Nie wiesz, jak korzystać z Messengera na stronie na Facebooku i gdzie go znaleźć? W dzisiejszym wpisie wyjaśniam, jak łatwo połączyć stronę na Facebooku z komunikatorem Messenger i gdzie szukać wiadomości od klientów.

Jak połączyć stronę na Facebooku z Messengerem – instrukcja dla użytkowników komputerów

Baner z ebookiemAby móc otrzymywać wiadomości od potencjalnych i aktualnych klientów na firmowym profilu na Facebooku, należy najpierw włączyć opcję otrzymywania wiadomości na stronie. To, czy wiadomości na Twojej stronie na Facebooku są włączone, czy nie, możesz łatwo sprawdzić, wykonując poniższe kroki:

  1. Zaloguj się na swój profil na Facebooku z poziomu przeglądarki komputera,
  2. kliknij swoje zdjęcie profilowe znajdujące się w prawym górnym rogu,
  3. wybierz opcję „Zobacz wszystkie profile”, a następnie wybierz swoją stronę firmową,
  4. kliknij zdjęcie profilowe / avatar Twojej strony na Facebooku znajdujące się w prawym górnym rogu,
  5. kliknij opcję „Ustawienia i prywatność”, a następnie „Ustawienia”,
  6. w kolumnie z opcjami znajdującej się po lewej stronie wybierz zakładkę „Prywatność”,
  7. odszukaj sekcję „Wiadomości” i kliknij znajdującą się przy niej opcję “Edytuj”,
  8. zobacz, czy wiadomości na Twojej stronie są włączone. Jeśli nie, przy obszarze „Zezwolić użytkownikom na wysyłanie wiadomości do Twojej strony?” ustaw „Wł.”

Gdy już aktywujesz odbiorcom możliwość wysyłania wiadomości na Twojej stronie na Facebooku, będziesz mógł się z nimi wygodnie kontaktować. Wiadomości od odbiorców strony znajdują się w biznesowej skrzynce odbiorczej. Aby do niej przejść, wykonaj kolejno poniższe kroki:

  1. Przejdź na swój profil na Facebooku z poziomu przeglądarki komputera,
  2. kliknij zakładkę Strony znajdującą się w kolumnie po lewej stronie,
  3. kliknij zakładkę „Meta Business Suite”,
  4. przejdź do skrzynki odbiorczej. Znajdują się tam wiadomości z Messengera, Instagrama, a także komentarze z obu platform.

Jak połączyć stronę na Facebooku z Messengerem – instrukcja dla użytkowników smartfonów

Możliwość odczytywania wiadomości od klientów na Facebooku możliwa jest również z poziomu aplikacji w telefonie. Co ważne, nie trzeba podejmować jakichś specjalnych kroków, by połączyć stronę na Facebooku z aplikacją Messenger.

Jeśli do tej pory nie korzystałeś z Messengera, wystarczy, że pobierzesz aplikację ze sklepu Play bądź AppStore, a następnie zalogujesz się przy pomocy danych logowania z Facebooka. Jeśli na co dzień korzystasz z Messengera, sprawa jest jeszcze prostsza – po prostu otwórz komunikator.

W dalszej kolejności kliknij swoje zdjęcie profilowe znajdujące się z lewej strony na górze i z dostępnych kont wybierz swoją stronę na Facebooku.

W sekcji „Czaty” znajdziesz wszystkie wiadomości od użytkowników kontaktujących się poprzez przycisk „Wyślij wiadomość” na Twojej stronie.

Sprawa jest równie prosta, jeśli korzystasz z Messengera Lite. Aby przełączyć się na Messengera strony, po prostu zaloguj się do aplikacji i dotknij ikonę „ludzików” znajdującą się na środku w menu na górnym pasku. W sekcji „Osoby korzystające z Messengera” wybierz swoją stronę na Facebooku.

Jak widzisz, połączenie strony na Facebooku z Messengerem jest banalnie proste zarówno z poziomu komputera, jak i aplikacji w smartfonie. Tak naprawdę jedyną rzeczą, którą trzeba zrobić, jest zalogowanie się do Facebooka i przejście do odpowiednich sekcji w interfejsie serwisu lub komunikatora.

Na wiadomości w firmowym Messengerze możesz łatwo odpowiadać zarówno z poziomu skrzynki odbiorczej w Meta Business Suite na komputerze, jak i w aplikacji na telefonie. Komunikacja z klientami poprzez Facebooka jest wygodna i szybka i myślę, że warto umożliwić odbiorcom wysyłanie wiadomości przez fanpage.

Mam nadzieję, że moje powyższe instrukcje okazały się dla Ciebie pomocne i że bez problemu udało Ci się połączyć swoją stronę na Facebooku z Messengerem.

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz