Podczas próby logowania na Instagramie pojawia się u Ciebie błąd: „Wystąpił problem z zalogowaniem Cię na Instagramie. Spróbuj wkrótce”? Najczęstszą przyczyną trudności z logowaniem są problemy z serwerami Instagrama, niekiedy jednak wynikają one z zaśmieconej pamięci aplikacji lub korzystania z jej nieaktualnej wersji. Poniżej szerzej opisuję najczęstsze przyczyny pojawienia się błędu, a także możliwe rozwiązania problemu. 🙂
Przyczyny błędu „Wystąpił problem z zalogowaniem Cię na Instagramie. Spróbuj wkrótce”:
Do najczęstszych przyczyn pojawienia się błędu: „Wystąpił problem z zalogowaniem Cię na Instagramie. Spróbuj wkrótce”, należą:
Problem z serwerami Instagrama (awaria Instagrama)
Błąd „Wystąpił problem z zalogowaniem Cię na Instagramie. Spróbuj wkrótce” najczęściej pojawia się w sytuacji, gdy serwery Instagrama są przeciążone. Awarie na Instagramie nie są rzadkością, ponieważ przy tak obleganym serwisie trudno ich uniknąć. Z Instagrama korzysta już ponad 2 miliardy użytkowników miesięcznie.
Zbyt częste próby logowania
Każda próba logowania do Instagrama wymaga odpowiedzi serwera. Jeżeli zbyt często logujemy się i wylogowujemy z aplikacji, serwis może profilaktycznie wstrzymać nasze próby po to, by chronić swoje serwery przed przeciążeniem. Z tego powodu w naszej aplikacji może pojawić się komunikat o treści „Wystąpił problem z zalogowaniem Cię na Instagramie. Spróbuj wkrótce”.
Zaśmiecona pamięć aplikacji
Kolejną kwestią, która może powodować różnego rodzaju problemy z działaniem Instagrama, w tym problemy z logowaniem, jest zapchana pamięć podręczna aplikacji (cache). Choć w krótkim czasie użytkowania pamięć podręczna jest przydatna i umożliwia szybsze ładowanie aplikacji, to w dłuższej perspektywie może powodować problemy. Dlatego też warto co jakiś ją czyścić.
Brak aktualnej wersji Instagrama
Kolejną przyczyną, dlaczego możemy mieć problem z zalogowaniem się do aplikacji i napotykać błąd: „Wystąpił problem z zalogowaniem Cię na Instagramie. Spróbuj wkrótce” jest posiadanie nieaktualnej wersji aplikacji mobilnej. Korzystanie ze starszych wersji Instagrama wiąże się z występowaniem różnych usterek i błędów, od których wolne są nowsze wersje.
Wystąpił problem z zalogowaniem Cię na Instagramie. Spróbuj wkrótce – co robić?
Gdy już wiesz, jakie są przyczyny pojawiania się błędu „Wystąpił problem z zalogowaniem Cię na Instagramie”, czas przejść do jego możliwych rozwiązań problemu. Oto one:
1. Sprawdź, czy Instagram boryka się z awarią
W pierwszej kolejności warto przejść na stronę Downdetector, by przekonać się, czy inni użytkownicy również mają problemy z Instagramem. Duża liczba zgłoszeń będzie świadczyć o tym, że problem leży po stronie serwisu. Warto też przejrzeć sekcję komentarzy i poczytać, czy inni opisują ten sam problem, z którym borykamy się my. W takim przypadku nie trzeba się martwić komunikatem, tylko poczekać, aż właściciele aplikacji naprawią usterkę.
2. Zaktualizuj aplikację
Sprawdź, czy korzystasz z aktualnej wersji Instagrama. W tym celu otwórz sklep Google Play lub App Store (w zależności od tego, czy korzystasz z urządzenia z Androidem, czy z iPhone’a) i sprawdź, czy są dostępne aktualizacje. Wystarczy, że wyszukasz aplikację Instagram w wyszukiwarce sklepu – jeżeli obok jej nazwy zobaczysz przycisk „Aktualizuj” lub „Uaktualnij”, zamiast otwórz, będzie to oznaczało, że aktualnie korzystasz ze starszej wersji. W takim przypadku po prostu zaktualizuj aplikację i spróbuj ponownie się zalogować.
3. Odczekaj 24-48 h
Nawet jeżeli na stronie Downdetector nie ma większej liczby zgłoszeń, a Ty korzystasz z aktualnej wersji aplikacji, warto odczekać 24-48 h przed przejściem do kolejnych działań. Jeśli przyczyną pojawienia się komunikatu „Wystąpił problem z zalogowaniem Cię na Instagramie. Spróbuj wkrótce” była np. zbyt duża liczba logowań w krótkim czasie, będzie to najlepsza rzecz, jaką można zrobić.
4. Wyczyść pamięć podręczną aplikacji
Jeżeli problem z komunikatem o treści „Wystąpił problem z zalogowaniem Cię na Instagramie. Spróbuj wkrótce” nie mija, możesz także wypróbować rozwiązanie polegające na wyczyszczeniu pamięci podręcznej aplikacji Instagram. Na przykład w moim telefonie Samsung robi się to następująco:
- należy otworzyć Ustawienia telefonu,
- przejść do sekcji „Aplikacje”,
- odszukać i wybrać aplikację Instagram,
- kliknąć pozycję „Domyślna pamięć”,
- wybrać opcję „Wyczyść pamięć”.
Problem z zalogowaniem na Instagramie – podsumowanie
Podsumowują wpis, komunikat o treści „Wystąpił problem z zalogowaniem Cię na Instagramie. Spróbuj wkrótce” bardzo często wynika z awarii Instagrama, ale może też być spowodowany zbyt dużą liczbą logowań w krótkim czasie, korzystaniem z nieaktualnej wersji aplikacji oraz wynikać z zaśmieconej pamięci podręcznej. W zależności od przyczyny inne będzie rozwiązanie problemu, najczęściej jednak pomaga przeczekanie problemu.