Dobre hasło reklamowe to klucz udanej kampanii. Choć charakteryzuje się prostotą, potrafi wryć się w świadomość odbiorcy na bardzo długi czas. W dzisiejszym wpisie zawarłam 10 różnych przykładów haseł reklamowych, a także wskazówki, jak stworzyć dobre hasło dla swojej marki. Zachęcam do przeczytania wpisu.

Hasło reklamowe a slogan marki – różnica

Baner z ebookiemNim przejdę do przykładów, na początek kilka słów na temat różnicy pomiędzy hasłem reklamowym a sloganem marki. Wiele osób używa tych pojęć zamiennie, jednak nie zawsze słusznie. Czym więc hasło reklamowe różni się od sloganu marki?

Hasło reklamowe tworzone jest na potrzeby konkretnej reklamy lub kampanii. Używane jest przez określony czas, a następnie zmienianie jest na inne. Z kolei slogan używany jest przez markę w niezmiennej formie przez wiele lat, a nierzadko nawet i przez cały okres jej funkcjonowania. Co ważne, przedstawiany jest w pobliżu logo firmy.

Uwaga! Slogan marki może być jednocześnie hasłem reklamowym. Przykładem może być chociażby słynne “Just do it!” Nike, czy “I’m lovin’ it” Mcdonald’s. Nie każde hasło reklamowe będzie jednak sloganem.

Marka może posługiwać się kilkoma różnymi hasłami reklamowymi jednocześnie, ale tylko jednym sloganem.

Hasło reklamowe – 10 przykładów

Przechodzę do meritum, a więc do konkretnych przykładów haseł reklamowych wraz z ich krótkim opisem.

1. „Brawo ja, brawo Ty” – Plus

„Brawo ja, brawo Ty” Plusa to chyba najciekawsze hasło ze wszystkich haseł operatorów komórkowych, i jedno z najciekawszych w ogóle. Sformułowanie to powstało kilka lat temu na potrzeby konkretnej kampanii reklamowej i było tak trafne, że trwale przyjęło się w mowie potocznej. Ludzie często używali go w sposób ironiczny. Na przykład, gdy ktoś zrobił coś nie tak, mówiło się „Brawo Ty”. Osoba, o ile miała do siebie dystans, odpowiadała „Brawo ja”. Obecnie wyrażenie to pojawia się w potocznym języku nieco rzadziej, ale nadal można się z nim spotkać.

2. „Rządzisz!” – Plus

Nowsze hasło reklamowe marki Plus. Choć nie zyskało takiej popularności jak kultowe „Brawo ja, brawo Ty”, również zapada w pamięć i jest rozpoznawalne. Po reklamach z hasłem „Rządzisz” widać, że twórcy próbowali powtórzyć sukces kultowej kampanii „Brawo ja”. Konwencja jest dosyć podobna. Choć reklamy są bardzo dobre, hasło „Rządzisz” nie przeniknęło do potocznego języka. Myślę, że trudno byłoby powtórzyć sukces sprzed lat.

3. “Strangers aren’t that strange” – Airnb

Na tę reklamę natknęłam się przypadkiem i muszę stwierdzić, że zrobiła ona na mnie kolosalne wrażenie. Hasło “Strangers aren’t that strange” idealnie oddaje jej przekaz i klimat. Sformułowanie to jest pewną grą słów w języku angielskim i można je przetłumaczyć na „Obcy nie są tacy dziwni”.

Reklama zaczyna się dość strasznie – przedstawia rodzinę dziwnych stworów (podobnych nieco do kuzyna Coś z rodziny Addamsów), które nocą wchodzą do samotnego domu. Gdy nastaje dzień, widzimy jednak, że stwory te zachowują się zupełnie tak samo, jak ludzie – piją kawę, gotują, oglądają filmy, zajmują się dzieckiem (stworkiem) i słuchają muzyki. Na koniec zostawiają podziękowania dla gospodarza i wyjeżdżają. Reklama i hasło “Strangers aren’t that strange” zachęca do zostania gospodarzem Airbnb. Polecam ją obejrzeć, bo naprawdę jest przeurocza – link.

