Zauważyłeś znak # w treści postów na Facebooku i zastanawiasz się, co on oznacza? Znak # (kratki, krzyżyka, z ang. hash) pojawia się przed różnymi wyrazami, które razem z nim tworzą tzw. hashtagi. Czym są hashtagi na Facebooku, jaka jest ich rola i jak ich używać wyjaśniam w dzisiejszym wpisie.

Co oznacza # na Facebooku?

Jak wspomniałam na wstępie, symbol krzyżyka # w języku angielskim nosi nazwę hash. Razem z wyrazem następującym po znaku #, tworzą one tzw. hashtag. Sam znak # sam w sobie nie jest hashtagiem. Dopiero połączenie [# + wyraz] tworzy hashtag.

Czym jest hashtag na Facebooku?

Hashtag na Facebooku to znacznik, którego celem jest tematyczne grupowanie treści, zdjęć i filmików. Dzięki temu łatwiej jest później odszukiwać treści na dany temat. Na przykład załóżmy, że interesują nas zdjęcia i posty dotyczące sukienek. Wpisując #sukienka w wyszukiwarkę Facebooka, znajdziemy posty, zdjęcia i filmiki, których autorzy dodali ten właśnie hashtag do swoich publikacji.

# na Facebooku - rola# na Facebooku – jaka jest ich rola?

Jak wspomniałam wcześniej, sam znak # nie jest hashtagiem. Jego rolą na Facebooku jest więc zamiana zwykłego słowa w odnośnik, który będzie umożliwiał innym użytkownikom znalezienie naszej publikacji po konkretnych tematach. Dodanie # (bez spacji) przed dowolnym wyrazem na Facebooku sprawi, że słowo to zmieni kolor na niebieski i stanie się pewnego rodzaju linkiem działającym w interfejsie Facebooka.

Jak widać na poniższym przykładzie, dzięki temu, że autor posta dodał hashtagi #sukienka i #plussize, osoby szukające sukienek oraz rzeczy w większych rozmiarach łatwiej będą mogły je odszukać po tych właśnie hashtagach.

# na Facebooku - jak używać?Czy # używane są tylko na Facebooku?

# wcale nie są najbardziej popularne na Facebooku. Dużo więcej hashtagów publikowanych jest na innej platformie społecznościowej, a mianowicie na Instagramie. Pojawiają się one również na TikToku, Twitterze, LinkedInie, a nawet na YouTubie. Ich zadanie w każdym z tych miejsc jest takie samo – służą one do tematycznego grupowania treści.

Czy warto używać # na Facebooku?

Używanie # na Facebooku przez użytkowników posiadających zwykłe osobiste konta w zasadzie nie niesie ze sobą większych korzyści. Większość osób raczej nie chce, by inne obce osoby znajdowały ich posty, zdjęcia i filmiki. Niektóre osoby prywatne decydują się jednak na dodawanie hashtagów. Dość popularnym hashtagiem używanym przez użytkowników Facebooka jest na przykład hashtag: #wakacje.

# mają jednak ogromne znaczenie dla firm, ponieważ umożliwią potencjalnym klientom docieranie do ich produktów. Jeżeli więc prowadzimy stronę firmową, dodawanie różnych, szczegółowych hashtagów jest kluczowe. Poniżej zamieściłam przykład, jak firma może używać # na Facebooku, aby docierać do klientów.

Jak używać # na Facebooku?

Pozostańmy w temacie ubrań i założy, że zajmujemy się np. sprzedażą sukienek. Aby ułatwić klientom odszukiwanie danych produktów, pod ich zdjęciami warto dodawać szczegółowe hashtagi, które najlepiej je opisują, np. #sukienka #rozowasukienka #sukienkazbawelny #sukienkanalato #sukienkamidi #sukienkatrapezowa itd. Dzięki temu dotrzemy do klientów zainteresowanych danym typem sukienek. Im z bardziej szczegółowego hashtagu dotrze do nas odbiorca, tym większe prawdopodobieństwo, że zdecyduje się na zakup.

Podsumowując wpis, # na Facebooku stawia się pod konkretnymi wyrazami, po to, by stworzyć z nich odnośniki. Odnośniki te nazywane są hashtagami i służą tematycznemu grupowaniu treści. Sam znak # nie jest hashtagiem, dopiero dodanie do niego wyrazu zmienia go w aktywny odnośnik. Dzięki hashtagom na Facebooku użytkownicy mogą łatwo odszukiwać tematy i produkty, które ich interesują. Wystarczy wpisywać je we wbudowaną wyszukiwarkę Facebooka.

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz