Interakcja na TikToku oznacza działanie podjęte przez odbiorcę po obejrzeniu video lub w trakcie jego oglądania. Ponadto interakcja to opcja widoczna w niektórych live’ach na TikToku. Wyrażenie to może więc oznaczać dwie rzeczy.
Więcej informacji o obu rodzajach interakcji na TikToku, ich przykładach oraz wpływie na rodzaj wyświetlanych treści, znajdziesz poniżej. 🙂
Co oznacza interakcja na TikToku w zwykłym video? Przykłady
Jak wspomniałam na wstępie, interakcja na TikToku w przypadku zwykłych filmików to działanie podjęte przez użytkownika w odpowiedzi na obejrzane video. Interakcja ta może być zarówno pozytywna, jak i negatywna. W zależności od tego, czy dany filmik spodoba się odbiorcy, czy też nie, inaczej on na niego zareaguje. Poniżej wymieniam możliwe interakcje na TikToku.
Pozytywne interakcje na TikToku – przykłady
- polubienia filmików (serduszka),
- komentarze,
- udostępnienia video,
- zapisy filmików,
- obserwacje profilu.
Negatywne interakcje na TikToku – przykłady
- zgłoszenia,
- kliknięcia opcji „nie interesuje mnie”
- negatywne komentarze
Interakcja na TikToku w live’ie – co oznacza
Interakcja na TikToku w live’ie to opcja umożliwiająca dołączenie do danego live’a w czasie trwania transmisji albo wypełnienie ankiety.
Niektórzy twórcy umożliwiają odbiorcom dołączanie do live’ów, a także zadają im różne pytania podczas transmisji i zachęcają do odpowiedzi.
Czy interakcje na TikToku są widoczne?
Twórcy widzą pozytywne interakcje na TikToku, takie jak polubienia, komentarze, zapisy, udostępnienia oraz obserwacje swoich profili. W przypadku udostępnień i zapisów mogą oni jednak zobaczyć jedynie ich ilość, a nie to, kto konkretnie zostawił daną reakcję.
Interakcje w live’ach oczywiście także są widoczne.
O negatywnych reakcjach, takich jak zgłoszenia czy kliknięcia opcji „Nie interesuje mnie”, twórcy nie są powiadamiani. Widzą za to negatywne komentarze oraz to, kto je napisał.
Wpływ interakcji na TikToku na zasięgi
Wszystkie pozytywne interakcje na TikToku, a więc serduszka, komentarze, zapisy, udostępnienia i obserwacje profili, czy też w przypadku live’ów udział w ankietach, dołączanie do transmisji i prezenty zwiększają zasięgi danych twórców na TikToku.
Interakcje odbiorców to znak dla algorytmów TikToka, że dane video, live i profile podobają się odbiorcom i że warto pokazywać je szerszej grupie odbiorców.
Im więcej interakcji zbierze dany filmik, tym większe prawdopodobieństwo, że TikTok wyświetli go większej liczbie osób. Na zasięgi wpływ ma też oczywiście czas, jaki odbiorcy spędzają na oglądaniu filmików. Im dłużej, tym lepiej, ponieważ TikTok lepiej ocenia wtedy daną publikację.
Z kolei negatywne interakcje na TikToku, takie jak zgłoszenia czy kliknięcia „Nie interesuje mnie” zmniejszają zasięgi filmików w serwisie. Wyjątkiem są negatywne komentarze – choć oznaczają, że treść nie spodobała się odbiorcom, to jednak TikTok każdy komentarz ocenia jako pozytywną reakcję angażującą odbiorców do dyskusji.
Wpływ interakcji na TikToku na rodzaj wyświetlanych treści
Przed chwilą wyjaśniłam, jak interakcje na TikToku wpływają na zasięgi twórców. Czas przyjrzeć się więc, jak interakcje wpływają na to, co wyświetla się odbiorcom. Im częściej będziemy pod filmikami danego twórcy zostawiać serduszka i komentarze, zapisywać je i udostępniać lub udzielać się w live’ach i ankietach, tym częściej algorytmy będą podsuwały nam jego video. Ponadto TikTok będzie wyświetlał nam podobne filmiki do tych, na które pozytywnie zareagowaliśmy.
Z kolei zgłaszając filmiki danego twórcy, czy też klikając opcję „Nie interesuje mnie”, sprawimy że treści danego twórcy przestaną nam się wyświetlać. Ponadto TikTok będzie się starał ograniczyć podobny content do tego, który nam się nie spodobał.
Podsumowanie
Podsumowując wpis, interakcja na TikToku może oznaczać dwie rzeczy – reakcję pod filmikiem, czyli np. zostawienie serduszka czy komentarza lub interakcję w live’ie – czyli dołączenie do transmisji lub wypełnienie ankiety.
Twórcy zachęcają odbiorców do zostawiania reakcji pod ich video, ponieważ pozytywnie wpływa to na ich zasięgi.
Reakcje użytkowników decydują też o tym, jak algorytmy dobierają do nich treści. 🙂