Postępująca cyfryzacja sprawiła, że coraz więcej osób poszukuje usług i towarów za pośrednictwem internetu. To z kolei wymusza na firmach promowanie się w sieci, bo bez tego coraz trudniej będzie dotrzeć do nowych klientów. Absolutną podstawą jest strona internetowa, na której internauci znajdą informacje na temat oferty, działalności, lokalizacji. O ile przed laty stworzenie strony internetowej powierzało się specjalistom z tego zakresu, o tyle teraz są narzędzia pozwalające na jej zaprojektowanie samodzielnie.
Strona internetowa jest naszą wizytówką, musimy za jej pośrednictwem pokazać, że jesteśmy godni zaufania i świadczymy usługi na wysokim poziomie. Bardzo ważne jest to, by witryna wyglądała profesjonalnie i atrakcyjnie, ponieważ na podstawie pierwszego wrażenia internauci wyrabiają sobie wstępną opinię na temat firmy.
Jeśli strona będzie słaba pod względem graficznym, nieintuicyjna, nieczytelna, istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba, która ją przegląda, od razu ją zamknie i więcej na nią nie wróci. Nie może być więc miejsca na niedociągnięcia, dlatego do projektu trzeba podejść z rozwagą. Możemy powierzyć jej wykonanie na zamówienie albo skorzystać z kreatorów stron WWW, które dostarczają wielu gotowych rozwiązań. Obie drogi mają swoje zalety i wady, więc ostateczny wybór zależy od różnych czynników.
Zalety kreatorów stron WWW
Kreatory stron internetowych są narzędziami, za pomocą których stworzymy witrynę bez dużej wiedzy technicznej związanej na przykład z kodowaniem. W kreatorze znajdujemy zestaw wzorów stron internetowych, które możemy modyfikować poprzez dodawanie treści jak obrazy, filmy i teksty tak, by witryna pasowała do naszej wizji. Poprzez dostosowanie stylów, kolorów, czy układu możemy zaprojektować witrynę odpowiadającą strategii marki. Jakie są największe zalety tego rozwiązania?
Łatwa obsługa
Przede wszystkim kreatory stron WWW są przyjazne i łatwe w obsłudze. Nawet bez zaawansowanej wiedzy jesteśmy w stanie stworzyć swoją stronę samodzielnie. Ich edytory są intuicyjne, a większość z nich bazuje na tym, by poszczególne elementy przeciągnąć, upuścić i ustawić w wybranym przez nas miejscu. Nie wchodzimy więc w kod i nie ustawiamy niczego od środka, od razu widzimy to, jak strona będzie się wyświetlać użytkownikom.
Założenie strony w krótkim czasie
Jeśli mamy pomysł na stronę i wiemy, co chcemy na niej zawrzeć, to założymy ją nawet w ciągu kilku godzin lub paru dni. Mamy gotowy szablon i wystarczy dodać do tego nasze treści. Kiedy więc zależy nam na czasie, z pewnością kreator stron warto wziąć pod uwagę.
Style i funkcje dopasowane do różnych branż
Atutem kreatorów jest możliwość wyboru spośród wielu funkcji, dodatków i stylistyki. Niektóre z nich, jak kreator stron przygotowany przez GetResponse udostępniają szablony i rozwiązania, jakie są szczególnie polecane w poszczególnych branżach. Z łatwością przygotujemy stronę dla biura rachunkowego, kancelarii prawniczej, szkoły i każdej innej organizacji.
Przystępna cena
Nie bez znaczenia jest koszt. Budżet, jaki wiele małych firm i startupów może przeznaczyć na projekt strony internetowej, nie zawsze wystarczy na jego wykonanie na zamówienie. Kreatory stron WWW są o wiele tańsze, a czasem niektóre szablony są dostępne bezpłatnie.
