Pisanie kreatywnych komentarzy na Instagramie jest bardzo istotne, zwłaszcza dla osób prowadzących profile firmowe i twórcy. Instagram stanowi bowiem dla nich miejsce do rozwijania swoich działalności. Osoby te, czyli między innymi właściciele firm, blogerzy, influencerzy i inni twórcy muszą stale dbać o pozyskiwanie nowych odbiorców oraz o utrzymanie zainteresowania dotychczasowych followersów.

Do tego celu właśnie świetnie sprawdza się pisanie kreatywnych komentarzy pod postami innych użytkowników. Jest to skuteczne narzędzie marketingowe, powszechnie stosowane w social mediach.

Czym jest kreatywny komentarz na IG?

Baner z ebookiemNim przejdę do instrukcji pisania kreatywnych komentarzy na Instagramie oraz ich przykładów, kilka słów o tym, co według mnie oznacza pojęcie „kreatywny komentarz”.

Kreatywny komentarz to przede wszystkim taki, który wyróżnia się na tle innych, zachęca do dyskusji oraz jest dowodem na to, że komentujący zapoznał się z postem autora.

Niestety nagminnym zjawiskiem powszechnym na Instagramie jest masowanie komentowanie profili innych użytkowników, bez wcześniejszego zapoznania się z treścią ich postów. Niektóre osoby, zamiast na jakość, stawiają na ilość i komentują setki zdjęć dziennie. Uważają, że w ten sposób szybko zdobędą nowych obserwatorów i rozwiną konto.

Niestety, masowe zostawianie komentarzy oraz serduszek pod postami innych osób zwykle przynosi odwrotny skutek, do zamierzonego. Nie tylko nie zwraca uwagi innych użytkowników i nie zachęca ich do przejścia do naszego profilu, ale dodatkowo jeszcze grozi banem lub usunięciem konta.

Dlaczego warto pisać kreatywne komentarze pod zdjęciami na IG? 5 głównych powodów

Jest wiele powodów, dla których warto pisać kreatywne komentarze na Instagramie. Osoby, które prowadzą profil firmowy lub profil twórcy, mogą dzięki temu wiele zyskać. Do 5 najważniejszych zalet pisania kreatywnych komentarzy na IG, należą:

1. Zwiększenie liczby obserwatorów

Komentowanie postów innych użytkowników w sposób ciekawy i intrygujący, może zachęcić ich (oraz ich obserwatorów) do wyświetlenia naszego profilu. To z kolei zwiększa szansę, że część z nich zainteresuje się naszymi treściami i zostanie naszymi obserwatorami.

2. Zwiększenie zaangażowania na profilu

Angażując się na profilach innych użytkowników, sprawimy, że również oni chętniej będą udzielać się na naszym. Dzięki temu nasz profil będzie „żył”, stanie się bardziej atrakcyjny dla reklamodawców (ważne w przypadku influencerów), a nasze treści będą szerzej udostępniane.

3. Zyskanie nowych klientów

Pisanie kreatywnych komentarzy pod postami innych użytkowników to nie tylko sposób na zwiększenie liczby obserwatorów, ale również i potencjalnych klientów.

4. Zwiększenie świadomości marki

Komentowanie na innych profilach sprawi, że nasza marka będzie widoczna w wielu miejscach i z czasem coraz więcej osób zacznie ją kojarzyć.

5. Budowanie pozytywnego wizerunku marki

Zwracające uwagę, pozytywne komentarze to sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki wśród użytkowników Instagrama.

Jak pisać kreatywne komentarze na IG?

Poniżej zamieściłam 4 kroki, które według mnie są niezbędne, by stworzyć kreatywny i wyróżniający się wśród innych komentarz.

4 kroki do napisania kreatywnego komentarza:

  1. Zapoznaj się dokładnie z postem oraz zdjęciem autora.
  2. Spróbuj określić, co dokładnie autor chciał przekazać (jaki był cel jego przekazu).
  3. Nawiąż do myśli przewodniej autora i przedstaw swój punkt widzenia.
  4. Zadaj autorowi pytanie, które zachęci go do dalszej dyskusji.Infografika - jak pisać kreatywne komentarze na IG

Czyje profile komentować?

Najlepiej komentować te profile, które są tematycznie zbliżone do naszego. Nie muszą to być profile wyłącznie o tej samej tematyce, ale także np. z komplementarnych branż. Dzięki temu będziemy gromadzić odbiorców zainteresowanych naszą dziedziną.

Jak nie pisać komentarzy na IG?

To, czego należy unikać to pisanie pustych, niewnoszących nic do treści autora komentarzy. Na przykład komentarze o treści „piękne zdjęcie”, czy też zostawianie pod postami samych emotek, zdecydowanie nie jest wskazane.

Chyba najbardziej denerwującym i świadczącym o ignorancji komentujących działaniem jest pisanie pod zdjęciami „fajny profil, zapraszam do mnie”. Osoby, które piszą w ten sposób, czarno na białym pokazują, że nie interesują ich treści autorów, tylko chcą cudzym kosztem przekierować ruch do siebie.

Przykłady kreatywnych komentarzy pod zdjęciami na Instagramie

Jak wiadomo każdy profil i post jest inny, dlatego też ciężko byłoby stworzyć uniwersalny przykład kreatywnego komentarza na IG. Zresztą chyba słowa „uniwersalny” i „kreatywny” nieco się wykluczają. 😉

Z tego powodu przygotowałam przykłady kreatywnych komentarzy na IG dla 5 profili o różnej tematyce. Potraktuj je jako inspirację do napisania własnych.

Zauważ, że każdy z poniżej zamieszczonych przykładów napisany został z uwzględnieniem 4 kroków z punktu „Jak pisać kreatywne komentarze na IG”.

Przykład 1. Kreatywny komentarz pod zdjęciem fotografa produktowego

Świetne zdjęcie 🙂 Podoba mi się to, w jaki sposób używasz światła. Nadaje to fajny efekt tajemniczości 🙂 Można wiedzieć, gdzie kupiłeś dodatki?

Przykład 2. Kreatywny komentarz pod zdjęciem makijażystki

Cudowny makijaż! Jest tak subtelny, że można go nosić na co dzień, a jednocześnie tak zjawiskowy, że idealnie nada się też na wieczorne wyjścia. Co to za pomadka?

Przykład 3. Kreatywny komentarz pod zdjęciem blogera kulinarnego

Ciekawy przepis 🙂 Nie próbowałem jeszcze makaronu w tej odsłonie, ale na pewno to zrobię 🙂 Skąd bierzesz inspiracje?

Przykład 4. Kreatywny komentarz pod zdjęciem blogerki modowej

Świetna stylizacja, a w dodatku cała skomponowana z polskich marek. I co ważne – nie za „miliony monet” 😉 Gdzie można kupić takie kolczyki?

Przykład 5. Kreatywny komentarz pod zdjęciem marketera

Świetny wynik kampanii! Chyba niełatwo jest uzyskać tak dobre wyniki przy tak ograniczonym budżecie?

Podsumowując wpis, aby stworzyć kreatywny komentarz na Instagramie, trzeba przede wszystkim dokładnie zapoznać się ze zdjęciem i treścią posta autora oraz odnieść się do tego, co chciał przekazać odbiorcom.

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz