Raport Real-Time Marketing nie pozostawia złudzeń. Aż 85% marketingowców i przedsiębiorców jest zgodnych, że na sukces biznesowy istotny wpływ ma przygotowywanie akcji marketingowych odnoszących się do najważniejszych wydarzeń w roku, takich jak np. święta. Sumiennie opracowany kalendarz marketingowy to nieocenione wsparcie, dzięki któremu możesz doskonalić strategię i osiągać cele sprzedażowe. Na co warto zwrócić szczególną uwagę, planując działania marketingowe w ostatnim kwartale roku?

Czwarty kwartał 2023 roku – dlaczego nie możesz go zignorować?

W wielu branżach ostatni kwartał każdego roku to okres zwiększonej sprzedaży. Wpływają na to przede wszystkim święta Bożego Narodzenia. Według badania Quality Watch dla BIG InfoMonitor w ubiegłym roku na organizację tej uroczystości Polacy planowali przeznaczyć średnio 1157 zł. Największy udział w budżecie miały wydatki na prezenty świąteczne oraz jedzenie. Dla firm z branży jest to jednoznaczna informacja – jeśli uda im się zainteresować klientów swoją ofertą, mogą liczyć na wyższą wartość sprzedaży.

Czwarty kwartał roku to jednak nie tylko grudniowe święta. Marketingowcy nie mogą zapominać również o dniu zakupowego szaleństwa, jakim jest Black Friday oraz towarzyszący mu Cyber Monday. Atrakcyjne rabaty przyciągają klientów szukających najlepszych okazji, co przekłada się na obroty. Dlatego też działania marketingowe na te miesiące powinny być dobrze przemyślane i skoordynowane. Z całą pewnością nie należy ignorować tylu nadarzających się okazji.

Przygotuj się na koniec i początek roku

Działania marketingowe w czwartym kwartale 2023 roku nie powinny skończyć się wraz z 31 grudnia. Należy zaplanować je tak, aby były bazą kolejnych działań i stanowiły spójną całość z akcjami realizowanymi w nowym roku. Co więcej, warto zwrócić uwagę na to, że tuż po świętach Bożego Narodzenia rozpoczyna się okres wyprzedaży, który zwykle trwa aż do końca stycznia.

Przygotowując komunikację marketingową na ten gorący okres, nie zapominaj o relacjach ze swoimi odbiorcami. Podpowiadanie, co najlepiej sprawdzi się jako prezent mikołajkowy czy z jakich okazji na Black Friday warto skorzystać to nie wszystko. Promocje o charakterze sprzedażowym przeplataj komunikatami niosącymi większą wartość dla odbiorców. Będą atakowani okazjami, rabatami i obniżkami ze wszystkich stron, dlatego będą szukać marek, które mają do zaoferowania coś więcej. Szukasz wskazówek dla przedsiębiorców dotyczących marketingu i nie tylko? Znajdziesz je m.in. na Firmove.pl.

Czego nie może zabraknąć w planach marketingowych na czwarty kwartał 2023 roku?

Chociaż nie mamy nic przeciwko oryginalnym akcjom reklamowym i nieszablonowym rozwiązaniom, czasami najlepsze rezultaty przynoszą sprawdzone rozwiązania. Ponadto realizowanie działań, które były efektywne w przeszłości, jest korzystniejsze finansowo, co jest szczególnie istotne dla małych firm. Dlatego podpowiadamy, o czym nie można zapomnieć, przygotowując plany marketingowe na ostatni kwartał 2023 roku. Nasze propozycje to:

  • oferta specjalna na Dzień Nauczyciela (14 października),
  • promocja produktów na Halloween (31 października),
  • przygotowanie związanych z branżą inspiracji na jesień,
  • zaplanowanie promocji na Black Friday (w 2023 r. przypada 24 listopada) i/lub Cyber Monday (w 2023 r. to 27 listopada),
  • przygotowanie materiałów promocyjnych na grudzień – zdjęcia, grafiki, treści,
  • zaplanowanie ewentualnych prezentów dla klientów, kontrahentów, pracowników z okazji świąt,
  • podzielenie się pomysłami na spędzenie andrzejek (29 listopada),
  • promocja produktów świątecznych na mikołajki (6 grudnia) i Boże Narodzenie (24–26 grudnia),
  • przygotowanie do wyprzedaży poświątecznych,
  • przygotowanie niesprzedażowej komunikacji na grudzień,
  • zaplanowanie oferty w sklepach internetowych na dni wolne od pracy,
  • promocja produktów na sylwestra i karnawał.

Napisz komentarz