4. “Style is a gift” – Ideal of Sweden

Choć szwedzka marka Ideal of Sweden, oferującej akcesoria do telefonów i torebki, nie jest aż tak powszechnie znana, prowadzi świetny marketing. Hasło “Style is a gift” na ich stronie internetowej od razu wzbudziło moją ciekawość. Widać, że firma inwestuje w profesjonalne sesje z modelkami, a cała strona nie różni się niczym od stron topowych modowych marek. Hasło reklamowe “Style is a gift” nawiązuje do modowego charakteru marki, a jednocześnie doskonale wpasowuje się do świątecznej kampanii. Dźwięczne, zapadające w pamięć hasło.

5. „Orange dla ludzi” – Orange

Na początku hasło „Orange dla ludzi” brzmiało dla mnie dziwnie. Jednocześnie właśnie z tego powodu od razu zapadło mi w pamięć. Taki więc zapewne był zamysł jego twórcy.
Hasło „Orange dla ludzi” ma wskazywać, że marka tworzy swoje usługi z myślą o ludziach, w celu ułatwiania im życia. W reklamach ludziom towarzyszy pocieszny robot Max – sztuczna inteligencja.

6. “It’s the cocoa cream!” – 7Days

Zabawna reklama z świetnie wkomponowanym hasłem – link. Różni się od typowych reklam słodyczy. Hasło reklamowe “It’s the cocoa cream” tłumaczy, skąd bierze się u ludzi energia. It’s the cocoa cream – i nie trzeba dodawać nic więcej :).

7. „Złap na drogę” – 7Days

Ten sam produkt, zupełnie inne hasło i cel reklamy. Celem tego hasła reklamowego jest uświadomienie odbiorcy, że rogalik 7Days to idealna, szybka przekąska na drogę.

8. „Coraz bliżej święta” – Coca Cola

Reklamę Coca Coli z hasłem „Coraz bliżej święta” zna chyba każdy. Dzięki przemyślanej strategii marketingowej Coca Cola na dobre wryła się w umysły odbiorców jako produkt idealnie nadający się na święta, mimo że smak tego napoju zupełnie nie pasuje do wigilijnego karpia. Czerwone ciężarówki, wizerunek Mikołaja, lampki i słynne hasło „Coraz bliżej święta” zrobiły jednak swoje.

9. „Magia świąt zawsze znajdzie drogę” – Coca Cola

Mniej znane, jednak równie ciekawe hasło. Hasłem tym Coca Cola promuje swoje działania charytatywne, a konkretnie pomoc Bankom Żywności, które wspierają potrzebujących. Hasło „Magia świąt zawsze znajdzie drogę” to kolejny krok do tworzenia skojarzeń Coca Coli ze świętami, a jednocześnie, budowania wizerunku marki dbającej o ludzi.

10. „Wyłącz spinę, włącz Tryb Spotkań” – Wyborowa

Ciekawa kampania z kapitalnym pod względem marketingowym hasłem reklamowym, która jednocześnie nie jest do końca etyczna. Hasło „Wyłącz spinę, włącz Tryb Spotkań” i reklama przedstawiająca młodych, cieszących się swoim towarzystwem ludzi sugerują, że do spotkań towarzyskich potrzebny jest napój wyskokowy. Jak jednak wspomniałam, patrząc pod kątem marketingowym reklama i hasło są świetne – odczarowują nieco wstydliwy wizerunek tego napoju i przedstawiają go jako coś fajnego i „cool”.

Jak stworzyć dobre hasło reklamowe? 5 wskazówek

Z podanych przykładów można wysnuć pewne wnioski. Hasła reklamowe topowych marek mają kilka wspólnych cech. Jakie więc aspekty wziąć pod uwagę, by stworzyć dobre hasło reklamowe dla swojej marki?

5 wskazówek, jak stworzyć dobre hasło reklamowe:

  1. Pamiętaj o prostocie – hasło musi być łatwe do zapamiętania!
  2. Stwórz hasło, które będzie odzwierciedlać charakter Twojej marki.
  3. Używaj języka, którym posługuje się Twoja grupa docelowa.
  4. Dopasuj hasło do konkretnej kampanii reklamowej. Zadbaj o spójność hasła i reklamy.
  5. Spraw, by ludzie chcieli posługiwać się Twoim hasłem. Narzędzia, jakimi możesz się w tym celu posłużyć to np. humor czy adekwatność do jakiejś bieżącej sytuacji z kraju.

Mam nadzieję, że przykłady haseł reklamowych, które podałam, a także moje wskazówki okazały się dla Ciebie ciekawe i pomocne. 🙂

Author

Cześć! Mam na imię Jola. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 6-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz