragmentu treści czy wypowiedzi w internecie. Jest to przymiotnik od słowa post-internet, a więc nurtu artystycznego opartego na doświadczeniu internetu w życiu codziennym człowieka. Jeśli więc spotkasz się z takim zapisem, miej na uwadze, że chodzi o rodzaj sztuki. 🙂
Myślę, że dość jasno i precyzyjnie wyjaśniłam, czym jest post internetowy, do czego służy, jak wygląda i co wpływa na jego popularność. Jeśli jednak nadal masz jakieś wątpliwości bądź pytania, zadaj je w komentarzu.