Szukasz dobrego kreatora? Koniecznie poznaj możliwości kreatora stron WWW od Getresponse: https://www.getresponse.pl/funkcjonalnosci/kreator-stron-www
Wady kreatorów stron WWW
Pomimo istotnych zalet, jakie przemawiają za tym rozwiązaniem, jest też kilka minusów, z którymi musimy się liczyć. Oto kilka największych zarzutów w stronę kreatorów.
Nie zawsze da się znaleźć idealny szablon
Kreatory zawierają mnóstwo gotowych szablonów, ale wiemy, że nasza strona ma się wyróżnić na tle konkurencji. Musi mieć coś wyjątkowego i pasującego do działalności. Może się zdarzyć, że mimo przeglądania wielu różnych wzorów, w żadnym nie znajdziemy wszystkiego, co chcemy, by na witrynie się znalazło. Nie mamy też wyłączności na szablon, więc strona niekoniecznie będzie całkowicie unikatowa.
Niezmienność kodu
Z jednej strony brak konieczności ingerencji w kod jest ogromnym atutem. Nie ma ryzyka, że coś zepsujemy i nie będziemy mogli tego cofnąć. Z drugiej strony wiąże się to z pewną sztywnością, więc jeśli chcielibyśmy coś bardziej zmodyfikować, może się to okazać niemożliwe.
Konieczność samodzielnej optymalizacji
To, że będziemy mieć estetyczną i atrakcyjną wizualnie stronę, nie jest gwarantem, że internauci ją wyświetlą. Kiedy po wpisaniu słów kluczowych w okno wyszukiwarki witryna nie wyświetli się na liście wyników na pierwszej lub drugiej stronie, to najpewniej szukający jej nie odwiedzi. Niezbędna będzie optymalizacja i pozycjonowanie, czym w tym przypadku będziemy musieli zająć się sami.
Projektowanie stron na zamówienie
Tutaj wykonanie strony będziemy zlecać zewnętrznemu podmiotowi, a projekt będzie indywidualny. Gdy zależy nam na niestandardowej prezencji i maksymalnym dopasowaniu do planu marketingowego, być może jest to właśnie to, czego nam potrzeba. Rozwiązanie to ma parę zalet.
Projekt dopasowany do potrzeb
Mamy szansę mieć stronę, która odpowiada wszystkim naszym potrzebom. Jest przy tym w pełni konfigurowalna i unikatowa. Da się zmienić lub dodać funkcje, czy wygląd.
Skalowalność
Dużą zaletą jest to, że wraz z rozwojem firmy strona będzie mogła być rozbudowywana. Łatwo rozszerzymy kategorie produktów, dodamy nowe usługi i inne podstrony. Przez dostęp do kodu zmodyfikujemy już istniejące elementy.
Możliwość integracji z innymi usługami
Strony wykonane na zamówienie da się integrować z wieloma narzędziami, na co nie zawsze pozwalają strony zrobione przy użyciu kreatora stron WWW. Integracja może dotyczyć m.in. Google Maps, HubSpota lub wielu innych narzędzi.
Wady stron projektowanych indywidualnie
Tak jak w poprzednim przypadku, tak i tutaj są pewne minusy, o których musimy pamiętać.
Wyższy koszt
Zdecydowanie największą wadą jest wysoki koszt projektu. Budowa witryny od podstaw jest skomplikowanym procesem wymagającym zaangażowania ekspertów. Zatem tutaj musimy przeznaczyć znacznie większy budżet.
Dłuższy czas realizacji
Ponieważ strona powstaje od zera, na realizację będziemy czekać dość długo. Przy rozbudowanej witrynie może to być nawet kilka miesięcy. Tworzenie strony wymaga dokładności, przemyśleń i jest czasochłonne, dlatego, jeśli to termin jest priorytetem, lepszy może być kreator.
Podsumowanie
Wybór między powyższymi rozwiązaniami nie zawsze jest oczywisty. Najczęściej małe firmy i startupy stawiają na kreatory i gotowe szablony. Na projektowanie na zamówienie decydują się większe organizacje dysponujące większym budżetem.
Artykuł sponsorowany.