Marketing to dziedzina, która stale ewoluuje. Aby nadążyć za jej rozwojem, warto sięgać po specjalistyczne książki o marketingu, które pozwalają zrozumieć jego działanie oraz umożliwiają śledzenie najnowszych trendów na rynku. W tym artykule znajdziesz kilka publikacji, które powinien znać każdy marketer.
Znane tytuły książek o marketingu
Nie da się budować wiedzy o marketingu bez kanonicznych lektur, które przekazują konkretną dawkę informacji, niezbędnych do poznania tej dziedziny. Do takich z pewnością zaliczyć można książkę „To jest marketing!” Setha Godina, która pomoże Ci zrozumieć, w jaki sposób budować zaangażowanie i lojalność klientów.
Każdemu marketerowi przyda się także wiedza, którą w „Pułapkach myślenia” dzieli się noblista Daniel Kahneman. Nie jest to standardowa książka o marketingu, ponieważ autor koncentruje się w niej przede wszystkim na psychologii, ale to dzięki tej pozycji zrozumiesz, jakie mechanizmy rządzą ludzkim umysłem i wpływają na decyzje Twoich odbiorców.
W tym zestawieniu nie może również zabraknąć kultowego „Marketingu” Philipa Kotlera oraz jego publikacji „Marketing Management”, która jest niezwykle wartościową książką dla managerów zarządzających działami marketingu.
Książki o reklamie – nowości
Ewolucja marketingu to także ogromne przemiany w świecie reklamy. Obecnie ma ona coraz większe znaczenie w środowisku internetowym. Dzięki zaawansowanym technologiom spersonalizowane komunikaty reklamowe mogą dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jeśli chcesz nadążać za szybkimi zmianami i prowadzić skuteczną komunikację w środowisku online, warto sięgać po najnowsze książki o marketingu internetowym.
Ważnym źródłem wiedzy o aktualnych trendach w reklamie są z pewnością dwie publikacje autorstwa Artura Jabłońskiego „Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” oraz „Skuteczna reklama na LinkedInie”. Równie ciekawą pozycją są także „Sekrety copywritingu” Jima Edwardsa, który zdradza, jak tworzyć skuteczne treści sprzedażowe. Z kolei najnowsza książka Joanny i Jarosława Burdek – „Neurocopywriting” to prawdziwy przewodnik po komunikacji marketingowej, która trafi bezpośrednio do Twojego odbiorcy.
Do nowych trendów w literaturze marketingowej można z pewnością zaliczyć także książki o AI i automatyzacji. Wśród nich warto wymienić „Marketing automation krok po kroku” Łukasza Kosuniaka, „Sztuczną inteligencję w biznesie”. Thomasa H. Davenporta i Nitina Mittala oraz „AI w strategii” Dariusza Jemielniaka i Aleksandry Przegalińskiej.
Warto pamiętać, że książki o marketingu dostarczają cennych wskazówek i są nieocenionym źródłem wiedzy. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym specjalistą, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem, śledź nowe trendy w literaturze marketingowej. Dzięki temu zawsze będziesz o krok przed swoją konkurencją.
Artykuł gościnny.