Ponieważ fraza “wymiary banera na yt” wpisywana jest w wyszukiwarkę Google średnio aż 1300 razy miesięcznie, to mimo że sama nie prowadzę kanału na Youtube, postanowiłam stworzyć i opublikować dzisiejszy wpis. Mam nadzieję, że taka ściąga przyda się osobom zainteresowanym tematem 🙂

Wymiary banera na yt (tła kanału)

Baner to tło na samej górze Twojej strony w YouTube. Aktualne wymiary banerów na yt są następujące:

  • Maksymalny rozmiar – 2560 × 1440
  • Minimalny rozmiar – 2048 × 338 px
  • Bezpieczny obszar na tekst i logo* – 1235 x 338 px
  • Współczynnik proporcji 16:9

*Baner na yt powinien wyświetlać się prawidłowo na różnych urządzeniach – zarówno na komputerach, jak i smartfonach i tabletach. Dlatego też przygotowując grafikę należy zadbać o to, by główny element umieszczony został w tzw. bezpiecznym obszarze, czyli takim, który nie zostanie ucięty. Najlepiej więc, by kluczowy element grafiki znalazł się po prostu na środku.

Rozmiar przesyłanego pliku nie może przekraczać 6 MB.

Jeśli baner okaże się większy niż pole na niego przeznaczone, pokaże się edytor w którym trzeba będzie wybrać właściwy obszar (taki, który ma wyświetlać się odbiorcom).

Na podglądzie można sprawdzić, jak baner będzie wyglądał na poszczególnych urządzeniach – smartfonach, tabletach i komputerach.

Co powinien zawierać baner na yt?

Znasz już wymiary banera na yt, czas więc przystąpić do działania i stworzyć projekt. Co powinno zawierać tło kanału? To już oczywiście indywidualna kwestia, która zależy od wizji autora i tego jaki kanał prowadzi.

To co moim zdaniem warto umieścić na banerze to nazwa kanału, logo i napis “Subskrybuj”. Można też wstawić hasło przewodnie, motto, bądź listę kanałów do innych mediów społecznościowych, o ile takie są prowadzone.

Dobrze, by kolorystyka baneru była spójna z kolorami marki, aby cała oprawa wizualna kanału była harmonijna. Najlepiej więc, by wszystkie grafiki – zarówno tło jak i miniatury filmów, pasowały do siebie i od razu kojarzyły się z danym kanałem.

Jeśli nie potrafisz stworzyć własnej palety kolorów, polecam Ci skorzystać z darmowego generatora palet online, np. Coolors.co.

Oprócz trzymania się jednej palety kolorów, innym sposobem na spójność jest postawienie na element przewodni grafik. Na przykład jeśli prowadzisz kanał o tematyce florystycznej, na Twoim banerze i miniaturach mogą znaleźć się liście lub kwiaty.

Jak stworzyć baner na YT o odpowiednim wymiarze?

Nawet jeśli nie dysponujesz profesjonalnymi narzędziami graficznymi, z powodzeniem możesz zaprojektować baner na YT o odpowiednim wymiarze. Posłużyć do tego może Ci chociażby Canva – darmowy program do tworzenia grafik dla amatorów.

Wiele grafik, które widziałeś w internecie powstało właśnie w tym programie. Można powiedzieć, że Canva zrewolucjonizowała internet – dzięki niej każdy może tworzyć grafiki, a nie jedynie duże firmy, które stać na zatrudnianie specjalistów.

Wracając do tematu – aby stworzyć projekt baneru na yt w Canvie, w pierwszej kolejności trzeba przejść na stronę Canva.com i zarejestrować się lub zalogować za pomocą konta Google lub Facebooka. Nie trzeba nawet pobierać żadnego oprogramowania.

Następnie należy kliknąć button “Utwórz projekt” (prawa górna strona), wpisać w pole wyszukiwania słowo “Youtube” i z rozwijanej listy wybrać opcję “Grafika na kanał Youtube”

Korzystając z Canvy nie trzeba zastanawiać się nad prawidłowym wymiarem banera na yt. Wystarczy wybrać gotowy szablon, a następnie eksperymentować z kolorami i elementami z bogatej biblioteki Canvy. Do wyboru jest ogrom przeróżnych kształtów, naklejek, dymków, ramek i czcionek. Można też wgrywać własne elementy i zdjęcia.

Gdy projekt będzie gotowy, wystarczy go pobrać i przesłać baner na kanał Youtube.

Podsumowując baner (tło) na kanał Youtube musi mieć odpowiedni wymiar i rozdzielczość. Nie trzeba jednak się tym przejmować, jeśli korzystamy z Canvy, ponieważ program umożliwia skorzystanie z gotowego szablonu.

Author

Cześć! Mam na imię Marta. Jestem specjalistką ds. content marketingu i copywriterką z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych i tworzeniu tekstów zgodnych z SEO. Na swoim blogu poruszam zagadnienia związane z marketingiem, copywritingiem i blogowaniem.

Napisz komentarz