Dlaczego klienci preferują robienie zakupów poprzez aplikacje? Na czym polega fenomen aplikacji zakupowych i ich przewaga nad tradycyjnymi stronami internetowymi? Jak klarują się najnowsze trendy zakupowe na urządzeniach mobilnych? Zachęcam Cię do przeczytania mojego dzisiejszego wpisu.

Czym jest aplikacja zakupowa?

Aplikacja zakupowa to oprogramowanie działające na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety. Przy użyciu aplikacji zakupowych klienci mogą przeglądać i kupować produkty lub usługi od różnych sprzedawców i usługodawców.

Aplikacje zakupowe stały się przodującym trendem ostatnich lat. Z roku na rok coraz więcej internautów przegląda internet z poziomu smartfona, zamiast komputera. Ponadto coraz więcej transakcji odbywa się właśnie w aplikacjach zakupowych, a nie jak dotychczas, w witrynach internetowych.

Okiem klienta – aplikacja zakupowa vs. mobilna wersja strony internetowej

Dlaczego klienci coraz częściej robią zakupy w aplikacjach, zamiast korzystać z mobilnych wersji stron sklepów internetowych? Istnieje kilka powodów.

Po pierwsze, aplikacje zakupowe zapewniają wygodniejsze i bardziej przyjazne użytkownikowi rozwiązania. Są też zazwyczaj znacznie szybsze od tradycyjnych stron mobilnych. Przede wszystkim jednak oferują atrakcyjne rabaty i programy lojalnościowe, których klient nie znajdzie na stronie.

W jaki sposób mobilne aplikacje zakupowe zwiększają sprzedaż?

Obserwując zmieniające się trendy, można śmiało stwierdzić, że aplikacje zakupowe to przyszłość handlu. W jaki sposób zwiększają sprzedaż?

Zapewniają szybsze i wygodniejsze zakupy

Klienci preferują aplikacje zakupowe, ponieważ te są szybsze, wygodniejsze i łatwiejsze w obsłudze, niż tradycyjne strony internetowe. Są projektowane w taki sposób, by ułatwić klientom znajdowanie tego, czego potrzebują.

Oferują atrakcyjne rabaty i programy lojalnościowe

Klienci coraz chętniej korzystają z aplikacji zakupowych, ponieważ wiedzą, że znajdą w nich wiele atrakcyjnych i spersonalizowanych ofert i rabatów. Ponadto aplikacje mobilne motywują do zakupów poprzez różnego rodzaju programy lojalnościowe. Klienci doceniają też to, że nie muszą nosić przy sobie żadnych fizycznych, plastikowych kart.

Zbierają dane o klientach i są źródłem cennych informacji

Aplikacje zakupowe dostarczają kluczowych informacji o klientach i umożliwiają śledzenie ich zachowań. Dane i informacje o klientach stanowią cenną wiedzę dla działów marketingowych.

Skracają czas reakcji klienta i dystans pomiędzy nim a firmą

Dzięki powiadomieniom push klienci mogą natychmiast zareagować i odpowiedzieć na daną ofertę. Co więcej, dzięki aplikacji mogą oni łatwiej wchodzić w interakcję z firmą. Pod tym względem aplikacje zakupowe biją na głowę wszelkie newslettery. Reakcja klienta na wiadomość e-mail następuje zwykle dopiero po kilku godzinach.

Podsumowując wpis, wprowadzenie aplikacji zakupowej to jedno z lepszych rozwiązań, jakie może poczynić firma, by zwiększyć sprzedaż swoich produktów bądź usług. Stworzenie dedykowanej aplikacji warto zlecić jedynie doświadczonej i sprawdzonej firmie, która może poszczycić się udanymi projektami tego typu.

Artykuł powstał przy współpracy z itCraft.

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz