Prowadzisz konto na Instagramie i chciałbyś zaangażować swoich odbiorców przy pomocy ciekawych pytań na Instastory? W moim dzisiejszym wpisie znajdziesz 40 przykładów nietuzinkowych pytań na IG, które będziesz mógł wykorzystać na swoim profilu.
Pytania podzieliłam na te, które idealnie sprawdzą się na profilach firmowych oraz na takie, które pasują do kont osobistych. Zapraszam 🙂

Dlaczego warto tworzyć pytania na IG?

Pytania na Instagramie to idealny sposób na zaangażowanie odbiorców i znajomych. Ponadto jest to świetny sposób na dostarczenie odbiorcom rozrywki i zatrzymanie ich na swoim profilu na dłużej.

Tworzenie pytań na IG przynosi jeszcze jedną korzyść, która jest szczególnie istotna dla firm. Umożliwia im uzyskanie ważnych opinii i informacji od swoich odbiorców i klientów, na przykład na temat atrakcyjności oferty, zadowolenia z obsługi klienta, bądź też oferowanych produktów.

Użytkownicy Instagrama uwielbiają wszelkiego rodzaju pytania, ankiety i quizy – zarówno te, które dotyczą błahostek i są nastawione na rozrywkę, jak i te, które dotyczą bardziej poważnych spraw i oferty firmy.

Jak zrobić pytania na Instastory?

Pytania na IG można tworzyć na cztery sposoby. Służą do tego naklejki dostępne w opcjach tworzenia Relacji na Instagramie.

Aby zadać otwarte pytanie na Stories, należy wykorzystać naklejkę o nazwie „Pytania”. Wtedy zadaniem odbiorcy jest samodzielne uzupełnienie pola „Napisz coś”.

Odbiorcy jednak zdecydowanie chętniej odpowiadają na te pytania, w których podano odpowiedzi do wyboru. Nie chcą oni spędzać zbyt wiele czasu na udzielaniu wyczerpujących odpowiedzi w postaci całych zdań. Dlatego też preferują ankiety i quizy, które dostarczają im rozrywki i pozwalają podzielić się swoją opinią dużo szybciej.

W celu zaangażowania odbiorców polecam więc korzystanie z takich naklejek jak „Ankieta”, „Quiz”, lub też suwak z emotką. Nie oznacza to jednak, że odradzam zadawanie pytań otwartych. To właśnie te najlepiej nadają się do wyciągania od odbiorców ważnych informacji, kluczowych szczególnie dla firm.

Naklejki „Ankieta” i „Quiz” działają na podobnej zasadzie – umożliwiają odbiorcy wybór odpowiedzi spośród dostępnych opcji. Różnica polega na tym, że w przypadku Quizu po udzieleniu odpowiedzi użytkownik otrzymuje informacje, czy była ona prawidłowa, czy nie.
W przypadku ankiet oczywiście czegoś takiego nie ma, ponieważ wszystkie odpowiedzi są prawidłowe. W ankiecie co do zasady chodzi o poznanie punktu widzenia odbiorcy.

Naklejka suwaka z emotką również umożliwia szybkie poznanie opinii odbiorcy. Przesuwając emotkę w prawo, użytkownik informuje, jak bardzo podoba mu się dany pomysł (np. wprowadzenia danego produktu do oferty).

Aby zrobić pytania na IG, wystarczy:

  1. Przejść do swojego profilu na Instagramie, wybrać plusik znajdujący się na górze i kliknąć „Relacja”,
  2. wybrać tło z galerii (zdjęcie bądź grafikę),
  3. wybrać ikonę naklejki zaznaczoną na poniższym screenie,
  4. wybrać jedną z naklejek do tworzenia pytań, którą opisywałam wcześniej, czyli Pytanie, Quiz, Ankieta lub suwak z emotką,
  5. wymyślić i uzupełnić pytania i odpowiedzi.

40 przykładów pytań na Instagram

Przechodzę do list przykładowych pytań, które można zadać na Instastory. Pierwsza lista z pytaniami na IG dedykowana jest użytkownikom prowadzącym konta firmowe, a więc profile marek, a druga – zwykłym użytkownikom kont osobistych. Pytania można zadawać za pomocą różnych naklejek – w niektórych przypadkach lepiej sprawdzą się odpowiedzi otwarte, w innych – zamknięte.

20 pytań na Instagram dla profilu marki:

  1. Twój ulubiony produkt z naszej oferty to:
  2. Czego Twoim zdaniem brakuje w naszej ofercie?
  3. Czy masz uwagi do naszego sklepu lub produktów? Jeśli tak, jakie?
  4. Co byś poprawił w funkcjonowaniu naszego sklepu?
  5. Jakich produktów konkurencji używasz?
  6. Czy treści w naszych social mediach są dla Ciebie atrakcyjne?
  7. Jak oceniasz atrakcyjność naszych reklam?
  8. Czy poleciłbyś nasze produkty znajomym?
  9. Czy nasza strona internetowa jest dla Ciebie intuicyjna?
  10. Co sądzisz o naszej nowej kolekcji?
  11. Oznacz trzy profile na Instagramie, które wg Ciebie są najciekawsze
  12. Czym najbardziej się kierujesz podczas robienia zakupów (np. cena, marka, materiały, ekologiczne rozwiązania?)
  13. W naszej nowej kolekcji nie powinno zabraknąć: (wymień 5 rzeczy)
  14. Co najbardziej lubisz w naszych produktach?
  15. Czy podobają Ci się nasze zdjęcia?
  16. Czy zdjęcia na naszej stronie oddają według Ciebie rzeczywisty wygląd produktów?
  17. Jak oceniłbyś naszą firmę od 1 do 5?
  18. Co według Ciebie jest naszym najsłabszym punktem?
  19. Co by Cię skłoniło, do skorzystania z oferty konkurencji?
  20. Czego według Ciebie brakuje na rynku w naszej branży?

20 pytań na Instagram dla konta osobistego:

  1. Twoja ulubiona piosenka to
  2. Twój ulubiony film?
  3. Tulipany czy róże?
  4. Czy masz jakieś zwierzę? Jeśli tak, jakie?
  5. Co lubisz robić w wolnym czasie?
  6. Aktywny wypoczynek vs. słodkie lenistwo?
  7. Jaką miałeś ksywkę w dzieciństwie?
  8. Jakby wyglądał Twój idealny dzień?
  9. Gdzie na weekend?
  10. Opisz siebie za pomocą trzech słów
  11. Lato czy zima?
  12. Święta pod choinką czy pod palmami?
  13. Wolisz dawać prezenty, czy je dostawać?
  14. Gdzie spędziłeś najlepsze wakacje?
  15. Twoja ulubiona aplikacja to
  16. Kto jest największym Twoim idolem?
  17. Ile książek miesięcznie czytasz?
  18. Czy według Ciebie ludzie się zmieniają?
  19. Jakich ludzi unikasz?
  20. Pizza czy lody?

Mam nadzieję, że spośród powyższych przykładów udało Ci się wybrać coś dla siebie. Więcej inspiracji z pewnością znajdziesz na Pinterest bądź na zagranicznych blogach.

Myślę jednak, że najlepiej będzie, gdy samodzielnie przygotujesz pytania na Instagram dla swoich odbiorców. W końcu znasz ich najlepiej, więc z pewnością wiesz, jakie treści najbardziej lubią. Pamiętaj też, że sposobów na angażowanie odbiorców jest mnóstwo, warto to robić również poprzez kreatywne opisy do zdjęć na IG. 🙂

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz