Na Facebooku i powiązanym z nim komunikatorem Messenger wyświetla się mnóstwo reklam. Jest tak, ponieważ platformy społecznościowe Mety utrzymują się z nakładów reklamodawców.

Czy da się więc wyłączyć reklamy na Facebooku i Messengerze? Jak przeglądać Facebooka i Messengera bez reklam? Zachęcam do przeczytania wpisu.

Czy da się wyłączyć wszystkie reklamy na Messengerze i Facebooku?

W podstawowej wersji Facebooka i Messengera nie da się wyłączyć wszystkich reklam. Jest to niemożliwe, ponieważ jak wspomniałam na wstępie, platformy Mety utrzymują się wyłącznie z nakładów, jakie firmy przeznaczają na reklamy.

Facebook, a w tym i powiązany z nim komunikator Messenger wyposażone zostały w cały ekosystem reklamowy, który umożliwia reklamodawcom docieranie do klientów z całego świata. Ekosystem ten był rozwijany przez lata, a firma zainwestowała w niego kolosalne pieniądze. Nic więc dziwnego, że Meta nie umożliwia użytkownikom wyłączania reklam w podstawowej wersji aplikacji.

Zauważ, że rejestracja na Facebooku jest w pełni darmowa. Niemal zawsze tak jest, że gdy dostęp do jakiejś usług jest darmowy, jedyną zapłatą jest konieczność oglądania reklam.

Czy przeglądanie Messengera i Facebooka bez reklam jest możliwe?

Przed chwilą wspomniałam, że w podstawowej Facebooka i Messengera nie da się wyłączyć reklam. Jednocześnie muszę zaznaczyć, że Meta daje użytkownikowi pewną furtkę, a jest nią Facebook Lite oraz Messenger Lite. Są to odchudzone wersje aplikacji zupełnie pozbawione reklam.

Zatem pomimo że w podstawowej wersji aplikacji reklam nie da się wyłączyć, można cieszyć się dostępem do Facebooka i Messengera bez reklam w aplikacjach Lite. Są one dostępne za darmo w Sklepie Play i App Store.

Aplikacje Facebook Lite i Messenger Lite nie zawierają wszystkich funkcji, ale mają to, co najważniejsze. Na przykład, na Facebooku w wersji Lite bez problemu można wyświetlać Stories.

Dlaczego Meta daje użytkownikom dostęp do aplikacji bez reklam?

Meta utrzymuje się z reklam, może więc pojawić się pytanie, po co firma daje użytkownikom dostęp do aplikacji bez nich. Prawdopodobną przyczyną jest to, iż Meta wie, że prędzej czy później użytkownik i tak zaloguje się przez przeglądarkę i zobaczy reklamy. Wersje Lite są więc pewnego rodzaju zachętą do założenia konta.

Jakie reklamy na Messengerze i Facebooku można wyłączyć?

Jeśli z jakichś powodów Facebook i Messenger Lite nie spełniły Twoich oczekiwań, nadal jest coś, co możesz zrobić.

Choć jak wspomniałam wyłączenie wszystkich reklam na Facebooku i Messengerze jest niemożliwe, nie oznacza to, że nie można wyłączyć wybranych reklam. Jeśli niektóre reklamy są dla Ciebie irytujące lub Cię nie interesują, możesz je z powodzeniem wyciszyć. Poniżej znajdziesz instrukcje, jak to zrobić.

Jak wyłączyć irytującą lub niechcianą reklamę na Facebooku i Messengerze?

Jeśli „nawiedza” Cię wyjątkowo denerwująca i nachalna reklama, możesz ją wyłączyć na dwa sposoby:

I. Jak wyłączyć reklamę na Messengerze i Facebooku poprzez jej ukrycie

Najprostszy sposób to ukrycie reklamy. Opcja ta dostępna jest przy samej reklamie. Wystarczy kolejno:

  1. kliknąć ikonę trzech kropek, znajdującą się po prawej stronie nad reklamą na Facebooku, a w przypadku Messengera, uprzednio opcję „wyświetl więcej” i ikonę trzech kropek,1. Jak wyłączyć reklamy na Messengerze i Facebooku
  2. wybrać opcję ukryj reklamę,2. Jak wyłączyć reklamy na Messengerze i Facebooku
  3. podać powód, dlaczego decydujemy się na ten krok,3. Jak wyłączyć reklamy na Messengerze i Facebooku
  4. wybrać przycisk „Gotowe”.

Sposób II. Jak wyłączyć reklamy na Messengerze i Facebooku w Ustawieniach

Facebook umożliwia wyłączenie wszystkich reklam od wybranego reklamodawcy. Wystarczy:

  1. wybrać kolejno: Menu >> Ustawienia i prywatność >> Ustawienia,
  2. przewinąć ekran w dół do sekcji Uprawnienia i wybrać opcję Preferencje reklamowe,Jak wyłączyć reklamy na Facebooku i Messengerze
  3. Wyświetli się lista ostatnio oglądanych reklamodawców. Przy każdym z nich widoczna jest opcja „Ukryj reklamy”. Po jej wybraniu reklamy od danego reklamodawcy zostaną wyłączone.

Czy wyłączanie poszczególnych reklam na Messengerze i Facebooku wpływa na ich ilość?

Trzeba zaznaczyć, że wyłączenie reklam od konkretnych reklamodawców bądź też poszczególnych reklam na Facebooku i Messengerze nie spowoduje, że będziemy widzieć ich mniej. Ich ilość najprawdopodobniej się nie zmieni – jedynie w zamian jednych pojawią się drugie.

Ukrywanie reklam i blokowanie wybranych reklamodawców ma więc sens tylko wtedy, gdy zależy nam na pozbyciu się konkretnych reklam.

Jak wyłączyć określony typ reklam na Messengerze i Facebooku?

Każdy użytkownik może w pewnym stopniu zadecydować, jakie reklamy będą wyświetlały mu się w serwisie Facebook i komunikatorze Messenger. Na przykład może sprawić, by rzadziej wyświetlały mu się reklamy o danej tematyce. W ustawieniach reklam może też zadecydować m.in. o tym, czy Facebook ma pokazywać spersonalizowane reklamy na podstawie jego aktywności w innych witrynach, aplikacjach lub w trybie offline. Aby sprawdzić lub edytować swoje ustawienia, należy kolejno:

  1. wybrać kolejno: Menu >> Ustawienia i prywatność >> Ustawienia,
  2. przewinąć ekran w dół do sekcji Uprawnienia i wybrać opcję Preferencje reklamowe,
  3. wybrać sekcje Tematy reklam i Ustawienia reklam i dostosować ustawienia do swoich potrzeb.screen 3 wyłączanie reklam fb i msn

Podsumowują wpis, w podstawowej wersji aplikacji Facebook i Messenger nie da się wyłączyć wszystkich reklam. Można jedynie ukryć wybrane z nich lub zablokować konkretnego reklamodawcę. Nie wpłynie to jednak na całkowitą liczbę wyświetlanych reklam w serwisie.

Przeglądanie Facebooka i Messengera bez reklam jest jednak całkowicie możliwe! Co więcej, nie wiąże się z koniecznością łamania regulaminu czy też korzystania z aplikacji innych firm. Wystarczy pobrać dostępne w Sklepie Play i App Store oficjalne aplikacje Facebook Lite i Messenger Lite.

Mam nadzieję, że mój dzisiejszy wpis okazał się dla Ciebie pomocny. 🙂

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz