Użytkownicy Messengera podczas próby wysyłania lub odbierania wiadomości czasem napotykają na komunikat „oczekiwanie na sieć”. Co oznacza ta informacja i co zrobić, by móc normalnie korzystać z aplikacji? W dzisiejszym wpisie znajdziesz 10 najbardziej skutecznych rozwiązań tego problemu.
Messenger oczekiwanie na sieć – co to za komunikat?
Komunikat „oczekiwanie na sieć”, jak sama nazwa wskazuje, informuje o tym, że aplikacja Messenger nie może połączyć się z siecią. Oznacza to, że nasz smartfon utracił połączenie z Wi-fi lub nie ma dostępu do danych komórkowych. Może to również wskazywać na to, że sama aplikacja nie może się połączyć z siecią, na przykład z powodu jakiegoś błędu.
Messenger potrzebuje do działania internetu, w związku z tym, gdy połączenie jest niestabilne, tego typu problemy mogą się pojawić.
Kiedy komunikat oczekiwanie na sieć na Messengerze pojawia się najczęściej?
Komunikat „oczekiwanie na sieć” na Messengerze bardzo często pojawia się wtedy, gdy jesteśmy w trasie, w podróży, np. na wsi, w górach czy ogólnie w miejscach, w których dostęp do internetu jest słaby. Komunikat może pojawiać się również wtedy, gdy nasz smartfon zaczyna szwankować i coraz gorzej łączyć się z internetem.
Messenger oczekiwanie na sieć – 10 sposobów rozwiązania problemu
Poniżej znajdziesz 10 rozwiązań, które zwykle okazują się skuteczne w przypadku wystąpienia tego problemu.
1. Zrestartuj telefon
Wyłączenie, a następnie ponowne włączenie urządzenia automatycznie rozwiązuje wiele problemów i usterek. Gdy telefon zaczyna „mulić” i tracić połączenie z internetem, restart telefonu powinien być pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy zrobić.
2. Przełącz się z Wi-fi na transfer danych, lub odwrotnie
Jeżeli w danym momencie korzystasz z Wi-fi i napotykasz problemy, uruchom transmisję danych. I odwrotnie, jeśli to dane komórkowe nie gwarantują stabilnego połączenia, spróbuj połączyć się z internetem poprzez Wi-fi.
3. Zaczekaj, aż znajdziesz się w miejscu, w którym połączenie jest stabilne
Jeśli jesteś w podróży lub w trasie, chwilowe zakłócenia internetu są rzeczą normalną. Jeśli sieć jest niestabilna, nie pozostaje Ci nic innego, jak poczekać aż będziesz w miejscu, w którym jest ona stabilniejsza.
4. Wyczyść dane i pamięć aplikacji
Czasami po długim użytkowaniu Messengera jego pamięć staje się „zaśmiecona”. To również może powodować, że aplikacja nie łączy się z siecią. W tej sytuacji należy wyczyścić pamięć i dane aplikacji w Ustawieniach telefonu. W tym celu należy kolejno:
- przejść do Ustawień,
- wybrać Aplikacje,
- odszukać aplikację Messenger i wybrać ją,
- wybrać zakładkę Pamięć, Pamięć domyślna lub Pamięć podręczna (w zależności od modelu i marki smartfona),
- wybrać opcje Wyczyść dane i Wyczyść pamięć
5. Odinstaluj i ponownie zainstaluj Messengera
Jeśli komunikat jest efektem błędu aplikacji, pomóc może odinstalowanie jej i ponowne pobranie ze Sklepu Play lub App Store. Ponownie instalując aplikację, zyskujemy pewność, że otrzymamy jej najnowszą wersję bez ewentualnych usterek i błędów.
6. Wyłącz tryb oszczędzania baterii
Czasami problem w działaniu aplikacji może nastąpić po włączeniu trybu oszczędzania baterii. Tryb ten może celowo ograniczać działanie aplikacji, po to by, nie marnować energii urządzenia. Jeśli sam nie włączałeś trybu oszczędzania energii, sprawdź, czy telefon nie zrobił tego samoistnie z powodu wyczerpującej się baterii.
7. Wyłącz tryb samolotowy
Często zdarza się, że użytkownicy niechcący uruchamiają na swoich smartfonach tryb samolotowy. Możliwe jest to przy pomocy jednego kliknięcia na górnym, wysuwanym pasku ustawień. W związku z tym sprawdź, czy tryb samolotowy lub inaczej tryb offline jest na Twoim telefonie wyłączony. Symbolizuje go ikona samolotu.
8. Przesiądź się na Messengera Lite
Jeśli często napotykasz na problem z oczekiwaniem na sieć w aplikacji Messenger, spróbuj przesiąść się na Messengera Lite. Jest to lżejsza wersja aplikacji, zużywająca znacznie mniej danych. Tym, co jeszcze wyróżnia ją od podstawowej wersji, jest to, że nie wymaga aż tak szybkiego połączenia z internetem.
9. Usuń Ad Blokera
Problem z działaniem Messengera może także być efektem działania Ad Blokera. Jeśli korzystasz z tego narzędzia, usuń je i zrestartuj urządzenie.
10. Zgłoś problem dostawcy internetu
Obowiązkiem Twojego dostawcy jest zapewnić Ci odpowiednie połączenie z internetem zgodne z umową. Jeśli pomimo opłacania abonamentu internet w Twoim domu jest słaby, masz prawo zgłosić reklamację.
Podsumowując wpis, błąd „oczekiwanie na sieć” na Messengerze jest najczęściej wynikiem niestabilnego połączenia z internetem. Czasami problem może dotyczyć jednak samej aplikacji. W rozwiązaniu problemu pomocne okazują się najczęściej wymienione przeze mnie w dzisiejszym wpisie rozwiązania. W zdecydowanej większości już sam pierwszy sposób, czyli restart telefonu, całkowicie rozwiązuje problem.