Doskonałe doświadczenie użytkownika (User Experience UX) zachęca odbiorców do pozostania na stronie internetowej, natomiast poprawa SEO jest gwarancją jej większej widoczności w wyszukiwarkach.

Wiesz co podbudowuje oba te filary obecności Twojej firmy w sieci? Projektowanie stron responsywnych (strony RWD).

Co to znaczy, że design jest responsywny, co to jest RWD i w jaki sposób zbudować stronę firmy w duchu responsive web design? Znajdziesz tu wskazówki na projektowanie stron responsywnych od doświadczonych web designerów. Zaczynajmy!

Projektowanie responsywne to standard, nie opcja

Strona internetowa, logo i nazwa firmy to trzy najważniejsze elementy tożsamości marki. Potencjalni klienci zwracają na nie uwagę w pierwszej kolejności.

Doskonale zdają sobie z tego sprawę najlepsze agencje reklamowe. Zanim zaczną promować markę, dopracowują jej witrynę, aby ruch z reklam przekładał się na rzeczywistą sprzedaż.

To Twoja strona sprzedaje. Reklama, nawet genialna, może zostać zduszona jeśli kieruje użytkowników na odstraszającą stronę. Nie pozwól na to!

Badania BiznesDIT dowodzą, że aż 90% wszystkich stron to strony responsywne. Skąd aż tak duża popularność? Wszystko za sprawą ich skuteczności.

62% firm zauważa wzrost sprzedaży za pośrednictwem responsywnych stron. 75% użytkowników chętniej wraca na responsywne strony, a 40% nie korzysta z witryn niedostosowanych do urządzeń mobilnych.

Dodatkowo ponad połowa użytkowników korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych. To oznacza, że ponad połowa Twoich potencjalnych klientów korzysta z Twojej strony na urządzeniach mobilnych. Żaden biznes nie może pozwolić sobie na ignorowanie takiej publiczności.

Responsive web design: co to takiego?

Co to znaczy RWD? To responsywna strona internetowa (Responsive Web Design RWD), czyli w praktyce strona, która „dostosowuje się” do różnych rozmiarów ekranów, na których jest wyświetlana (m.in. komputerów stacjonarnych, laptopów, smartfonów).

Modyfikuje swój wygląd i układ w zależności od urządzenia użytkownika. Przykładowo, na komputerze widzisz pełną wersję strony, a na smartfonie lub tablecie układ i zawartość dostosowane tak, aby były wygodne do przeglądania na mniejszym ekranie.

Design responsywny sprawia, że Twoja strona jest prosta do odczytania, łatwa w nawigacji i szybko się wczytuje bez względu na urządzenie. To ma kluczowe znaczenie dla tworzenia pozytywnego doświadczenia Twoich potencjalnych klientów.

Jak zabrać się za projektowanie stron responsywnych?

Chcesz żeby Twoja strona wyglądała tak samo świetnie na każdym urządzeniu, za pośrednictwem którego ukaże się oczom Twoich odbiorców?

Zadbaj więc o te elementy swojej witryny:

  1. Płynne siatki. Jest to podstawowa zasada projektowania responsywnego. Używaj jednostek względnych, takich jak procenty, zamiast stałych pikseli, dla szerokości elementów strony. Wtedy Twoje treści wypełnią luki na ekranach różnej wielkości.
  1. Media queries. Umożliwiają zastosowanie różnych stylów w zależności od charakterystyki urządzenia, np. szerokości ekranu. Przykładowo, możesz zdecydować, że na ekranach o szerokości poniżej 600 pikseli układ strony stanie się jednokolumnowy.
  1. Menu mobilne. Istotnym elementem strony responsywnej jest przemyślane menu, które na małych ekranach może przyjąć formę 'hamburgera’ lub rozwijanej listy.
  1. Prosty, skoncentrowany na treści design. Projektując responsywnie pamiętaj, że użytkownik mobilny ma mniej miejsca na ekranie i chce szybko dojść do sedna, zamiast przewijać przez długi tekst i duże ilości grafiki.
  1. Czytelność tekstu, odpowiednie rozmieszczenie obrazów i przycisków CTA (Call To Action). To elementy, które mają kluczowe znaczenie dla skutecznego przekazu marki na stronie internetowej i muszą być dobrze rozmieszczone na każdym ekranie.
  1. Testowanie. Zawsze upewniaj się, że strona wygląda i funkcjonuje poprawnie na każdym urządzeniu.

Projektowanie stron responsywnych jest jak układanka

Projektanci muszą precyzyjnie zaplanować, jak poszczególne elementy strony będą się przemieszczać lub zwijać, aby idealnie pasować na różne rodzaje ekranów.

Responsywne strony internetowe, zapewniając użytkownikom lepsze doświadczenia, wspierają SEO, zwiększają ruch i pomagają zamieniać go na dopięte transakcje.

Każda świadoma firma powinna zainwestować w odpowiednią, responsywną witrynę internetową.

Artykuł zewnętrzny.

Author

Cześć! Mam na imię Jola. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 6-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz